Gå til innhold

Problemer med tilkoblingen til internett

Anbefalte innlegg

Hei, jeg klarer ikke å koble meg til internetten, jeg har vært tilkoblet mangen ganger før, men så en gang jeg startet ruteren på nytt så ville den ikke koble til lengre.

Jeg har tråløst internett og bærbar pc.

Nettverksgodkjenning er WPA2-PSK

Datakryptering AES

Så jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig ganske blank på sånne data ting, og i hverfall når det gjelder internett!

Har prøvd å koble kabel fra ruteren til pc en, men skjønner ikke hvordan jeg gjør ting, og er ikke helt sikker på hvilken kontakt jeg skal stikke kabelen inn i. Og vi har to rutere som er koblet sammen.

Lenke til kommentar

Du har antakelig et modem og en router.

Vegg->ISP modem->router->PC.

Det kan hende din ISP satte defaultwifipassord på medfølgende router? Om du har kabel, koble deg til router, finn der du kan endre på wifipassordet til noe lett og prøv å koble til igjen. Evt fjern wifipassord om du vil feilsøke. Lykke til!

Lenke til kommentar

Det er til D-linkrouteren. D-link bruker 192.168.0.1 som gateway.

Hvis PC var koblet i routeren med nettverkskabel, så kan det hende routeren er død.

Du kan prøve å resette routeren ved å stikke en pennespiss inn i det lille hullet ved strømkontakten på router.

Hold den inn i >10 sekunder og prøv å koble til en gang til.

Trådløsnavn er trolig D-link nå og ukryptert nettverk.

Lenke til kommentar

For å finne default gateway til din router, tast inn "cmd" i startmenyen og tast inn "ipconfig" i det svarte kommandovinduet som åpnes. Der står det hva default gateway er, sansynligvis 192.168.0.1, 192, 168.1.0, eller 192.168.1.1.

Når du vet hvilken det er, tast så denne inn i en nettleser som det skulle vært en webside, så kan du konfigurere din router.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...