Gå til innhold

HDMI til SCART

Anbefalte innlegg

Heihå!

For en stund siden lagde jeg en tråd der jeg ikke fikk koblet hdmi-forsterkeren min opp mot crt-tven... Jeg kunne altså ikke koble analog mot digitalt... Men etter litt random kjede-seg-googling, så kom jeg over denne:

HDMI-SCART-B.jpg

Vil denne fungere til å få overført bilde fra forsterker til tv gjennom HDMI?

Link til nettside:

http://www.twinner.com.tw/SearchProduct/ProductContext.php?Product_SN=113705

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel svare et kategorisk nei på det, en kabel kan ikke konvertere mellom analog og digital.

Ikke godt å si hva den kabelen er tenkt brukt til. Men det finnes en haug med kabler på markedet som er like rare, de virker kun ved helt spesielle forutsetninger. Og det er ikke alltid disse forutsetningene blir forklart. Så det er mange som kjøper kabler kun basert på at pluggene passer.

Når det ikke fungerer blir kabelen bare lagt i en skuff, den koster jo ikke all verden uansett. Men kabelprodusentene har muligens bedre salg av slike ved ikke å oppgi at bruken er sterkt begrenset.

Projektorer kan være et bruksområde. De har ikke plass til alle mulige kontakter, så kontaktene får utvidet bruksområde. Man kan da velge i en meny om f.eks HDMI kontakten skal motta HDMI signaler eller analog RGB.

Lenke til kommentar

Du har en type signaler i en ende, og en mottaker som tar i mot en annen type signaler i andre enden.

Hvordan skal det fungere?

Det finnes måter å konvertere digitale til analoge signaler, men enten er kvaliteten begredelig, eller så er prisen høy.

For ikke å snakke om at de fleste hdmi-kilder sender ut et signal på 1280*720 eller høyere, og tven din er 720*576.

Den kabelen er nok til bruk med en eller annen projektor som har en multifunksjonsinngang, som er formet som hdmi, som kan ta i mot mange typer signaler som ikke er hdmi.

Dette for å spare plass, og er vanlig på litt kraftigere projektorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...