Harale Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hei Har 2 disker på min pc, men second disken vises ikke. Derfor gikk jeg inn i pcen og det viste seg strømkabelen hadde falt ut. Men når alt satt på plass og jeg skulle starte pcen kom problemet. Den starter og er på i ca. 5 sek og så rebooter den om og om igjen. Kan variere mellom 1-6 sek den er på før den startes på nytt. Har prøvd å komme inn i bios / boot meny men den kommer ikke så langt før den starter på nytt! Dette gjør den av seg selv. What to do? Setter enorm pris på svar : ) Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hva med å feilsøke litt på egen hånd? Eksempelvis, fungerer det dersom du kobler fra din andre harddisk? I tillegg er det greit om du informerer oss om hva slags komponenter det er snakk om. Lenke til kommentar
Harale Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Hva med å feilsøke litt på egen hånd? Eksempelvis, fungerer det dersom du kobler fra din andre harddisk? I tillegg er det greit om du informerer oss om hva slags komponenter det er snakk om. Har prøvd å ta ut den andre disken ja, men den den gjør fortsatt det samme..Begge diskene har vært oppe før og fungert utmerket, er to samsung 750gig. Nok strøm har jeg hvertfall. Har en Corsair tx650 watt. som hovedkort har jeg gigabyte x48-ds4, intel core 2 quad pross, corsair domonator 4gig minne og et radeon 4870 512mb kort. Har ikke gjort noen andre endringer i pcen og alt sitter som det skal! skjønner virkelig ikke hva som er galt. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Prøv med en CMOS reset (reseter BIOS-innstillinger). Sjekk manualen om du er usikker på hvordan dette gjøres. Hvis ikke det funker anbefaler jeg deg å fjerne så mange feilkilder som mulig, dvs. fjern alle komponenter som ikke trengs for å boote. Eksempelvis alle PCI-kort (om du har noen), prøv med bare èn minnebrikke, fjern alle harddisker osv. Hvis du har ekstra komponenter å teste med er selvsagt det flott og gjør jobben mye enklere! Hvis du har mulighet til å koble til god gammeldags "case speaker" kan det også muligens gi noen feilkoder. Lenke til kommentar
Harale Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Prøv med en CMOS reset (reseter BIOS-innstillinger). Sjekk manualen om du er usikker på hvordan dette gjøres. Hvis ikke det funker anbefaler jeg deg å fjerne så mange feilkilder som mulig, dvs. fjern alle komponenter som ikke trengs for å boote. Eksempelvis alle PCI-kort (om du har noen), prøv med bare èn minnebrikke, fjern alle harddisker osv. Hvis du har ekstra komponenter å teste med er selvsagt det flott og gjør jobben mye enklere! Hvis du har mulighet til å koble til god gammeldags "case speaker" kan det også muligens gi noen feilkoder. Da er pcen oppe og går ! Dro ut deler og satt de inn + tok ut batteri+reset. Du er en engel. Takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå