martin0n Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Lurer litt på om ordinær og primær kvote ved opptak til høyere utdanning , håper noen kan svare på dette : Hvis jeg tar verneplikt etter VGS studiespesialisering( gjennomført på vanlig tid) , og deretter søker videre til høyere utdanning etter verneplikten , hvilken av primær og ordinær kvote blir jeg vuderte i da ? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Begge, så lenge du ikke tar opp igjen fag det året du gjennomfører verneplikt, men du vil stille med 4 ekstra poeng i ordinærkvoten (2 for alder og 2 for gjennomført verneplikt). Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Nå fikk jeg noe å tenke på hvertfall. Kom ikke inn på studiet mitt ved UiO, men med 2 alderspoeng neste år vil jeg ha kommet inn. Men poengene gjelder kun i ordinærkvoten så vidt jeg har skjønt. :/ Og der er snittet for høyt Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Det er korrekt, men husk at poenggrensene endrer seg fra år til år. De kan gå opp eller ned - eller forbli det samme - avhengig av hvor mange som søker og hvilke karakterer og tilleggspoeng de har. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Leste på SO et sted at det gikk an å bytte studiested hvis det var samme studie. Kom nemlig inn ved UiB, men vil helst inn ved UiO. Sendte en mail nettopp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå