Gå til innhold

Chiftec Dragon og Waterchill

Anbefalte innlegg

Hei og hopp Vankjølingsett fra 3dfx er på vei.

Det skal brukes på en P4 2,8 fsb800 i ett Chiftec Dragon kabinett.

Det er sikkert noen her som har samme Kasse og vannkjølingsett.

Hadde vært gøy å se noen bilder, eventuelt forslag til løsninger på dette før jeg går igang. Eventuelt problemer som jeg kan støte på.

Er min første vannkjøling så jeg trenger å bryte noen barrierer før jeg slipper meg helt løs.

Bru :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:smile: Takk Yngve Ser nå hva som skal til.

Har nå i førsteomgang tenkt å bruke orginalen til jeg kommer mer inn i vannkjøling Er Radiatoren plassert over PSU? eller mister man to 5 1/4 plasser? Har en DVD brenner å en CDR så Jeg har ikke mye plass der oppe. De rørene du har brukt til powerkablene virket som en fin løsning for ryddigheten i kabinettet.

Takk for fint bilde :smile:

Gleder meg til å komme igang

:D

Bru

Lenke til kommentar

:smile: OK høres ut som ett bra tips med black ice 2 bruker den samme diameter på slangene?

Mulig jeg må gå for den ettersom den stjeler bare en brønn. :roll:

Takk for tipsene

Bru :smile:

Lenke til kommentar

blackice 2 er den blackice pro 2 ja. vis man har vifta eller radiatoren på utsida av kassa så klarer man seg med en brønn for man må ha litt plass under også for å få kjøling, men vifta og blackice2 på innsida tar akuratt 1 cdrom plass, men jeg bruker enermax vifte da. Radiatoren har samme størrelse på nipplene som original, men er lettere å få tett da den er litt tykkere på tuppen.

Og nei jeg har ikke gfx kjøling.

Lenke til kommentar
kjøler Black Ice II bedre enn den orginale radiatoren?

Etter hva jeg har forstått, selv om jeg ikke har peilig på vannavkjøling i det hele tatt.

JA :woot:

og det er ikke noen problemer med å koble 12mm og 10mm kabler på den?

Det har jeg ikke peiling på :shrug:

Får du ikke kjøpt overgang eller noe sånt a... :shrug:

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått, selv om jeg ikke har peilig på vannavkjøling i det hele tatt.

ingen problem med 12 og 10mm slanger, da waterchill radiatoren har samme størrelse på nipplene. Blackice kjøler MYE bedre enn den møkkaradiatoren som følger med waterchill--

Lenke til kommentar

ingen problem med 12 og 10mm slanger, da waterchill radiatoren har samme størrelse på nipplene. Blackice kjøler MYE bedre enn den møkkaradiatoren som følger med waterchill--

hvor mange grader sånn ca. er det snakk om?

Lenke til kommentar
har ikke testa waterchill radiator på systemet jeg har nå, men på xp1800+ med original radiator hadde jeg 40-50c, men når jeg fikk p4 [email protected] og bi2 så har jeg 30c load

ok. jeg skal ha Waterchill settet som jeg bruker nå på et nytt oppsett med Athlon 64 til jul (ca.). jeg har bekreftet at kjøleblokken som er på Waterchill passer, så vil du anbefale at jeg bytter ut den orginale radiatoren med BlackIce II?

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler at du IKKE gjør det. Yngve har tydligvis vert uheldig med sitt sett, men du trenger ikke å bytte radiator. På noen av Yngve sine bilder var bare halve Vannblokken fylt opp av vann. Det er nå min teori om hans høye temp.

Radiatoren til waterchill takler mer watt en black ice'n også. Men les http://www.asetek.com/DownloadArea/Manuals...&D%20report.pdf dette. Der ser du forsjellen ved bruk av en black ice 2.

Lytt til flere stemmer før du gjør noe drastisk.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler at du IKKE gjør det. Yngve har tydligvis vert uheldig med sitt sett, men du trenger ikke å bytte radiator. På noen av Yngve sine bilder var bare halve Vannblokken fylt opp av vann. Det er nå min teori om hans høye temp.

Det med vannblokken. Den SKAL være halvfull, det er grunnen til den lille månen over "innsuget". Jeg fikk høyere temp ved å fylle blokka helt opp.

Det er veldig anbefalt å bytte til blackice2 da waterchill radiatoren ikke tar 400w som oppgitt og fordi blackice2 bla har bedre fester.

Blackice har også flere tynne rør som fører til at varmeoverføringen fra vann til luft blir bedre, Waterchill radiatoren er designet for gass (det er en gammel vapochill kondensator) og dermed bør den brukes til det, radiatoren er det svakeste pungtet i settet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...