Gå til innhold

Prøver å lære meg JSP. Forstår jeg dette riktig?

Anbefalte innlegg

prøver som sagt å lære meg litt jsp for morro skyld.

Det jeg prøver på er å lage en class som heter Testclass. Inni denne er det ikke mer enn en method som returner en int verdi. Denne er lagret som Testclass.java.

Det jeg vil er å kjøre denne classen via en jsp fil som heter test.jsp. Inni denne er det bare noen linjer som lager en new instance av Testclass og kjører deretter methoden og prøver å skrive ut resultatet av denne.

Jeg får det ikke til :( jeg har prøvd å bruke extends=Testclass.class osv, men jeg er ikke riktig sikker på om jeg fullt ut forstår hvordan det fungerer.

Dette er ikke på min maskin, men på mycgiserver.com, en side med gratis støtte for jsp.

Er det noen som har forslag?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må ikke bruke Beans. Man kan f.eks lage seg et markørbibliotek (.tld -filer) som inneholder en oversikt over de forskjellige klasssene man vil bruke. Men det er vel enklere å starte med bønner og jobbe seg videre til markørere etter dette. Anbefaler deg å ta en titt på JSTL (JSP Standard Tag Library) som inneholder de fleste klasser man trenger på jsp-sider. Alt fra sql-spørringer til if-setninger til regulære uttrykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...