TheIlluminated Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg ønsker å skaffe meg bøker om Linux og spesielt Linux From Scratch, kan man kjøpe den andre steder enn fra websiden? (ved tanke på at jeg ikke har Visa ennå). Og noen som kan anbefale PHP, MySQL og HTML/XML bøker med det samme? Jeg vil ha bøker og ikke PDF filer, siden jeg vil heller sitte i sola med ei bok i sommer. By the way, bøker om Linux osv kan jo være en fin post i FAQ'en. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Angående Linux From Scratch: Boken ligger jo i sin helhet gratis på siden... men hvis du absolutt ha papir-versjonen, kan du jo komme på irc.linuxfromscratch.org og slå av en prat med Gerard Beekmans ("Gerard" på irc) selv, og høre om muligheter for å kjøpe boken uten bankkort. Han er grei. Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg leser nå for tiden : Linux | Server- og utviklingsmiljø av David Elboth, ett fint alternativ til varme sommerdager... Anbefaler den visst du er interresert i server og programmering.++ Fåes kjøpt på norli. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Linux | Server- og utviklingsmiljø, er det også en bok for folk som aldri har vært borti det også? Takker for tipset gspr Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Skal du til med LFS uten å ha vært borti Linux? Jaja, hver sin lyst. Jeg ville kjørt Debian eller en av de andre litt mer hardcore distroene, og lært mye om det før jeg gikk i gang med LFS. Debian er også veldig godt dokumentert, med mange gratis pdf-manualer. IDG-bøkene av David Elboth synes jeg er under middels. Det finnes mange gode bøker til FreeBSD også. O'Reilly har noen skikkelig gode bøker: Unix power tools vet jeg er bra: http://safari.oreilly.com/?XmlId=0-596-00330-7 Linux in a nutshell er sikkert også bra, og den er nettopp kommet ut! http://www.oreilly.com/catalog/linuxnut4/ Går du på www.amazon.com, kan du lese mange tester på bøkene. Det billigste er å bestille fra www.amazon.co.uk. Bash-boka fra LDP er også god, den kan du bare skrive ut. Nokså aktuelt å lære seg bash hvis du skal til med lfs. Lenke til kommentar
zTab Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Finnes også en bok som heter "Boken om Linux", også den er skrevet av David Elboth. Har den selv, og er godt fornøyd med den Lenke til kommentar
t_man Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Hei ! Hvis du bor i Oslo, anbefaler jeg deg å ta en tur innom "Datajungelen" (Storgata 9) eller Norli. Så kan du bla litt i bøkene før du evt. kjøper. Skulle du ikke bo i hovedstaden, finnes det sikkert en bokhandel i nærheten som har databøker. Lykke til! Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Finnes også en bok som heter "Boken om Linux", også den er skrevet av David Elboth. Har den selv, og er godt fornøyd med den Har også den, ja. Denne boka spesialiserer seg innenfor RedHat, men, selvfølgelig, det er veldig mye generelt mellom de forskjellige distroene også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå