Gå til innhold

Liten og kraftig bærbar

dddr

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å finne en bærbar pc med 13"-14" skjerm. Håper noen av dere kan hjelpe meg. Jeg er ganske spesifikk på hva jeg ønsker av spesifikasjoner. På forhånd, takk.

Budsjett: Opp til 12.000 kr.

Vekt: 1,5-2,5 kg

Jeg har ingen spesielle preferanser når det gjelder merke. Så lenge det er en pc. Jeg kan vurdere brukte pc'er.

Pc'en skal brukes til surfing, videoredigering, musikk(bør ha godt lydkort) og lett kontorarbeid.

Jeg skal ta med meg pc'en rundt om kring. På ferie, på kafé, på skole osv.

Batteriet må vare i 4 eller flere timer i sparemodus.

Jeg trenger Windows 7 professional eller ultimate, 64 bit.

Skjerm: minst WXGA, HD, 720p, og ett ok skjermkort.

Det er samme om skjermen er matt eller blank.

Jeg skal kjøpe denne laptopen i løpet av de neste 3 månedene.

Lagring: Helst 500 GB harddisk, men jeg kan gå under hvis det er en SSD-disk.

Jeg må ikke ha optisk drive, men pc'en bør ha minst en usb-3 port, VGA(jeg skal holde presentasjoner, så jeg trenger å koble til projektorer), HDMI, Gigabit LAN, minnekortleser og minijack lydutgang og mikrofon.

Den må selvfølgelig ha trådløst nettverkskort og norsk tastatur.

Pen design er ikke viktig, men er selvfølgelig ett pluss. Det er viktigere at pc'en er solid bygget. Den skal som sagt vare i noen år.

Jeg har ikke så mye tid til å lete rundt. Et kjapt søk brakte meg til denne siden.

http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?ReturnUrl=/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx%3fplid%3d150168&plid=150168

Sony VAIO Z VPC-Z12M9E/B Intel i5-520M

Som dere ser, så er denne i underkant liten, i overkant kraftig og i overkant dyr.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går og grunner på storebroren, dvs toppmodellen i Vaio Z-serien, men som du sier er prisen temmelig stiv. Disse maskinene er forresten litt billigere fra Sony Center i Oslo enn fra Netshop, bare så det er sagt.

Et alternativ er Acer Timeline X 3820TG-serien. Den består av tre ulike modeller som alle er 13,3". Den billigste ligger på ca 6000,- og har i3-CPU og et 5470-skjermkort, samt 500 GB disk og 4 GB RAM. Modellen over har mindre harddisk, 320 GB, men kan stille med i5-CPU og 5650 grafikkort. Den koster ca 7000,-. Toppmodellen i serien er lik, men har 500 GB disk og et større batteri (9 celler mot 6 i de andre to). Den koster ca kr 8000,-. Med 6-cellers batteriet veier de ca 1,8 kg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...