Gå til innhold

problemer med min pvr fra altibox

Anbefalte innlegg

gikk gjennom sendeprogrammet til canal+ i juli og tok opp en del filmen,

og satt meg ned i dag og skulle se et par av dem, men når jeg går inn på dem så er det kun svart skjerm, prøver å spole, men kun svart.

noen som vet hva som er feil her?

20 av 22 filmer som er tatt opp hos canal+ fungerer ikke.

har 16 andre filmer og serier tatt opp fra andre canaler, og alle fungerer...

Endret av toazty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja har lest meg opp på dette "problemet" nå,

virker helt sykt , men det er min mening.

men fant ingenting om dette i kontrakt eller "vilkår" hos altibox.

Er jo ikke sykt?

Er jo helt normalt, du har sagt opp en tjeneste og dermed ikke tilgang til innholdet.

Opptakene du har gjort hører jo til innholdet som du abonnerte på, siden du ikke betaler for det så har du heller ingen tilgang.

Når man tar opp på PVR, så eier man ikke innholdet... er en grunn til at man ikke kan ta ut opptak fra HD-PVR boksene.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke det er greitt. Men sånn er det blitt, leverandørene fester grepet om innholdet på alle måter de kan.

Har ingenting med leverandørene å gjøre.

Dette har med rettigheter å gjøre, noe som er helt normalt.

Selv om du kjøper en kinobilett betyr ikke at du kan se samme filmen så mange ganger du vil?

Er jo akkurat det samme med feks mobilabonnement der man betaler fastpris, det du ikke benytter får du ikke benytte senere.

Lenke til kommentar

problemet her er også at det ikke står noen plass...

Sjekk vilkårene til Canal+

Trenger strengtatt ikke å stå noen plass heller, da det er en tjeneste du betaler for og når du sier opp den frafaller jo tjenesten?

Opptak eller ei så er det en del av tjenesten.

Lenke til kommentar

Operatørene bør helt klart opplyse bedre om dette.

Sammenlikningen med en kinobillett er kanskje brukbar, men all den tid man kan se opptaket flere ganger så lenge man abonnerer på kanalen er den ikke helt opplagt. Man kan like gjerne sammenlikne med å abonnere på et papirtidsskrift - man forventer ikke at gamle blader eller utklipp man har tatt vare på forsvinner på mystisk vis den dagen man slutter å abonnere på nye utgaver.

Lenke til kommentar

problemet her er også at det ikke står noen plass...

Sjekk vilkårene til Canal+

Trenger strengtatt ikke å stå noen plass heller, da det er en tjeneste du betaler for og når du sier opp den frafaller jo tjenesten?

Opptak eller ei så er det en del av tjenesten.

Dette er ikke tilfellet med Canal Digital og jeg tror ikke RiksTV har et slikt system. Der kan man se filmene man har betalt for å se tidligere.

Jeg tror det er allermest den tekniske løsningen av PVR operativsystemene til Altibox, GET og Viasat som gjør at avspilling av opptak er knyttet til abbonement. De benytter antagelig proprietære systemer som de ikke bare kan endre på etter eget ønske. GET & Viasat benytter system fra NDS.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser i Aftenposten i dag at Forbrukerrådet reagerer på dette.

"Forbrukerrådet ser mange betenkeligheter med at TV-leverandøren gir seg selv adgang til kundens PVR-boks for å slette lovlig anskaffet innhold."

De ber om at åndsverkloven revideres slik at TV-seerne får tilbake kontrollen over egne opptak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...