Gå til innhold

Hvorfor/Hvorfor ikke kjøpe en alienware?

Anbefalte innlegg

God dag, jeg skal ha en ny pc og har sett mye på alienware i det siste og liker det veldig godt. Å derfor lurer jeg på om folk har meninger om alienware og om jeg burde kjøpe dem eller ikke. Og ikke gidd å kommenter hvis du skal si " alienware er teit!!" argumenter og si hvorfor det ikke er bra eller hvorfor det er bra og fornyftig å kjøpe alienware.

noe jeg har fått med meg om alienware.

Full support hjem til deg etter et par arbeidsdager.

utrolig bra kabinett(kjøling,plass og nyttige funksjoner).

kan oppgradere pcen uten å bryte garantien.

dyrt ved kjøp av mindre kraftig pc, ikke fult så dyrt når du kjøper dyrere pcer (sammelinget med prisene per del hos amentio)

følger med gaming mus,tastatur og musematte.

smart design.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo men det var akkuratt det jeg sa.. jeg tok prisen iforhold til amentio

alienware 25 470kr

i7 920

12gig ddr3 1333mhz ram

2 stykk hd 5870

grei cd/dvd drev

2 terra hardisk i raid 0

soundblaster xfi titanium lydkort

veldig bra vannkjøling

utrolig bra kabinett

1000W strømforsyning

gaming mus, tastatur og musematte

og windows 7 home premium

samnt viftestyring og diode styring fra pcen

garanti på pcen og support rett hjem på døra.

og du kan oppgradere uten å bryte garantien.

bygg en slik pc på amentio der kabinettet er i topp siktet, samt hardisker, vannkjøling og hovedkort. alienware sparer ikke på topp noch hardware så da gjør ikke vi det heller.. prøv å bygg en slik pc og se hvor mye den koster

Endret av stened
Lenke til kommentar

Heh, hadde også den forestillingen at det å kjøpe alienware bare var tull med mindre utseende var #1 prioritet. Men... ta en titt på komplett.no's Komplett Gamer Premium i70 til 27.495,-

* Antec Twelve Hundred Big Tower Sort

* Corsair HX 1000W PSU

* Intel Core™ i7 Quad Processor i7-975

* ASUS P6X58D-E, X58, Socket-1366

* Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

* XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

* Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S

* WD VelociRaptor® 300GB SATA

* Western Digital Caviar® GreenPower™ 1TB

* Creative SB X-FI Titanium

* Logitech G15 gaming tastatur

* ROCCAT™ Kova Mouse

* Creative SBS A40

* Microsoft Windows 7 Ultimate 64bit

* Garanti 3 år - Sende inn

En stor forskjell er prosessoren - den på alienwaremaskinen koster rundt 1800 mens den på sistnevnte maskin koster 8000. Den fra alienware har veldig mye ram også - spørs om det var lurt å sette pengene der...

Lenke til kommentar

den pcen der er ikke i nærheten av alienware pcen, alienware har 1 til av 5870 og mer ram, mye bedre harddisk som både er raskere siden det er i raid 0 og mye mer pga det er 2 terra. pluss alienware er billigere.. så skjønner ikke folk som sier alienware er så dyrt til hva du får.. så takker for at du sendte inn dette for å vise at alienware ikke er så dyrt

Lenke til kommentar

hehe Flinkefreddy :D jo det er det.. det har spesielt utsende.. men det er det jeg liker med det.. det skiller seg litt ut ;D

er ikke ferrari litt sossete? jo men mange har dem ;D

Endret av stened
Lenke til kommentar

Vet ikke så grusomt mye om hdd ytelse men ser at den fra komplett har en WD VelociRaptor® 300GB SATA. Men ja, du har rett i at komplett sin er dyrere.

Jeg hadde nok kanskje passet på å fått med en SSD om jeg skulle kjøpt pc i den prisklassen.

Når alt kommer til alt må du nok regne med at en del av det du betaler for når du kjøper alienware er design, det er litt av konseptet til bedriften. Men det er ikke noe galt i å betale for design, det er ikke alt som kan måles i en stress test.

Lenke til kommentar

Helt enig Fronth. Å sette inn en ssd på alienware er låv.. men gjør du det på komplett sin pc bryter du garantien. noe som er et pluss. Ja du betaler for utsende og navnet. Men igjen så hvis du har sett kabinettet til alienware nærme så ser du at de har ting ingen handre kabinett har ;D noe jeg liker.

så du mener ikke at det er galt av meg å kjøpe en alienware enn å bygge den selv?

Lenke til kommentar

Du må nesten overlate det til noen som er mer kompetente enn meg om du vil ha en vurdering av ytelsen på alienwaremaskinen i forhold til den fra komplett men det er vel liten tvil om at men får mer ytelse om man bygger selv - men det å bygge selv er jo selvsagt en del mer tidkrevende. Det kommer selvsagt an på hva du er ute etter.

Selvsagt er det lov å kjøpe alienware :p Hovedargumentet du vil høre fra de fleste hold er vel pris men om det ikke er den største bekymringen er det vel opp til deg selv.

Angående garanti så har du vel fremdeles krav på ny om noen av komponentene skulle svikte uansett hvor du har kjøpt dem, det er nedfelt i loven. Forskjellen er vel kanskje at du mister muligheten til å sende inn hele pc'en og la dem gjøre hele jobben for deg. Eneste forskjellen blir vel at du må troubleshoote litt og plukke ut den ødelagte komponenten og sende inn.

Lenke til kommentar

hva sparer du penger på? dårligere kabinett? dårligere kjøling? som jeg bad i toppen av dette så sa jeg at du må bygge en slik denne å se hva prisforskjellen er.. så kan du si noe om penger spart ;D

Du sparer penger rett og slett på at ting fra alienware ikke ligger på markedspris nettopp fordi de ligger inne i en eske fra alienware. Slik er det. Samme med apple, men mange synes tydeligvis det er verdt det.

Lenke til kommentar

jeg skjønner det fortsatt ikke.. det kabinettet som alienware har.. mye tror du det koster hvis det skulle vært på markedet? akkuratt.. mye. derfor må jeg gå ned "kulhet, funksjoner og pris" for å få noe som bare er "bra" hvis man skal ha de beste tingene så leverer alienware det.. samme med apple.. utrolig bra pcer til en høy pris fordi de er super kompakte med bra egenskaper.. tipper du ikke vet hvorfor macbook pro er i aliminium? uten å søke på google tror jeg ikke du vet det. For slik pcer som apple og alienware har mange funksjoner både som stasjonær og bærbar. hvis man sparer 2000kr estra på å ikke kjøpe alienware.. er det virkelig vært det?

Lenke til kommentar

for noen tøv svar noen kommer med.

+ for eget bygg er at man kan bestemme alt sjøl pluss at det er arti og bygge(syns jeg), garanti har du selvfølgelig på alle deler, problemet er vist du får feil så må du finne ut hva som er defekt før du sender den delen inn.

Det som er bra med Alienware er først og fremst at maskinen du får er bygget av en person som også har testet maskinen før han sendte den ut, og alle deler skal fungere bra ilag(noe som kan være et problem vist du bygger sjøl).

AW har også meget bra support, ring de og de vil finne ut feilen 99 % av tiden da og så sende en tekniker hjem til deg for og fikse maskinen din!

Design syns jeg folk må få bestemme sjøl om de liker.

En annen ting er at man nå kan kjøpe AW hos de store Elkjøp butikkene og det betyr at du kan teste den i butikk før du kjøper(Dell har fremdeles supporten).

eks:

http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/AWALX4834NO/alienware-aurora-alx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...