_neuron_ Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Jeg har vært rimelig stor kunde hos komplett, jeg har kjøpt for meg + kamerater. Og jeg har anbefalt folk å shoppe der over mange år. Jeg hadde nok konto der som hadde brukt 100-200k totalt (på 2 accounts pga endring av mail, jeg ble anbefalt av komplett å bare lage ny konto). Jeg har også hatt del i bestillinger for 2 bedrifter, hvor komplett har blitt brukt ihvertfall en gang på stor ordre. Sak #1 : For noen år siden hadde jeg en lekasje i vannkjøling (kjøpt av komplett). Jeg sendte inn settet og regner med at det skulle gå bra (det røyk også skjermkort, hovedkort, ram og cpu i lekasjen). Jeg kunne jo vise til at jeg hadde kjøpt for svært mye penger, og at jeg har drevet med hardware i lang tid. De påsto jeg hadde skrudd i en metall mutter så hardt at det hadde forårsaket "matriell stress over tid". Jeg klagde og var forbannet, å skru 2 metal biter for hardt inn i hverandre for hånd vil jeg tro er rimelig vanskelig, men de sto på sitt. Jeg tok kontakt med leverandøren, leverandøren var enige med meg og tilbød seg at jeg kunne sende det ditt og få det byttet ut. Men de brukte svært lang tid på å svare, så jeg hadde allerede tatt investeringen (+ jeg måtte betalt toll etc), og orket ikke følge det opp mer. Kostnad : Svært høy, både på pris og timer. Jeg og flere venner sluttet å kjøpe hos komplett. Jeg brukte et gavekort jeg fikk der en gang. Og har kjøpt en kabel innimellom (pga brevpost, dumt å betale 100kr i transport for noe som koster 75kr). Sak #2 : Tenkte jeg skulle gi dem en ny sjanse når starcraft2 kom ut. Jeg bestilte 2 cd'r og fikk det levert noen dager etterpå. Det var gaver til 2 stykker (og det kom på siste dagen). Det kom 1 cd... Etter flere telefoner (de skulle ringe tilbake, og gjorde det ikke) sjekket de vekten på pakken, og fant ut at jeg hadde fått levert en for lite. Jeg ga da beskjed om at jeg ville ha den andre refundert, ettersom jeg måtte ut å kjøpe det på dagen (kosta meg 500kr istedet for 300kr, og noen timer i bilen). Et par dager etterpå fikk jeg cd'en i posten... Ringte dem på nytt (koselig med telefonkø) og fikk sendt en returkonfolutt i posten. Kostnad : 500kr (-300kr hvis jeg får det refundert). 3-4 timer. Kommentar : Syns ikke denne saken ble håndert på dårlig måte. Men det var uansett flere feil på rad. Jeg ringte dem 3-4 ganger og hver gang var det lang telefonkø. Sak #3 : Bestilte en hd til pick up point Oslo. Er drit lei komplett, så eneste grunnen til at jeg bestilte der var at de var de eneste som kunne garantere at jeg fikk den idag (siden jeg ikke har mulighet til å ta dette noen annen dag). Varen har ikke ankommet.. Jeg regner med noen timer jobb på mandag med å styre med å få den avbestilt og refundert. Og ja, det står faktisk at de kan levere dagen etterpå. Jeg har kjøpt masse fra netshop osv via hentebod, de har aldri bommet på en eneste ting. Det står "Ordre som legges frem til kl 17:00 kan hentes dagen etter kl 10:00.". Alle reservasjoner de gjør seg går på betillinger til samme dag. Jeg kan selvfølgelig ikke ringe kundeservice og spørre om status siden de ikke har oppe på lørdag. Kostnad : 2.5t henting og 6-7 timer jobb på mandag med backup og restore. En jobb jeg hadde satt av til lørdag og søndag. på komplett.no's sider står det : "Ordre som legges før kl 09:00 man-fre kan normalt hentes samme dag kl 15:00. Ordre som legges frem til kl 17:00 kan hentes dagen etter kl 10:00. Da vi ikke kan garantere at din ordre blir ferdig samme dag anbefaler vi at du logger deg inn på "Min side" og kontrollerer ordrens status. Du kan også kontakte kundeservice for assistanse tlf 33 47 14 00." Jeg driver mye med hardware, og folk spør meg om anbefallinger. Jeg og flere kamerater som også er interesert i hardware har boikottet komplett. De blir heller ikke vurdert lenger når det blir kjøpt inn hardware til jobb. Ja de 2 siste er kanskje småting, men det er noen av SVÆRT få artikler jeg har kjøpt der for å revurdere dem. Fakta er at bare de 2 småtingene har og kommer til å koste meg mye tid. Jeg burde kanskje bare tatt tapet på starcraft2 og sittet og jobbet istedet. Da hadde jeg tjent penger istedet for å sitte i evigheter i telefonkø. Endret 12. august 2010 av _neuron_ 1 Lenke til kommentar
CopyDog Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Min erfaring med komplett er at dem kan vere ganske vanskelige til tider, Komplett ordner det somregel til slutt, men irriterende at det skal ta sånn tid. Dem skylder meg sikkert sånn 1500kr i porto snart Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Ja jo større man er jo vanskeligere blir man, fordi da blir man egenrådig og tenker ikke på kunderelasjoner i det hele tatt. Da spiller ikke en kunde noen rolle fordi de har så mange andre. Men nå er det mange andre nettbutikker i Norge som satser mer på service til kundene sine da. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Har hatt problemer selv med komplett, bare en gang thoe. Vi bestilte en vannpumpe til et vannkjølings system, men strømpluggen var ødelagt så vi snedte den in igjen. Den pumpa så vi aldri igjen, verken den vi sendte in eller noen erstatter. Eller har jeg ikke noen dårlige erfaringer med komplett. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Nå må vi huske at de folka som drev komplett når komplett var bra stakk til netshop. Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 ja det stemmer, de startet netshop og tok med seg mange fra komplett. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Bruker komplett tiltider pga de bruker å vær ok på levering, men det må bare nevnes at kompetansen på kundesenteret er skremmende lav! Endret 8. august 2010 av Mumriken 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Har aldri hatt behov for noe form for kundeservice fra komplett, så kan ikke utale meg på det området. Men 80-90% av hardware etc jeg kjøper, kjøper jeg fra komplett. Har aldri hatt noen problemer med de så vidt jeg kan huske. Som oftest får jeg varen på under 24timer (til Kristiansand) hjem på døren. Jeg er iallefall veldig fornøyd kunde hos komplett. Men ja, alle bedrifter har vel noen missfornøyde kunder en eller annen plass. Lenke til kommentar
bamse87 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Du kan sikkert anbefale andre butikkar som er bedre, sidan du tydelegvis kjøper inn relativt store mengder? Har sjølv brukt mest Komplett og Netshop, ikkje enorme mengder nokon av plassane, men i det store og heile må eg sei meg godt fornøyd med begge Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Nå må vi huske at de folka som drev komplett når komplett var bra stakk til netshop. Alt for sant... jeg kjøpte ekstremt mye fra komplett "back in the day" lenge før de ble så store. Da var kvaliteten der svært mye høyere. Har aldri hatt behov for noe form for kundeservice fra komplett, så kan ikke utale meg på det området. Men 80-90% av hardware etc jeg kjøper, kjøper jeg fra komplett. Har aldri hatt noen problemer med de så vidt jeg kan huske. Som oftest får jeg varen på under 24timer (til Kristiansand) hjem på døren. Jeg er iallefall veldig fornøyd kunde hos komplett. Men ja, alle bedrifter har vel noen missfornøyde kunder en eller annen plass. Jeg betaler lett en hundrelapp eller to ekstra for å være "garantert" god service. Du kan sikkert anbefale andre butikkar som er bedre, sidan du tydelegvis kjøper inn relativt store mengder? Har sjølv brukt mest Komplett og Netshop, ikkje enorme mengder nokon av plassane, men i det store og heile må eg sei meg godt fornøyd med begge Jeg ender generelt på netshop, jeg har kun hatt gode erfaringer derfra. Siden det ikke har noe med komplett å gjøre putter jeg det i egen tråd her : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1252128 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jevnt over er nok komplett de som yter best service og minst tull. Ang Netshop som dere skryter så fælt av, det er nok de av de store som har den lengste "klagetråden" her på forumet. Så ikke bli too excited! Lenke til kommentar
datagnom Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 ja vil nok tro det, de er midt på, på både service og pris. Så det er ikke noe rart i at de er størst. Men nå er det sykt mange nettbutikker i norge da. Men et enormt marked og voksende. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Har brukt komplett siden 2002 , aldri hatt en eneste klage til de. Levering og service har bestandig vært bra. Lenke til kommentar
DCG Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Er veldig fornøyd med Komplett for min del. Ting dukker opp når det skal. De få gangene det har vært problem så har det ordnet seg etter en kjapp mail. For min den høres det ut som trådstarter ikke er noen enkel kunde å ha med å gjøre.... 2 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Nei, ofte så er det slik at man reder som man ligger Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Virker som trådstarter erveldig opptatt av hvor "stor" kunde han er hos Komplett. Hvis dette er noe som ofte blir poengtert i kontakt med kundeservice, så er det oppskriften på å få en dårligere service. Kan vel også nevne at å ha lagt ordre hos komplett for 100-200k ikke gjør deg til noen stor kunde. De bruker vel ca 30 min på å dra inn tilsvarende omsetning. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Selv sverger jeg til Komplett, dette pga rask levering (som oftest) og gode priser. I tillegg har jeg en kamerat som jobber der, derfor blir returer osv litt lettere å dytte gjennom systemet. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 De påsto jeg hadde skrudd i en metall mutter så hardt at det hadde forårsaket "matriell stress over tid". Jeg klagde og var forbannet, å skru 2 metal biter for hardt inn i hverandre for hånd vil jeg tro er rimelig vanskelig, men de sto på sitt. Er ikke noe problem å skru for hardt til ved hjelp av håndkraft. Er faktisk mer normalt at vi svekker fester ved å skru til litt mer enn vi trenger. Problemet blir riktignok mindre ved å bruke dårlig verktøy , men når man har skrudd til så gjør man bare ting svakere ved å dra til litt ekstra, da får man dårlige gjenger og tretthetsbrudd. Uansett så vet jeg ingenting om situasjonen du beskriver, men er litt spesielt når man prøver å finne difuse grunner for å slippe å gi erstattning, matrialtretthet kan jo like gjerne komme fordi det var urenheter i metallet og alt som har med vann og elektriske komponenter burde jo overdimensjoneres. Har selv gode erfaringer med komplett, men noen har jo mer hendelser enn andre. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Er netshop noe billigere? Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Er netshop noe billigere? Prisduell Ser ut til at Netshop er litt billigere sånn gjevnt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå