AcerAspire5100 Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hei, Jeg har en Acer Aspire 5100 og jeg ønsker å installere RAM, men jeg er usikker på hvordan jeg skal få installert det og hvor jeg kjøper det. Jeg har sett noen diskusjonsforumer på internett, hvilke rambrikker skal jeg kjøpe? Jeg har et 32bits system så jeg antar at det ikke er noe vits å utvide til 4gb ram, men at det enkleste da bare er å kjøpe 2X 1GB brikker. Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) 4Gb minne 2Gb minne Maskinen har støtte for 4Gb, så ville ha installert det ettersom den takler det, og du allikevel tenker å oppgradere. Skifte minne. Endret 8. august 2010 av arjato Lenke til kommentar
AcerAspire5100 Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Takk. Men vil det bli særlig forskjell på 4gb når pcen kjøres på et Media Center 32 bit? Endret 8. august 2010 av AcerAspire5100 Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Du vil ikke få utnyttet minnet skikkelig med 32 bit system nei. Men om du kommer på å oppgradere os en gang så kan det være kjekt å ha. Ellers har det ikke noe for seg med 4Gb. Lenke til kommentar
AcerAspire5100 Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Hvordan sjekker jeg om det er 32 eller 64bits system? Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Mener du hw eller os, regner med du mener hw, siden du skrev lenger oppe her at du bruker 32 bit os. Søkte på informasjon om maskinen, ettersom hva jeg kunne finne så skal den støtte 64bit. Lenke til kommentar
zerqs Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 ett helvete å skifte ram på bærbare ;( Lenke til kommentar
AcerAspire5100 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 ett helvete å skifte ram på bærbare ;( Det er enkelt! Det er bare å spørre hva slags brikke man skal ha og skru den på under. Lenke til kommentar
covah Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 ett helvete å skifte ram på bærbare ;( Det kommer da helt an på hvilken modell du har. De fleste jeg har hatt (og det er mange), har det enten vært å skru opp en luke på undersiden, eller å ta av tastaturet (eller en kombinasjon). Begge tingene er som regel svært enkelt. Lenke til kommentar
Marnæv Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg byttet ram på min idag, kjempelett.. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 (endret) Gammel tråd, men ville bare fortelle trådstarter at det er lett å bytte RAM på denne. Under er det et "stort" lokk, som holdes på plass med 4 skruer, og noen plastklips rundt kanten. Dersom du tar av dette, vil du se RAM brikkene, som sitter i 2 sokler. Ta ut de gamle, og sett inn de nye. For bilder, se her. Endret 2. desember 2010 av BearCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå