mariux Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei, har en gammel traver av en pc, men plutselig begynte den å restarte seg helt uten videre i dag. Restartene har blitt hyppigere og hyppigere, og jeg er nå heldig om pcen er oppe i mer enn 5 min. Spesifikasjonene er som følger: P3 800mhz, 512mb ram (2*128 og 1*256), SB Live 1024, 2*Realtek nettverkskort, og 2*TNT2 skjermkort (To skjermer). Ingen av komponentene er overklokket, og temperatur er ikke et problem. En gang i dag fikk jeg feilmeldingen "Beginning dump of physical memory, BAD_POOL_CALLED", men ellers restarter pcen seg bare. Jeg har prøvd meg litt fram og har kommet til følgende: 1. Jeg tror ikke rammen det er noe feil med, da jeg har prøvd forskjellige kombinasjoner av de 3 brikkene, og pcen restarter uansett. 2. Jeg tror ikke det er noe feil med skjermkortene eller lydkortet, da jeg har startet pcen uten disse også. 3. Nå virker det som om pcen ikke har planer om å restarte seg (jeg har nettopp passert 10 min oppetid:-) ) Jeg fikk tips av en kompis om at det kunne være noe feil med hovedkortet (ødelagt kondensator), og da jeg så etter la jeg merke til et lite område øverst til høyre (ved harddiskene) på hovedkortet. Dette området er på omtrent 1cm^2 og er av metall. Det ser ut som om det er bløtt, men ved nærmere undersøkelse viste deg seg av det ikke var væske, så jeg vet ikke om dette er relevant. Noen som har noen forslag til hva som kan være feil? PS: Jeg har ikke rukket å prøvd pcen i andre OS enda (kjører nå Win2000), jeg hadde egentlig planer om å gjøre det når pcen klikket denne gangen, men den klikker jo ikke lengre... kommer tilbake med resultater fra andre OS snart.... PS2: Av og til virker det som om restartene er programvarerelatert, da pcen ofte restarter seg akkurat i det jeg starter visse programmer (men hvorfor skal det plutselig skje i dag?), så kanskje det bare er win2000 som lammer seg... Oppdatering: Jeg ga nettopp opp alt som heter logisk tankegang, da det viser seg av pcen restarter hver gang jeg kobler til xboxen (Gentoo) med ssh og skriver "wget htp://ftp.trolltech.com/qt/source/qt-x11-free-3.2.0b1.tar.bz2"...... Jeg kjører forresten BeOS nå (ikke windows), og jeg tror den foreløpige konklusjonen må være at det hele er programvarerelatert. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Har at samme problem selv en gang... Lette og lette etter feil men fant ikke noe, plutselig en dag kom det bort av seg selv Men du kan jo kjøre mem86 testen likevel for å se om ram brikkene er ødelagt! http://www.memtest86.com Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Prøvd å re-innstallere OS? Hvis ikke, prøv det hvis den begynner å 'fuske' igjen. Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 hva med egenskaper på min datamaskin->avansert->oppstart og gjennoppretting-> hak bort "start på nytt automatisk ved systemfeil" Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Det kan hende at kjøleribba er full av støv, eller vifta ikke går så den restarter av den grunden. Lenke til kommentar
mariux Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Renset vifta for noen måneder siden. Nå fungerer forresten pcen bra igjen:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå