morgan_kane Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Hei, har en dell PC som er noen år gammel no. Den har fått en del bluescreen i den siste perioden, sida torsdag. Igår sluttet den å loade windows, kommer svart skjerm etter bootingen. Kom meg ikke inn i sikkerhetsmodus, den lastet inn Ca halve skjermen med noen linjer så frøs Pcen. Pcen har også få noen slags feilmeldinger før bluscreen, får ikke kontakt med server opplegg. Frykter at det også kan ha vært virus på den. Men eg bruke ikke PCen daglig så eg veit lite om software problemene. Så hva er først skritt i feilsøkinga? Endret 8. august 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Om du tror det er defekt hdd så er det bare å bytte så finner du ut det, eller du kan laste ned et diagnoseprogram for å teste hdd. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Pcen starter fra minnepinne med ubuntu på den, så da kan eg vell gå ut ifra harddisken er ødelagt eller? EDIT: sitter å browser gjennom min datamaskin via ubuntu, alle filene ser ut til å ligge der. Dette må være et software problem eller? EDIT 2: har endret emnetittel Endret 8. august 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå