Pizzaen Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hei. Har dualboot med Windows 7 og Linux, også tenkte jeg og formatere Windows 7 partisjonen min. Hvordan gjør jeg dette uten og formatere Linux partisjonen min? Det er Linux Mint x64 det er snakk om. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Du booter Linux Mint, starter gParted (installer det hvis du ikke har det) og formaterer Windows-partisjonen din. Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Glemte å understreke at jeg skal installere Windows på nytt etter formatering. Så problemet er at GRUB kommer etter det jeg vet til og bli overskrevet og erstattet med Windows sin bootloader. Så spørsmålet er egentlig, hvordan installerer jeg GRUB på nytt? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Du kan vel fyre opp en liveCD (GParted, f.eks ^_^) og installere grub derfra. 1 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Ok, fungerer Linux Mint sin liveCD? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jada, enhver Live-CD med GRUB fungerer. 1 Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Ok, takker for hjelpen Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jada, enhver Live-CD med GRUB fungerer. Gjelder dette hvis distroen bruker Grub legacy også? (Ps. dette spørsmålet gjelder ikke Linux Mint og Ubuntu ) Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jada, enhver Live-CD med GRUB fungerer. Gjelder dette hvis distroen bruker Grub legacy også? (Ps. dette spørsmålet gjelder ikke Linux Mint og Ubuntu ) Dunno, hvis man har muligheten for å kjøre grub-install så ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå