Zauronizer Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jer er i USA nå og ønsker å kjøpe en Android telefon her siden dollarkursen er så fin om dagen. Har snakket med en del utsalg her. Virker som jeg kan kjøpe en Galaxy S Vibrant Ser ut til at den skal kunne bruke alt vi har av 3g nett og vanlig gsm i Norge. Ser det korrekt ut for litt mer erfarne brukere? Den er i utgangspunktet låst, men man får unlock kode av tmobile etter to uker sa han i butikken. Ser også at man kan roote denne, så da burde jeg kunne legge inn Android 2.3 og eventuelle norske ordlister, om det er nødvendig. Høres det ut som en god ide å kjøpe den her? Lenke til kommentar
Prompel Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Er det bare låsing på telefonen, eller må du skrive en kontrakt også? Lenke til kommentar
JilaX Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Ville også sjekket hvorvidt du får ordnet Norsk OS, (Norsk ordbok/tastatur ligger vel på Android.) hvis du er avhengig av det. Endret 8. august 2010 av JilaX Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Kjøpte AT&Ts versjon for et par dager siden og er strålende fornøyd med den. Har flashet den med europeisk ROM og rooted den. Det eneste som gjenstår er å få den unlocked. Det er jeg redd kan bli et problem, da AT&T ikke gir bort koder for å unlocke telefoner. Men så bor jeg jo i USA og bruker AT&T, så noe kjempeproblem er det ikke. Finn ut hvor mye annet som evt. kommer på. T-Mobile selger den vel for $500. I tillegg kommer sales tax i de fleste stater, utgjør vel fort 8-10%. Må du kjøpe med et kontantkort for den? Det er vel kanskje uansett aktuelt, så du kan begynne å leke med den med en gang. Forsikre deg også om at T-Mobile virkelig lar deg åpne telefonen og at det ikke koster noe. Totalt sparer du vel en drøy tusenlapp på å kjøpe den og ikke en i9000 i Norge. 20-25% rabatt for å si fra seg ekstra garanti samt beskyttelse fra kjøpsloven. Det er ikke nødvendigvis noen kjempedeal. Vær også klar over at amerikanske operatører gjør sabla mye rart med telefonene de selger. Min Captivate hadde masse unyttige programmer det koster å bruke som ikke kan avinstalleres eller fjernes fra menyene på en enkel måte. "Out of the box" var den ikke veldig attraktiv for meg, selv om jeg er AT&T-kunde. Lenke til kommentar
Zauronizer Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Skal høre om man må skrive kontrakt og se om jeg får lurt ut unlock koden med en gang. Vil tro at hw er akkurat som den jeg kan kjøpe i norge, bare en ekstra logo på dekselet. knutaj: regner med at alle disse ekstra programmene blir borte da du flasher den? Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Er du i USA på ferie, eller bor du der midlertidig? Regner med at du må ha SSN, gjennom kredittsjekk etc. for å få tegnet abonnement og kjøpt en telefon til annet enn full pris. Ja, AT&T-bloatwaren er borte. Men det er for at jeg flashet telefonen med ROM for en annen modell. Jeg har en Samsung i867 som nå kjører i9000-ROM. Litt sprøtt å få opp feil modellnavn under oppstart. Det er dog et par problemer med løsningen jeg har valgt. FM-radio funker visst ikke samt at det er mye statisk støy når man bruker bluetooth headset. Ikke noe av dette plager meg, siden jeg heller hører radio over nettverket og hverken har eller tenker å gå til anskaffelse av BT-headset. Vær obs på at om du kjøper en Galaxy S fra T-mobile, sp er det en annen modell enn den som selges i Europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå