Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

drit lei komplett


Anbefalte innlegg

Mine erfaringer:

 

Komplett: Bare positive

Norek: Ok

Netshop: Bare positive

Datakjeden: Bare positive

Dustinhome: Bare positive

Amentio: Bare negativt

Digital Impuls: Positivt og negativt

 

Komplett har jeg handlet mye hos, både som privatperson og for jobben.

Har hatt reklamasjonssaker og de har alltid gått greit.

De svarer meg alltid kjapt på epost, samt er hyggelige. Jeg har ringt komplett et par ganger, men det er mange år siden sist.

 

Norek hadde meget dyr frakt, men ingen problemer ellers.

Reklamasjon til Norek gikk også velsmurt.

 

Netshop fungerer mye samme som Komplett, dvs.. du betaler, du får varene :-) Går noe gale, søker du om RMA (skriftlig), sender inn med RMA-nr.. Så vips har du nytt produkt eller penger på konto.

 

Datakjeden:

Ok service, halvkjappe på epost-svar. Reklamasjoner har gått fint hittil, noe dyrere på de fleste produtker, samt ofte har de ikke alt jeg vil ha - på lager.. Derfor går jeg ofte til konkurrenter fremfor datakjeden. Jeg kjøper nesten bare hos datakjeden, når jeg må ha noe på dagen. (de har jo utsalg i Bergen)

 

Dustinhome:

Kjappe på svar, kjappe på forsendelse. De har også en alternativ faktmetode (oslo budbil elns?) som er billigere enn postens vanlige servicepakke. Jeg og en kompis kjøpte ca identisk mengde deler (og antall). Han kjøpte fra komplett kvelden før meg, jeg fikk det en dag før han, samt 100kr mindre i frakt.

Har reklamert en harddisk hos dustin og det gikk utrolig bra.. De sendte meg ny disk, før jeg en gang hadde sendt de den defekte i retur!

 

Amentio:

Dette virker som et elendig firma, håper jeg har fått feil inntrykk av de.

Jeg har aldri fått noe av det jeg har kjøpt hos de.

Episode 1: Kjøpte en disk som skulle være på lager, men den kom aldri.. Ventet og ventet..

Henvendte meg utallige ganger, ble overført mye på telefon, viste seg disken ikke var tilgjengelig.. Så skulle de overføre tilbake pengene, men det ble veldig mye rot.

Episode 2: De hadde feilpriset NAS-er, jeg kjøpte to.. og kjøpet ble slettet.

Greit nok at alle gjør feil, men det er de eneste to gangene jeg har kjøpt hos de og ingen av tingene har jeg fått. Nr. 2 er jo forståelig, mtp de priset feil, men jeg fikk ingen annen beskjed enn "ordren har blitt slettet" (automatisk generert melding).

 

Jeg kommer neppe til å handle hos Amentio, med mindre de har noe som er SYKT billig.. Men da er spørsmålet om jeg tør å handle det, pga. det kan jo være feilpriset ;)

 

Digital Impuls:

Behjelpelige, men trege å svare til tider. Tar ufattelig lang tid med RMA.

 

Så, når jeg skal handle noe, går jeg hit:

Komplett, Netshop, MPX, Dustinhome eller Datakjeden. Jeg gidder ikke sjekke pixmania, Amentio, etc. i fremtiden... Det er ikke morro å spare 100kr, om man bruker månedsvis på å reklamere feil..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En hyggelig kunde har lettere å få hjelp av kundeservice.

 

Du kan heller ikke skylde på telefonkø, da dette er mer din feil (dårlig tidspunkt) enn komplett.no

 

Jeg vet ikke om du noen gang har hørt om forsinkelser. Komplett har rundt en bestilling hvert 5 sekund (mener jeg å huske de fortalte meg). Det tilsvarer noe å 17 000 ordre pr dag.

 

Komplett er ikke skyldig nå du går selv å kjøper en ny kopi av et spill. Om spillet var så viktig deg å få på flekken, skulle du ha holdt det av i en butikk. Du må heller ikke bare legge skylden på komplett.no, da også posten er innvolvert. har du opplevd at du mister en pakke til verdi av 5000 ? som du har ventet på i 4 uker? Posten rotet bort den for meg.

 

Jeg har ganske mye negativt å si om komplett.no men trur heller mye av problemene i dine saker deg faktisk bruker. Den første saken er kanskje noe komplett burde ha tatt på sin kappe, men. Når det gjelder den CDn din, forstår jeg egentlig frustrasjonen din. Men det å si at du taper på den glemte CDn blir egentlig feil. fordi du MÅTTE ikke ha spillet. Det at du valgte å kjøpe den til 500 og ikke 300 er noe komplett ikke kan ta på seg. det var DU som var utålmodig og måtte ha det. Men hvis du ikke får refundert, kan du si at du tapte 500.

 

Fra mitt syn, etter å lest sakene dine, er du egentlig bare veldig utålmodig. Trur også du blir litt fort 'frekk' over telefonen. Det er ikke akkurat motiverende for en selger/kundeservice å hjelpe deg da.

 

Jeg har faktisk fått levert en bygget PC hos dem, som ikke startet en gang. De mente jeg hadde ødelagt den. Når de endelig hadde fiksa den etter 6 uker med klabb og babb funket den endelig. De hadde klart å kortslutte hovedkortet når de bygget den. Som plaster på såret fikk jeg en oppgradert PC for å kompansere for 'utdatering' av komponentene.

Lenke til kommentar

Liker amentio ganske godt jeg. Kjøpte et skjermkort for ca 1 år siden. og når det sluttet å virke fikk jeg tilbud om et likt produkt, men siden det ikke kom in fikk jeg velge fra de nyeste kortene og trenge bare å betale litt i mellom (100-200kroner). Synes det var veldig snilt av dem.

Lenke til kommentar

Mine erfaringer!

Komplett: Fantastisk kundebehandling

Netshop: Totalt elendig, har sluttet å handle der

Datakjeden: Veldig bra

Dustinhome: Som ventet ut fra omtale, positiv

Amentio: Helt grei, har fått rask og god service

PSData: Veldig veldig god service

HPX.NO: Veldig fornøyd

 

Siden det er Komplett som TS har et dårlig forhold til vil jeg nevne litt av min erfaring derfra. Jeg kjøpte et brukt 9800GX2 for 1500 privat, men fikk med kopi av original faktura. Kortet streiket på en kjerne etter noe tid, kortet var da kjøpt hos Komplett ca. 2 år før dette. Jeg sendte mail til Komplett og ba om retur og fikk ok samme dag. Sendte inn kortet og en uke senere ble hele beløpet (4700) kortet hadde kostet 2 år tidligere satt inn på min konto. Dette kaller jeg service på høyt plan. Har handlet mye hos Komplett og er samlet sett veldig fornøyd med dem.

 

Omtrent det samme skjedde meg hos HPX.NO men der fikk jeg et erstatningskort i stedet, noe som var helt greit. Også her skjedde det samme som hos Komplett med et brukt 9800GX2 kjøpt privat.

 

Jeg har handlet hos mange flere og har alltid fått rimelig god service med unntak av hos Netshop som jeg nevnte. Som TS er jeg en stor kunde og synes det er greit å vise til kundeforholdet ved en reklamasjon.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Fin service ja, men tror ikke det kostet Komplett annet enn tiden de brukte på å administrere reklamasjonen, pengene kom nok fra produsenten XFX.

 

Det samme skjedde med en Tatung TV jeg kjøpte hos Netshop 09.11.2007 som den gang kostet 12000. Fikk feil med den nå i vår og den var deretter inne for rep hos A Novo Norge AS to ganger. Det ble skiftet panel første gangen, men feilen kom tilbake etter under en måned og den måtte inn igjen. Heldigvis hadde Tatung 3 års henteservice så den ble hentet og levert og hentet igjen uten at det kostet meg annet enn å pakke den inn i embalasje jeg fikk tilsendt fra A Novo. Andre gangen nektet teknisk hos avdeling hos A Novo for at det fremdeles var feil med den og avviste reparasjon, men etter at jeg ba dem se på en video jeg hadde sendt med og saken ble overtatt av ledelsen over teknisk avdeling etter påtrykk av meg ble det søkt kredit for den hos Tatung. Omkring en uke etter var hele beløpet jeg hadde betalt for den på konto hos meg. Jeg er glad for at jeg hadde med A Novo å gjøre og ikke Netshop, men det er en annen historie som kan leses her: http://www.diskusjon...owtopic=1219729

 

Jeg kjøpte meg ny TV hos PS til litt over halve prisen av Tatungen og er enestående fornøyd også i denne saken. Mine saker viser også bare at man skal ikke gi seg når man vet hva som er galt og hvilke rettigheter som følger av forbrukerkjøpsloven.

 

Ellers så må jeg beklage til TS at jeg lot meg rive med her og havnet litt utenfor overskriften.

Lenke til kommentar

Du kan heller ikke skylde på telefonkø, da dette er mer din feil (dårlig tidspunkt) enn komplett.no

 

... en fullstendig idiotisk påstand. Sorry, jeg er ikke 12, har ikke mulighet til å ringe hele dagen.

 

Jeg vet ikke om du noen gang har hørt om forsinkelser. Komplett har rundt en bestilling hvert 5 sekund (mener jeg å huske de fortalte meg). Det tilsvarer noe å 17 000 ordre pr dag.

 

Ja, men hvis du er en seriøs bedrift setter du ikke garantier du ikke kan holde.

 

Komplett er ikke skyldig nå du går selv å kjøper en ny kopi av et spill. Om spillet var så viktig deg å få på flekken, skulle du ha holdt det av i en butikk. Du må heller ikke bare legge skylden på komplett.no, da også posten er innvolvert. har du opplevd at du mister en pakke til verdi av 5000 ? som du har ventet på i 4 uker? Posten rotet bort den for meg.

 

Nei de er ikke skyldige i at jeg kjøper noe et annet sted. Men de er skyldige i at jeg er nødt til det. Fakta er at de ikke klarte å få riktig antall ut av lageret. Det er helt og holdent et problem hos dem, og det var de helt enige i.

 

Jeg har ganske mye negativt å si om komplett.no men trur heller mye av problemene i dine saker deg faktisk bruker. Den første saken er kanskje noe komplett burde ha tatt på sin kappe, men. Når det gjelder den CDn din, forstår jeg egentlig frustrasjonen din. Men det å si at du taper på den glemte CDn blir egentlig feil. fordi du MÅTTE ikke ha spillet. Det at du valgte å kjøpe den til 500 og ikke 300 er noe komplett ikke kan ta på seg. det var DU som var utålmodig og måtte ha det. Men hvis du ikke får refundert, kan du si at du tapte 500.

 

Det var derfor det sto 500-300 der...

 

Fra mitt syn, etter å lest sakene dine, er du egentlig bare veldig utålmodig. Trur også du blir litt fort 'frekk' over telefonen. Det er ikke akkurat motiverende for en selger/kundeservice å hjelpe deg da.

 

Sak #1 gikk over telefoner og mail i flere måneder. Jeg ventet også på kontakt med leverandøren. Å påstå at jeg blir fort frekk over telefonen er... frekt, du er klar over det ikke sant? Jeg er faktisk langt fra en vanskelig kunde. Jeg er fult ut klar over at personen i andre enden 9/10 ganger er der for å hjelpe deg, og at å sloss med dem ikke akkurat gangner din sak.

 

Og at jeg er utålmodig, vel. Jeg kan godt vente over lang tid hvis jeg får beskjed om at det kan ta lang tid, men hvis jeg får garantier på at ting skal bli levert så venter jeg at de står ved det.

 

Jeg har faktisk fått levert en bygget PC hos dem, som ikke startet en gang. De mente jeg hadde ødelagt den. Når de endelig hadde fiksa den etter 6 uker med klabb og babb funket den endelig. De hadde klart å kortslutte hovedkortet når de bygget den. Som plaster på såret fikk jeg en oppgradert PC for å kompansere for 'utdatering' av komponentene.

 

Det er som sak #1 hos meg, bortsett fra at de hadde droppa å gi deg noe som helst tilbake og du hadde tatt hele kostnaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...