Gå til innhold

DS-spillanbefalinger til meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenker da på RPG-spill og Castlevania serien spesielt. :)

Castlevania:

GBA:

Circle of the Moon (også gitt ut som Castlevania. Kan være vanskelig å få tak i.)

Castlevania Double Pack (Harmony of Dissonance og Aria of Sorrow samlet)

DS:

Dawn of Sorrow (direkte oppfølger til Aria of Sorrow, men kan spilles før Aria)

Portrait of Ruin ("I knew we forgot something...") :p

Order of Ecclesia (mer lineært enn de andre, men svært bra. Har merkelig nok en kvinnelig helt, null pisk og null Belmonts'er og Morris'er.)

I tillegg har vi jo selvsagt

- Metroid: Fusion

- Metroid: Zero Mission

til GBA. Men jeg slet veldig lenge med å få tak i dem, og Zero Mission virket ikke. Dvs det fungerte, men jeg kunne ikke save. Men får du tak i dem er det svært bra spill og verdt letingen.

Andre spill som kan nevnes:

Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies (har spilt det i nesten sytti timer allerede... Bedre RPG får du ikke.)

Etrian Oddysey 1 - 3 (svært old-schoo RPGl, men svært bra)

Giana Sisters DS

Dragon Quest Monsters: Joker (DQ lærer Pokemon-folka hvordan det gjøres.) :p

Resident Evil: Deadly Silence (hele det originale Resident Evil pluss en remake.)

Might & Magic: Clash of Heroes (har ingenting med Might & Magic å gjøre, men er et svært bra puzzle ala Bejewelled.)

Puzzle Quest 1 - 3 (Challenge of the Warlordd / Galactrix / PQ 2) Veldig avhengighetsskapende.

Kung Fu Panda (seriøst! Det er svært bra på DS, selv om de andre versjonene stinker.)

Super Mario 64 DS (remake av hele det originale Super Mario 64 med fire spillbare folk. Det beste ble bedre.) :)

Professor Layton 1 - 3 (nesten 100% gåter, og svært bra. Nr 3 er ikke ute ennå, men rett rundt hjørnet. Han har faktisk fått en film også.)

Legend of Zelda: Phantom Hourglass / Spirit Tracks (PH lar deg seile på en stør, åpen og kjedlieg sjø, og du m¨vende tilbake til et tempel gang på gang. Hver eneste gang må du gå gjennom alle nivående du har åpnet før du får gå videre nedover, noe som blir kjedelig i lengden. Spirit Tracks setter deg heller på et tog og lar deg gå rett opp til etasjen du har åpnet. Personlig likte jeg det mye bedre.)

Det burde holde en stund. :p

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Castlevania: Order of Ecclesia burde ikke være så vanskelig å få tak i. Dawn of Sorrow og Portrait of Ruin er litt verre, men du får se litt rundt omkring, samt på qxl og finn. Ellers harman jo alltids utenlandske nettbutikker som amzon. ;)

Edit: GBA-spillene må du nok kjøpe fra utlandet, f.eks fra Amazon.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Castlevania: Order of Ecclesia burde ikke være så vanskelig å få tak i. Dawn of Sorrow og Portrait of Ruin er litt verre, men du får se litt rundt omkring, samt på qxl og finn. Ellers harman jo alltids utenlandske nettbutikker som amzon. ;)

Edit: GBA-spillene må du nok kjøpe fra utlandet, f.eks fra Amazon.

Gba spill er nok ikke aktuelt iom at jeg har en DSi, men er den sonefri? For da er det jo enkelt å få tak i det meste :w00t:

Enzyme X: Takk for tips. Skal ha Partners in time hvert fall.

Lenke til kommentar

Ja, DS er sonefri, og nei, Mario & Luigi: Partners in Time er dårlig. De babyene var noe av det mest irriterende jeg har sett i spill på årevis og ødela spillet for meg. Har ikke prøvd Bowser's Inside Story, men er skeptisk pga kampene i PoT.

@Enzyme X: Hva mener du forrestem med "profesjonelle"? Jeg har spilt dataspill siden tidlig 80-tall. Er jeg ikke profesjonell nok?

Lenke til kommentar

Hva om jeg driver en nettside med spillanmeldelser som hobby? Jeg kan dekke kostnadene med reklameinnteker, men jeg vil strengt tatt ikke tjene noe og er derfor ikke profesjonell. Om du gir meg en femtilapp i måneden for å anmelde spillene vil jeg plutselig være profesjonell, selv om jeg gjør akkurat samme jobben som før. Men nå betyr meningen min plutselig mye mer, bare fordi jeg kan si jeg er profesjonell?

Det er selvsagt satt på spissen, men du skjønner poenget. Jeg stoler ikke på anmeldelser, uansett hvor profesjonelle de måtte være. De eneste to tingene jeg stoler på er demoer og andre folk som har spilt spillet, f.eks på et forum. En anmeldelse er bare meningen til en person, mens på et forom som dette kan vi fort få meningen til tyve, tretti stk samlet i en tråd. Vi får også en ramset opp bugs, feil, bra ting, dårlige ting osv på rekke og rad bare timer etter at spillet har kommet i butikken. Ofte noen dager før, til og med.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Pokémon Diamond/Pearl

Pokémon Platinum

Pokémon Heart Gold/Soul Silver

Pokémon Ranger

Pokémon Mystery Dungeon Blue Rescue Team

Pokémon Mystery Dungeon Explorers of Time/Darkness

Pokémon Mystery Dungeon Explorers of the Sky

Super Mario 64 DS

Super Mario: Yoshi's Island

Mario Kart

Sikkert flere jeg ikke kommer på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Pokémon Diamond/PearlPokémon PlatinumPokémon Heart Gold/Soul SilverPokémon RangerPokémon Mystery Dungeon Blue Rescue TeamPokémon Mystery Dungeon Explorers of Time/DarknessPokémon Mystery Dungeon Explorers of the Sky

^

| = WIN!

Pokemon er generelt KONGE, og man kan jo ikke glemme Zelda: Phantom Hourglass og den nestenlikegode: Zelda: Spirit Tracks

Dragon Quest er bra, Sonic gjør det dårlig på ds, men personlig synes jeg at begge OL-spillene med mario og sonic er undeholdende tross dårlige kritikker...

Vel, der har du nok til å undeholde deg en GOD stund ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...