KenBjork Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Hei Jeg har 4 pcer i nettverk, alle er i samme arb-gruppe. Faste ip`r osv. 2stk win xp, 1 vista, 1 win 7. Har delt bildemappen i bibloteket, alle pcèr i nettverket mitt klare se alle bildene i alle mappene innpå fra Win7 pc`n (Fruen brukte før da jeg hadde xp, lå legge inn bildene fra kamera til mine bilder mappen den gang jeg hadde xp.) Men det går ikke fra noen av pc`n i nettverket å kopiere inn og lage mapper på bildemappen jeg har delt i bibloteket på min win 7. Ved å prøve å kopiere inn så får bare beskjed om at der ikke er tillatelse. Jeg har gjort som følger: 1. Valgt "Del med" også "bestemte personer" 2. Trykket på pilen ved navnefeltet, og velg "alle" fra nedtrekkslisten 3. Trykk legg til. 4. Valgt på høyre side av den nye tillagte bruker (Alle) til les og skriv 5. Trykk knappen "Del" Har restartet maskinen og alle pcèr på nytt. Håper noen har tips til løsning. Endret 8. august 2010 av KenBjork Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 ingen som har tips? Gikk på Kontrollpanel\Nettverk og Internett\Nettverks- og delingssenter\Avanserte innstillinger for deling og under "passordbeskyttet deling" > aktiverte passordbeskyttet deling Eneste som skjedde da var at når pc i nettverk måtte taste brukernavn og passord, og fikk da også tilgang til innhold i mappen, men kunne fortsatt ikke kopiere inn i mappen som er delt på win7 pc`n Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 fant ut om delinga av bildebibloteket igår, så nå får fruen og andre pc i nettverket til å kopiere inn "medie" til bildebiloteket og hovedmapper/undermapper fant ut at det var kun på bilboteket/biblotekene det ikke gikk, andre disker og mapper som ikke er i bilotek gikk det. så var de delt på samme måte egentlig, men virker ikke som det funker les/skriv av-hukinga på "del fanen" øvest på biblotek. eller jo det virker.. men at man får tilgang til innhold i biblotek som deles. (bare ikke skrivfunksjon) så det jeg gjorde, var del bilboteket slik jeg nevnte over her så bilboteket ble tilgjengelig, deretter dele mappen "canon foto" med høyreklikk og egenskaper, fane deling, knapp avansert deling, tillatelser "alle" med alle tilatelser og endre og lese. Og derpå fikk alle nettverksmaskiner nå lov til å kopiere inn på mappen. så gidda ikke dele alle de andre mappene ved siden av "canon foto" (mobil foto, og div andre) Så laga en mappe i bilde bibloteket, "Alle bilder" og stappa alle andre inni den, canon foto, mobil foto og div andre. så delte Alle bilder mappen inni bibloteket som nevnt Så egentlig, så virker det som om den delinga av bildebiloteket via meny "del med" øverst i utforsker. og del med andre valg alle, tilatelser skriv og les, så fungerer ikke skriv funksjonen av en eller anna merkelig grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå