Estella! Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Jeg har kjøpt meg alienware nå...Forde jeg har råd og forde jeg har lyst. Gjør ikke skade for noen andre ihvertfall Noen drar på ferie, andre kjøper en for noen overprisa pc! Men jeg så på elkjøp her at de selger pcene en smule (stor smule) dyrere enn når man kjøper de på dell.Tror det var noe 4000mere eller noe for den jeg kjøpte ihverfall. Endret 9. august 2010 av Estella! Lenke til kommentar
stened Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 stilig hvilken kjøpte du? ja elkjøp har høyere pris Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 stilig hvilken kjøpte du? ja elkjøp har høyere pris Kjøpte alien aurora Grunnleggende Alienware Aurora standardkabinett, svart Minne 6 GB 1333 MHz (3 x 2 GB) trekanals minne Tastatur Alienware Multimedia Keyboard - Norwegian (QWERTY) Videokort 1 GB ATI® Radeon™ 5870 HD-grafikkort Harddisk 750 GB (7200 rpm) SATA/100-harddisk med 16 MB DataBurst™-buffer Microsoft operativsystem Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit- Norsk Mus Alienware optisk mus Optiske enheter 16x optisk DVD+/- RW-stasjon (leser og brenner DVD og CD) Lydkort Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio Leveringsdokumenter Norwegian - Documentation with European Power cord Gedis Bundle-referanse D08AWA01 Processor Intel® Core™ i7 920-prosessor (2,66 GHz, 8 MB hurtigbuffer, 4,8 GT/s) Dell mediepakke for system Alienware Aurora Resource DVD Gaming Essentials Steam® Client and Portal™ Game - Factory Installed Lenke til kommentar
stened Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 ahh nice mye betalte du? Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 ahh nice mye betalte du? 14 000 Lenke til kommentar
stened Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 det var jo ikke så galt håper du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 det var jo ikke så galt håper du blir fornøyd. Håper virkelig jeg også..Haha. Jeg og typen spøkte om at vi skulle droppe bryllupet og heller kjøpe oss alienware pcer Men enn så lenge er det nok bare jeg som får enn , så får han vente til etter bryllupet Lenke til kommentar
stened Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 hehe stilig meg og kjæresten skal flytte inn i ny leilighet så vi skal ha vær vår alienware først bærbar og så stasjonær Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg kjøpte meg en Alienware M17x for en måneds tid siden. Er nå veldig godt fornøyd med den. Og når det gjelder Dell support, så måtte de trå til etter ca 2 uker fordi det viste seg at det var feil på hovedkortet. Kom en fyr hjem til meg og byttet hovedkort. Etter det har den virker helt supert. Specs: Intel i7-620M 2.66 GHz 4 GB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048] CrossFire™ Dual 1GB ATI® Mobility Radeon™ HD 5870 2 x 500GB HDD i RAID0 (med fallsensor) Intel Wireless LAN 6300 3x3 802.11a/b/g/n Dell Wireless 370 Bluetooth-modul - europeisk 2 års maskinvarestøtte neste dag 2 års Accidental Damage Support Windows® 7 Home Premium, 64bit Pris ca 26 000 kr. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 igjen hadde kabinettet til AW vært ute på markedet hadde det kostet la oss si 1k mer en det du valgte og da er det 4k mellom dem. syntes dere fortsatt alienware er SYKT DYRE? Kan du underbygge påstanden om AW-kabinettenes gode kvalitet ut fra noe annet enn din subjektive synsing? Jeg skulle også likt å vite hvor oppgraderingsvennelige AW-produktene er, særlig ift. de som benytter m-ATX. Surt å bruke 25k på en PC hvis man må bytte "alt" når HK er utdatert. Du skriver jo bla selv: de lager HKene selv.. tror de tenker på temp på NB.. så de har en fin kjøleløsning på det. For øvrig en underholdende tråd, og jeg tror vi her ser et eksempel på en person som forsøker å kvitte seg med en god porsjon kognitiv dissonans. Lenke til kommentar
zerqs Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 de ser jo helt _ _ _ _ _ _ ut Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 ahh nice mye betalte du? 14 000 Ikke ille pris det. Ca samme som jeg betalte for min selvplukkede PC for et par år siden. Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Etter å ha lest diskusjonen, så virker det ikke som TS vil finne ut hva som er best, men ha noen og argumentere for AW for... Virker som TS er forelsket i AW Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Tja, om TS vil kjøpe en stasjonær Alienware, må han jo bare gjøre det. Det er ikke dårlige PCer slik sett, men som mange har nevnt her så er de dyre. Det er også lite muligheter for for å sette inn noe ekstra fordi det brukes micro-ATX HK. Angående hovedkort, så at det ble nevnt: "de lager HKene selv.. tror de tenker på temp på NB.. så de har en fin kjøleløsning på det." Alienware lager ikke hovedkortene selv, de som er montert nå mener jeg å huske at det er Asus som lager, Alienware har kommet med HK fra Gigabye, Foxconn og Asus. Og så et bilde fra en Aurora var det vel, vannkjøleren der minner mistenkelig om en lett modifisert Corsair H50 kjøler. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 btw hotswap på psu... ja de skal komme å gjøre det for meg. men skal jeg oppgradere eller skifte etter et par år.. DA kan den være nyttig? eller er det bare super teit med hotswap på psu? Jeg leste om det. Hvis jeg har forstått rett. Så skjøter man med noen fastsatte connectorer, fester kablene til den, og så da kan man sette inn PSUen som man vil? Jeg ser ikke helt nytteverdien. Det å skjøte kabler lager alltid risk for drop i spenning, så det er ikke personlig noe jeg ville sett på som en bonus. Særlig mtp at en kvalitets PSU holder en god stund i forhold til andre komponenter. Så du skifter nok de ut før PSUen. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Dette var en artig tråd! Men ser selv att mange vill kjøpe AW maskiner. De er flotte og se på, bra Hardware og er laget for og fungere sammen. ville selv ikke kjøpt en AW men har noen kamerater som syns dette er helt greit for og få en maskin som er "digg". Har råd, syns PC er artig, ikke kan bygge eller ikke vill så er AW ett godt valg egentlig synes jeg. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 For all del. Hvis det å bygge selv ikke er en option, så vil jeg tro at Alienware er helt greit priset i forhold til hva man ellers får i en PC som man kjøper ferdigbygd. Ble jo ikke noe billigere med komplett sine i hvertfall. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Si ikke det. Multicom Gamer 900 (9 937,-) yter likt en tilsvarende konfigurert Alienware Aurora (13 710,-). I tillegg får man med seg et nVidia GT 240 kort som PhysX-tillegg, spillmus og kupong for å laste ned Batman: Dark Asylum gratis. Hvis man absolutt ikke ønsker å bygge selv, er dette uten tvil veien å gå. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Si ikke det. Multicom Gamer 900 (9 937,-) yter likt en tilsvarende konfigurert Alienware Aurora (13 710,-). I tillegg får man med seg et nVidia GT 240 kort som PhysX-tillegg, spillmus og kupong for å laste ned Batman: Dark Asylum gratis. Hvis man absolutt ikke ønsker å bygge selv, er dette uten tvil veien å gå. Men du får jo ikke kabinettet, og det er jo minst verdt 4k 2 Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Det billige grå plastvesenet der? Ok, her har vi en duell blant nerdemodeller! Vs Hvem i alpakkanes verden ville ha foretrukket førstnevnte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå