MatsB Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Skal kjøpe meg ny bærbar pc til rundt 5000. Hvilken er å anbefale? Trenger så kraftig som mulig til prisen... Skal bl.a redigere FULL HD video. Så hva bør man se mest etter da? RAM, grafikkort eller begge deler?? Pc`n jeg bruker nå (Acer Aspire 5720ZG) med 2 GB RAM og 256 MB grafikkort hakker endel i spill, men også mye (HELE tiden) ved avspilling av HD video. Så hva er det egentlig som avgjør hakking i spill og etterslep/hakking når jeg spiller av HD video? Er det RAM, grafikkort eller begge deler?? Og hva med Hastighet (GHz)? Hva med denne? HP med 2.10 GHz, 4 GB RAM og 1GB dedikert videominne! Har funnet en annen HP som er 500 dyrere enn den over, eneste forskjellen er vel at GHz er på 2.30 ikke 2.10. Har det i så fall mye å si? Eller finnes det andre anternativer som er like bra som disse eller som er bedre? Håper på svar På forhånd takk! Endret 8. august 2010 av MatsB Lenke til kommentar
MatsB Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Ingen som kan hjelpe? ? ? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Om du skal redigere video som er i full HD, så tror eg det er ganske urealistisk å tro at en laptop til 5000kr skal klare det... Ville ikke en gang satset på en dyr laptop til den slags. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 her er et utgangspunkt for en pc som er beregnet til videoredigering . da er det bare finne noe som har de samme spesifikasjoene i bærbar form Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå