Chavalito Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Men du får jo ikke kabinettet, og det er jo minst verdt 4k Hæ? Står da under Spefikasjoner at MaxCube Amoris 6010, solid gaming-kabinett med god kjøling og smarte løsninger for oppgradering følger med. Eller tar jeg så feil? Jeg hadde tatt det siste kabinettet uten tvil. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det var nok en noe sarkastisk fleip, skal du se. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Tenkte at det var et såpass flott sitat, at jeg ga et plusspoeng. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Der gikk jeg fem på ja. Men artig tråd det må jeg si. Uansett så hadde ikke jeg valgt en Alienware som stasjonær PC, selv om jeg må innrømme at jeg har en Alienware som bærbar. Stasjonær PC foretrekker jeg å bygge selv, har nettopp bestilt meg noen nye deler til min "lille" gaming/arbeids PC. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det billige grå plastvesenet der? Ok, her har vi en duell blant nerdemodeller! Vs Hvem i alpakkanes verden ville ha foretrukket førstnevnte? jeg... Sjønner egentlig ikke hvorfor folk må kommentere og dytte ned på pcene heletiden. Hvis noen liker det ,så la oss få lov da. Jeg syntes ikke det er plastgreier bare.Vær glad du ikke ser min nåværende pc ;Op Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 jeg... Sjønner egentlig ikke hvorfor folk må kommentere og dytte ned på pcene heletiden. Hvis noen liker det ,så la oss få lov da. Jeg syntes ikke det er plastgreier bare.Vær glad du ikke ser min nåværende pc ;Op Jeg har ikke noe i mot kabinettet eller selv innmaten til Alienware slik sett, men jeg vil helst bygge min PC selv for da får jeg det jeg vil ha. Selvsagt kan folk kjøpe den PC de vil ha uansett hva den koster. Og angående kabinetter, her er en liten samling av diverse extreme kabinetter. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Netshop bygger denne for deg for 25000: 1 stk. Lian Li PC-P50BSCAND, Miditower, Sort 100% alu. 1 stk. Corsair strømforsyning, HX850W 140mm vifte, modulære kabler 1 stk. ASUS Rampage II Extreme, X58 Socket-1366 DDR3,ATX,SLI&CrossFireX,3xPCI-Ex(2.0)x16 1 stk. Intel Core i7 975 Quad 3,33Ghz 8MB, BOXED m/vifte 6,4GT/sec CPU 1 stk. OCZ DDR3 6 GB Obsidian Triple Channel PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (9.9.9.24) 1 stk. Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103SJ Spinpoint F3 (På lager 20+) 2 stk. Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103SJ Spinpoint F3 2 stk. MSI Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayP 1 stk. Razer tastatur, "Tarantula", Engelsk Layout 1 stk. Logitech MX518 Optical Gaming Mouse Wheel, USB, PS/2 1 stk. Microsoft Windows 7 Home Premium OEM Norsk, 64 bit, DVD Eller hva med dette beistet fra komplett med det råeste av det råe for 32000? Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort Corsair TX 850W PSU Intel Core™ i7 Extreme CPU i7-980 ASUS Rampage III Extreme, X58 Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 WD Caviar® Black 2TB Intel X25-M SSD 160GB 2,5", Creative SB X-FI Titanium MS COA Label Windows Home Premium 7 Multicom er ikke helt borte de heller med denne til 26000: Antec Twelve Hundred Ultimate Gamer Case ASUS Rampage II Extreme DDR3, 3xPCI-E, FireWire INTEL Core i7 980X 3.33Ghz LGA1366 6 Kjerner Extreme Edition INTEL 160GB X25M SATA SSD 2TB S-ATA harddisk 3,5 G.SKILL 6GB DDR3 Kit (3x2GB) PC3 12800 1600MHz Non-ECC CL9 CHIEFTEC 1000W PointOfView GeForce GTX 480 1536MB DDR5 MS Windows 7 Home Premium Alle er testet og ferdig til bruk med garati og alt som trengs. Kan ikke se noe fra Dell\AW som kan matche dette. Og nei jeg vil ikke ha et microATX kort på et sånn system! Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Litt off topic, men må uansett tipse folket om dette: Gå inn på Komplett Extreme - Volcano: Fermi edition sinn konfig option. Ifølge selvbyggeren er core i7 980x 1800 kr billigere enn core i7 975 mens den egentlig er 200kr dyrere I tillegg er skjermkortet,et Gainward GTX 480, over 1000 kroner dyrere enn samme kortet fra MSI. Forstå den som kan... Endret 9. august 2010 av Bezzzy Lenke til kommentar
dredg Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Daaamn den komplett Volcano blir jo helt latterlig billig! Antec P193 Advanced Midi Tower Sort PSU 1200W Intel Core™ i7 Extreme CPU i7-980 ASUS Rampage III Extreme, X58 CoolIT Systems ECO A.L.C. CPU Kjøler Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9 EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 Intel X25-M SSD 160GB 2,5", OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA WD Caviar® Black 2TB WD Caviar® Black 2TB Windows Home Premium 7 Pris: 32300,- Endret 9. august 2010 av dredg Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det var faktisk ikke dårlig. Sånn pris for hva du kjøper. Satt sammen på prisguide, da kom det på 30k. Lenke til kommentar
Falkers Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Alienware Aurora ALX(MicroATX-PC): Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit- Norsk Alienware AuroraALX-kabinett, svart Intel® Core™ i7 920-prosessor (2,66 GHz, 8 MB hurtigbuffer, 4,8 GT/s) No Security/Anti-Virus Protection PC-en leveres med 1 års hente- og returstøtte på maskinvare To CrossFire™ 1 GB ATI® Radeon™ 5870 HD-grafikkort No Accidental Damage Support 12 GB 1333 MHz (6 x 2 GB) trekanals minne 2 TB dobbel harddisk, RAID 0 (striping) (2 x 1 TB - 7200 rpm) 16x optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og brenner DVD og CD) Ikke inkludert skjerm Alienware Multimedia Keyboard - Norwegian (QWERTY) Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio 25 390,01 kr Selvbygg med Radeon5970 2GB + 3x24 LED skjermer for Eyefinity Surround: Minne: CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I7 9XX PC12800 1600MHZ CL8 (3X2GB) SSD: CORSAIR FORCE 2,5# 120GB SSD MLC Hovudkort: ASUS RAMPAGE III EXTREME X58 S-1366 ATX CPU: INTEL CORE I7 930 2.8GHZ 8MB S-1366 GPU: ASUS RADEON HD5970 2GB GDDR5 PCI-E DVI 3x24 skjerm: BENQ G2420HDBL 24" WIDE LED BLACK Displayport til DVI: Apple DVI-adapter DVD: Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon - Serial ATA Strøm: COOLER MASTER SILENT PRO ATX12V 2.3 1000W Kabinett: COOLER MASTER FULLTOWER HAF X BLACK Kjøling: NOCTUA NH-D14 S-775/1156/1366/AM2+/AM3 HD Lagring: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB Diverse: Microsoft Xbox 360 Controller for Windows + 3 DVI skjermkabler siden det ikke følger med skjermene. Ikke tatt med OS på denne Totalkostnad inklusive moms og frakt 25 551,00 kr (Alle deler/priser hentet på dustin) Sier litt om hva du kan sette opp om du bygger selv for nesten samme pris som hva Dell skal ha for en MicroATX Alienware kasse med masse lys Merk at det er litt penger å hente om man velger billigere SSD/Hovudkort/Strømforsyning,tror det skal være mulig å komme ned på ca 23 000, men dette oppsettet er noe eg personlig vurderer å gå for om 2-3 ukers tid så dette er deler eg har plukket ut til meg selv(work in progress xD). Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 jeg... Sjønner egentlig ikke hvorfor folk må kommentere og dytte ned på pcene heletiden. Hvis noen liker det ,så la oss få lov da. Jeg syntes ikke det er plastgreier bare.Vær glad du ikke ser min nåværende pc ;Op Tja, vi befinner oss for øyeblikket i et maskinvareforum, så du må nok akseptere både kommentarer og neddytting (?). Plastgreier er et dekkende uttrykk for greier laget av plast, synes nå jeg. Vi litt eldre nerder sikler typisk mest på aluminiumskabinett, jamfør Lian-Li og Origen. Daaamn den komplett Volcano blir jo helt latterlig billig! Intel Core™ i7 Extreme CPU i7-980 [...] EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA [...] Pris: 32300,- Sett den i stua, så kan du fjerne ovnene du har. Eller kanskje på kjøkkenet, så kan du grille innendørs! :> Lenke til kommentar
dredg Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Deilig med god varme da Jeg hadde aldri kjøpt noe Fermi kort per i dag men det er uslåelig hardware på det oppsettet per krone i forhold til noen annen ferdigbygget PC. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 jeg... Sjønner egentlig ikke hvorfor folk må kommentere og dytte ned på pcene heletiden. Hvis noen liker det ,så la oss få lov da. Jeg syntes ikke det er plastgreier bare.Vær glad du ikke ser min nåværende pc ;Op Tja, vi befinner oss for øyeblikket i et maskinvareforum, så du må nok akseptere både kommentarer og neddytting (?). Plastgreier er et dekkende uttrykk for greier laget av plast, synes nå jeg. Vi litt eldre nerder sikler typisk mest på aluminiumskabinett, jamfør Lian-Li og Origen. Daaamn den komplett Volcano blir jo helt latterlig billig! Intel Core™ i7 Extreme CPU i7-980 [...] EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA EVGA GeForce GTX 480 1536MB PhysX CUDA [...] Pris: 32300,- Sett den i stua, så kan du fjerne ovnene du har. Eller kanskje på kjøkkenet, så kan du grille innendørs! :> Selv om man er på ett maskin forum kan man være liiiiitt positiv da Vet du hva jeg er er så grusom lei med nåværende kabinett? Jeg skader meg!! Hehe..er ikke spøk desverre.. Gva legger du i eldre nerder? 20?30?40?50+? Tror det heller går på smaksak og ikke alder akuratt. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har lest gjennom alle postene i denne tråden og jeg må si at det er muligens en del useriøse kommentarer ute og går. Men never mind, det er et maskinvare forum så litt må man tåle. TS snakker om hvorfor skal han kjøpe en stasjonær Alienware kontra en annen stasjonær PC, greitt nok. Jeg vil også påpeke at jeg personlig aldri ville ha kjøpt en stasjonær Alienware, til det er det altfor lite frihet og muligheter til å stappe inn det jeg vil ha i en PC som skal brukes til spilling. Jeg sier spilling fordi Alienware er ikke laget for ”normalt” arbeid, men derimot spilling og ikke noe annet. Klart den kan brukes til tallknusing også, emn det er ikke hensikten med en Alienware PC. Skal man i rettferidghetens navn sammenligne en Alienware med en annen PC, bør man kanskje gjøre det med en annen produsent eller forhandler som leverer ferdig bygd PC og ikke en som man kan kjøpe i deler og bygge selv. Først og fremst, vi selvbygger nerder vet at det å bygge en PC selv gir deg en uhindret frihet, du kan fritt vasse rundt og velge alt det dyreste du vil av komponenter og ende opp med en super PC som er mye billigere enn en Alienware, uansett modell, om det er snakk om Aurora eller Aera-51, never mind. Dell/Alienware flyter mye på god service, og det har de, det tror jeg at få kan benekte. Jeg har hatt med Dell support å gjøre kun 2 ganger, men det var en service som jeg tror få kan konkurrere med. Jeg har også hatt med HP og Acer å gjøre og de var ikke i nærheten til service/support til Dell. Som TS sier så får du det som Dell (Alienware) kaller på stedet service neste arbeidsdag. Og det kan jeg skrive under på at det er riktig. Men jeg tviler sterkt på at de vil komme osende til en LAN party og fikse PCen din. Jeg har hatt to Dell PCer, dog bærbare, men service er den samme om det er bærbar eller stasjonær. Begge gangene ble problemet løst dagen etter at jeg hadde snakket med Dell/Alienware support. Første gangen gikk en hard disk på en XPS M1730, sankket med Dell om ettermiddagen, neste morgen kom en ny hard disk hjem til meg. Andre gangen var det feil på hovedkort på min splitter nye Alienware M17x og neste dag kom en tjom hjem til meg og skiftet hovedkortet. Jeg tviler sterkt på at at hvem det enn nå måtte være kan ta en telefon til Komplett, Dustinhome eller Amentio en ettermiddag og si at hard disken er kaputt og neste morgen står en tjom fra DHL eller hvem nå nå enn måtte være på døren din med ny hard disk. Men jeg sporer litt av her da. Når det gjelder deler som Alienware bruker, så bruker de kun deler, dog spesiallaget til dem, fra anerkjente produsenter. Hovedkortene kommer fra Asus, Gigabye eller Foxconn. PSU, der må jeg innrømme at jeg ikke vet noe, men når det gjelder kabinett, så er jeg temmelig sikkker på at noen kabinetter blir laget av Antech, andre er jeg ikke helt sikker på, men mener å ha lest at Cooler Master også er innblandet. Resten av komponentene er helt normale komponenter som vi alle kan kjøpe i hvilken som helst PC butikk. Altså jeg tror ikke at Alienware lager en eneste del selv, de kjøper alt fra andre og bygger så den Alienware PC du bestiller, akkurat som som du eller jeg hadde bestilt en ferdig bygget PC fra Amenito eller Komplett. Men merk, en ferdig bygget PC, ikke en PC i deler som du eller jeg bygger selv. Jeg forsvarer ikke Alienware eller Dell og prisene deres i forhold til specs, fordi det du betaler for en Alenware PC er høy sammenlignet med det man kan bygge selv, men de har tross alt en support/service som få kan matche. Og jeg kommer aldri til å kjøpe en stasjonør Alienware PC, selv om jeg har en bærbar Alienware. Men litt vanskeligere å bygge en bærbar PC da. Estella!, en nerd kan være fra 10 år opp til 100 år så lenge man digger PCer og bygger dem selv. Jeg er pluss 50 for min del. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 kommentaren var ett svar på "Vi litt eldre nerder sikler typisk mest på aluminiumskabinett, jamfør Lian-Li og Origen." Da lurer jeg på hva eldre er i denne sammenhengen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 kommentaren var ett svar på "Vi litt eldre nerder sikler typisk mest på aluminiumskabinett, jamfør Lian-Li og Origen." Da lurer jeg på hva eldre er i denne sammenhengen Som jeg sa, eldre er opp til 50 år eller mer. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Ingen over 20 vil putte en AW i leiligheten sin, de er ihvertfall i fåtall og i overkant single. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå