Scoob911 Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Skal kjøpe meg en laptop snart og trenger litt hjelp da jeg ikke er helt oppdatert innen denne verdenen. Laptopen skal være til førstegangstjenesten, men skal kunne bruke den videre på studier på NTNU etterpå. Det er veldig viktig med batterikapasitet tenker jeg. Jeg ønsker også at den ikke blir så liten at keyboardet presses sammen (trenger ikke numpad). Tenker at en størrelse rundt 13" er greit. Kjekt om den ikke veier så altfor mye også. Ytelsen er vel ikke så utrolig viktig verken til fgtj eller studier, men ønsker at den skal ha min. 4GB Ram og det som skal til for at den kan drive PS og slikt uten uendelig lang ventetid, (men ikke noe gamer-laptop). Vet ikke om det er mulig å kjøpe uten OS, men hvis jeg må ha med så må det bli Windows 7. Når det kommer til pris så har jeg ingen anelse om hva jeg må ut med for noe som dette. Billigste laptopene er vel rundt 2-3000, og gamer-laptopene går vel over 10 000. Så om det blir brukbare ting for rundt 4-6000 så er vel det greit? Hadde vært flott om noen kunne legge ut linker og eksempler på hva jeg kan se på, evt hvilke merker jeg burde velge / holde meg unna. Viktigste: Batteri, tynn, lett... Takker for all hjelp Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1245786 Her diskuteres maskiner med 7timer + batteritid. i prisklassen 6k. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Dette er en god maskin. 3820 TG kommer med 2 skjermkort hvor pcen bytter i mellom hvis du skal spare strøm eller ikke. Kraftigste kortet gjør at man faktisk kan spille bra på de oppløsningene som skjermen støtter. Det følger også med 9 cellers batteri i prisen. Dette koster ofte over 1000,- å kjøpe til ekstra. Prisen her kommer på totalt 7990,- Acer Aspire TimelineX 3820TG (i5 450M pros, 2 skjermkort, 9 cellers batt, 500 GB HDD, 4 GB ram, 13,3" skjerm) De har også samme maskin med litt mindre HDD og 6 cellers batt til 6990. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 14. august 2010 Forfatter Del Skrevet 14. august 2010 7-8k tror jeg blir unødvendig mye for en laptop for mitt behov. Er for tiden på rekruttskolen, og har ikke så mange muligheter til å surfe rundt og få oversikt over laptopper. Så er det noen som kunne tenke seg å komme med konkrete eksempler jeg kan vurdere, så hadde det vært veldig greit. Rundt 5000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå