Hewitt Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Taklinga var idiotisk, og fortjente rødt kort, uavhengig av utfallet, strake bein og knotter ute, uansett om han bommet er rødt. Når taklinga atpåtil er totalt unødvendig og om han faktisk får den til der så oppnår han bare å gi et innkast til oss, på overtid av omgangen og atpåtil så saksetakler han Kosnienclsy. Direkte rødt, klart. Forøvrig synes jeg at det var klart at Hodgson hadde sagt til gutta sine at "Arsenal don't like it up 'em!" Både Gerrard, Cole, Agger og Johnson var ute med grisetaklinger og generelt sett veldig unødvendig hardt spill. Ikke helt Bolton nivå, men fremdeles. Oh. My. God. Jeg har ikke så mye å si til dette for det vil være helt umulig å gjøre om på det du føler (innbiller?) du har sett, men herregud. Du trenger ikke svare ja eller nei, men ut ifra dine holdninger til taklinger og den engelske spillestilen så går jeg selvfølgelig ut ifra at du mener at Wilshere og Rocisky helt klart skulle vært utvist for "stygge taklinger med strake ben og knotter ute" på henholdsvis Mascherano og Gerrard? Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Ja, om de hadde prestert så stygge taklinger som Cole la inn. Nå skal jeg ikke kommentere Wilshere sin takling for den har jeg ikke sett. (Do) Forøvrig er det kvalmende slik du forsvarer Cole sin takling, kortet var greit. Jeg hadde ei heller reagert om det hadde endt opp som gult, for slike taklinger ender som regel med gult, men reglene er til for å følges og ifølge regelboka var kortet klart. Rosicky sin var forøvrig heller ikke så stygg som Cole sin og jeg hadde nok reagert om den ble rød, grunnet mine Arsenal briller, men jeg hadde ikke protestert kraftig. Forøvrig har jeg heller ikke sagt at disse taklingene ikke var stygge, eller at jeg ønsker slike taklinger i spillet, der legger du ord i munnen min. Forøvrig hater jeg den engelske spillestilen. Da den er ræva, noe som vises på det engelske laget. Engelske spillere i toppklasse frastår også fra den(Lampard, Gerrard, Rooney) utenom Terry da. Muligens den midtstopperen som spiller styggest i PL. Det er heller ingenting sjarmerende med spillestilen, bare noe engelskmennen har kalt det forde spillerne viser "ekte engelsk innsats", som om alle andre nasjonaliteter bare gir blanke faen, og aldri har innsats på banen. Forøvrig så kan du også legge fra deg de små kommentarene om at jeg innbiller meg ting, unødvendig og direkte svakt. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Poll mener at det var riktig å gi rødt til Cole. http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1303365/Graham-Poll-Joe-Cole-deserved-red-Laurent-Koscielny-departed.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Poll mener at det var riktig å gi tre gule kort til Josip Simunic også. Endret 16. august 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Forøvrig er det kvalmende slik du forsvarer Cole sin takling, kortet var greit. Jeg hadde ei heller reagert om det hadde endt opp som gult, for slike taklinger ender som regel med gult, men reglene er til for å følges og ifølge regelboka var kortet klart. Rosicky sin var forøvrig heller ikke så stygg som Cole sin og jeg hadde nok reagert om den ble rød, grunnet mine Arsenal briller, men jeg hadde ikke protestert kraftig. Forøvrig har jeg heller ikke sagt at disse taklingene ikke var stygge, eller at jeg ønsker slike taklinger i spillet, der legger du ord i munnen min. Da blir du fort kvalm, gitt. Vil du ha min mening om Cole sin takling (du vet antakelig ingenting om hva jeg synes om taklingen, likevel kommenterer du det)? Jeg synes taklingen var tåpelig og unødvendig, og at den var for tøff i forhold til situasjonen og plassering på banen. Men jeg synes ikke taklingen er spesielt stygg, og den kommer som følge av overtenning og et litt klønete innhopp på blokkeringen. Taklingen er verdt et soleklart gult kort, men aldri noe mer. Aldri i verden om det er et rødt kort. Noen vil kanskje si at det er teit argument, men jeg bruker det om igjen og om igjen om denne og lignende situasjoner - er dette rødt kort så vil hver eneste Premier League-kamp inneholde 5-6 røde kort. Ellers understreker du jo poenget mitt på slutten der. Du har enorme Arsenal-briller, og grunnen til at jeg spurte var fordi du snakket om Liverpool og Liverpools spillere som grisestygge i denne kampen, uten å nevne ditt eget lag med et ord. Det er selvfølgelig greit i en subjektiv oppsummering, men det blir veldig lite troverdighet ut av det. Forøvrig hater jeg den engelske spillestilen. Da den er ræva, noe som vises på det engelske laget. Engelske spillere i toppklasse frastår også fra den(Lampard, Gerrard, Rooney) utenom Terry da. Muligens den midtstopperen som spiller styggest i PL. Det er heller ingenting sjarmerende med spillestilen, bare noe engelskmennen har kalt det forde spillerne viser "ekte engelsk innsats", som om alle andre nasjonaliteter bare gir blanke faen, og aldri har innsats på banen. Deg om det. Premier League og engelsk fotball er fantastisk nettopp fordi den er som den er - blendende fin fotball og fysisk tøft i en uslåelig kombinasjon. Ingen liga kan matche det intensitetsnivået Premier League gir, og det er veldig mye på grunn av den engelske spillestilen. Nei takk til en fotball strippet for taklinger og intensitet! Forøvrig så kan du også legge fra deg de små kommentarene om at jeg innbiller meg ting, unødvendig og direkte svakt. Beklager, det var unødvendig. Men du må nesten se det fra mitt syn også når du lirker av deg den ene etter den andre, for meg, uforståelige og subjektive setningen. 1 Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Jeg leste faktisk dine innlegg i Redcafè før jeg posta her, så jeg vet iallefall sånn noenlunde hva du har posta på dette forumet. Forøvrig så nevnte jeg ikke mine egne spillere på det punktet forde detn ikke ble så mye kontroverser rundt taklingene, da de ikke fikk rødt kort. Men vis du vil kan du gå tilbake i pre-season(?) tråden til Arsenal her på forumet og se at jeg tidligere har kommentert at jeg synes Wilshere spiller stygt, eller har stygge takter og at jeg er bekymret for det. Jeg er ikke 13 år og mener på at alt Arsenal gjør på banen er rett, og at hver gang vi ikke tar poeng så var det dommeren sin feil, jeg føler iallefall at jeg selv ikke har så store Arsenal briller. Men litt har jeg, akkurat som at alle har litt supporter briller når dety gjelder sitt eget lag. Men de er ikke enorme som du sier. Jeg mener helt ærlig talt at det var riktig og gi rødt kort og jeg blir backet av regelboka på denne. Argumentet ditt er forøvrig ganske gyldig da du har rett. Det er mange slike taklinger i PL. (med slike taklinger mener jeg lite gjennomtenkte, kansje ikke engang stygge men fremdeles hennsynsløse taklinger) Men det forandrer ikke situasjonen med Cole. Det er litt som med riving i trøye inne i felt. Vis ikke det er ekstremt mye blir det aldri blåst på. Jeg elsker PL, jeg elsker intensiteten og jeg elsker gode taklinger. Det jeg derimodt hater er lite gjennomtenkte taklinger (som ofte blir forsvart av engelsk media som "engelsk spillestil.) og det er det jeg forbinder med en engelsk spillestil, det og generelt sett tilbakestående taktiske egenskaper. Forøvrig så sa jeg i mitt første innlegg at dette kan være litt vanskelig å forstå(eller noe i den duren) da jeg ikke er helt i tilstand til å formulere meg selv riktig akkurat nå, og jeg er normalt sett veldig dårlig til det fra før av. 1 Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Vel, du må selvfølgelig mene hva du vil og jeg respekterer det, men jeg tillater meg også å være uenig, hvert fall angående Cole-episoden. Jeg synes på ingen måte det kan forsvare et rødt kort, og jeg er like forbauset nå som jeg var da episoden oppstod under kampen - jeg skjønte ingenting av dommeren, og det ble noen gloser i retning Atkinson. Jeg synes ikke Coles takling er stygg - mine grunner er at han går etter ball og prøver å vinne duellen, han har ikke strake bein og knottene er ikke borti mann og det er mer et litt mislykka forsøk på en blokkering enn en takling. Men som sagt, totalt unødvendig å drive med slikt der nede, og et gult kort ville vært helt fortjent. Jeg mener selvsagt heller ikke at Arsenal skulle hatt noen utviste, og jeg syntes alt i alt at det var en finspilt kamp i Premier League som dommeren tilnærmet gjorde stygg på egenhånd med to feilaktige utvisninger. Hvordan du syntes dette var en kamp med masse grisetaklinger er beyond me, det må jeg si. Og du sier at regelboka backer deg opp. Det er nok helt sikkert korrekt det, men regelboka er jo faktisk så diffus at man omtrent kan forsvare alt med regelboka. Den overlater veldig mye til tolkning og skjønn av dommerne, og det er derfor de havner så mye i fokus. Det sies jo at taklinger som er farlige eller potensielt farlige kan straffes med opptil rødt kort, men en slik diffus og uklar setning vil jo si at 10 000 taklinger i løpet av en sesong kan oppfattes som farlige. Selv de mer gode taklingene er potensielt farlige dersom man bare treffer litt feil. Jeg mener da at Premier League skal være en tøff og intens liga, det skal suse i taklingene og det skal være den engelske mentaliteten som står i fokus. Dette betyr derimot ikke at vi skal tillate grisespill, men at taklinger, også de tøffe, er en del av spillet og at dette er noe av det som gjør sporten og ligaen til det den er. Hodeløse taklinger og taklinger bevisst for å skade spillere er noe som må bort, men jeg vil ikke at spillerne skal begynne å tenke seg godt om før de suser inn i en takling med mål om å vinne ballen - for å sette det litt på spissen. Det skal kjempes, det skal smelle, og til tider vil det også gjøre noen vondt. Det er sånn spillet er, og så må heller spillerne tåle straffen for taklinger i overkant i form av kort og suspensjoner. Nå gikk jeg mer over på Premier League generelt, men det er et ledd i hva jeg mener om Cole. En hard, unødvendig takling - men ikke stygg og ikke rødt kort. 2 Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Nå snakker vi mye i ring, men jeg er uenig i det du sier om regelboka, da det selvfølgelig er opp til enhver dommer og tolke reglene på sitt vis, men man ser helt klart at noen taklinger er mye farligere enn andre. Feks så synes jeg Cole sin var svært farlig, da det ikke var mye om å gjøre at han traff akillisen til Koscienielsy(Jeg kan ikke stave navnet når jeg er edru engang), og jeg mener at slike taklinger feks er styggere enn Shawcross sin på Ramsey i utgangspunktet, selv om begge er like hensynstløse, det var bare at Shawcross var et par tusen hakk mer uheldig enn Cole. men jeg orker ikke mer av denne diskusjonen, jeg er verken i tilstand eller våken nok til å føre den videre. Du må gjerne svare, men jeg svarer ikke deg for godt ut på dagen imorgen minst da Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 I can only say what i feel you know I de store oppgjørene er de fleste av oss ganske enige at man skal ha et godt grunnlag for å dele ut røde kort, da det er veldig avgjørende for kampene. Et klart rødt kort blir det svært skjelden diskusjon om, men det er alltid en eller annen fjøsnisse som skal mene noe annet enn resten. Dette kortet skapte en diskusjon uten like, tolk det som dere vil. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Må si det ikke var feil å oppleve denne kampen på tribunen. Helt sinnssyk stemning, hele stadion var med. Joe Cole skulle aldri ha vært utvist. Var i tvil da vi så det på stadion, da så det temmelig greit ut. Men det er jo helt horribel dømming, Joe's bein prøver å blokkere ballen, ikke å takle den. Sånt ser vi hver eneste fotballkamp, uten at det blåses engang. Gult hadde vært fair. Synes forresten det var utrolig at Kos-ettellerannet kom på banen til 2. omgang. Så ut som om han hadde kappet beinet tvers av slik som han hylte og bar seg. Herlig overspilling, til og med båret av på båre, så kan han følge Torres nok til å dra han ned bakfra og hadde fått direkte rødt av en ordentlig dommer. Away Gooner er forøvrig helt praktfulle, som vanlig. Om du tenker på nede stakkarene i gul drakt nede i hjørnet, tror jeg du tar grundig feil. Holdt selv til på Main Stand (langsiden), og hørte påskekyllingene kun ved en anledning, Reinas mål. Og det var selvsagt kun fordi det ble helt stille på resten av Anfield. Har ikke fått sett alt i reprise enda, SkySports viste bare enkelte situasjoner, men synes mye av det så meget tvilsomt ut, og vil si kanonene var i overkant heldige som fikk foræret et poeng av stakkars Pepe, som ellers gjorde en strålende match. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Jeg hørte Arsenal-fans veldig veldig mye på Sky i går ihvertfall, mye theres only one Arsenal Wenger osv og det var ofte stille av Liverpool-supporterne i går. Men selvfølgelig vet du mer enn meg om hele stemningen osv, så det er greit. Men jeg skjønner hvorfor iRoman sa det altså, fordi jeg hørte Arsenal supporterne synge en del, altså mer enn gjennomsnittet av det jeg vanvligvis hører av bortesupporterne på TV. Endret 16. august 2010 av tc47 Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Mulig de har plassert miccen nærmere Arsenalfansen i så fall. Opplevd slikt ofte. Under VIF-Start i fjor fikk jeg melding av en kompis at vi eide Klanen på tribunen, han hadde ikke hørt dem hele kampen. Og alle vet vel det, er det noe som ikke skjer, er det at noen overdøver Klanen på hjemmebane Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 (endret) Haha, ja, var vel kanskje det da. Det skjer ofte at folk som har vært på kampen sier at det var vill stemning på stadion mens jeg som satt hjemme den dagen og så på TV merker at det er utrolig laber stemning... så det er bare sånn det er av og til. http://www.youtube.com/watch?v=JxQtuxt8D3w&playnext=1&videos=miCOxq8EqXA&feature=recentlik Endret 16. august 2010 av tc47 Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Føler ikke for å skrive stort om kampen og vår prestasjon akkurat nå, men kan nevne at jeg gikk apeshit på utligningen og det var en fantastisk følelse jeg har savnet noe helt vanvittig. Jeg sa før kampen at jeg var fornøyd med 1 poeng, og jeg står på det. Jeg er ikke fornøyd med spillet vårt, men skader må ta noe av skylden. Synes forresten det var utrolig at Kos-ettellerannet kom på banen til 2. omgang. Så ut som om han hadde kappet beinet tvers av slik som han hylte og bar seg. Herlig overspilling, til og med båret av på båre, så kan han følge Torres nok til å dra han ned bakfra og hadde fått direkte rødt av en ordentlig dommer. Patetisk innlegg. Stevie Wonder kunne se at idioten Joe Coles kamikazetakling ga Koscielny en ordentlig smell, som åpenbart ble behandlet på spreng i pausen. Du tenker ikke på overspilling når du blir meid ned. I Torres-situasjonen har Vermaelen god sikring, han har 5 meter på Torres og han er mellom Torres og målet. I tillegg skjer taklingen på 25-30 meter. Hvordan dette er en åpenlys målsjanse får du værsågod å fortelle meg. Makan til bullshit. Lenke til kommentar
Old Game Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Forøvrig synes jeg at det var klart at Hodgson hadde sagt til gutta sine at "Arsenal don't like it up 'em!" Både Gerrard, Cole, Agger og Johnson var ute med grisetaklinger og generelt sett veldig unødvendig hardt spill. Ikke helt Bolton nivå, men fremdeles. Arsenal + offerrolle = sant. Sant - offerrolle / Arsenal = Patetisk. Begge de røde kortene var strenge, selv om begge kan forsvares iht regelboka. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Haha, av alt det idiotiske jeg greide å presse ut på søndagen er det avsnittet det eneste du tar tak i? Bare ute etter å provosere? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Hegland: Han blir jo bare truffet av låret til Cole skjønner ikke hva som er så ille med det at han må ut på båre. Tragisk. Dessuten er jeg rimelig sikker på du tar feil i Torres-situasjonen. Jeg satt på høyresiden av Main Stand og var dermed helt på linje med spillerne, og Vermaelen var i alle fall ikke noe foran Torres, og absolutt ikke mellom han og målet. Torres hadde hatt fri bane til mål om han ikke hadde blitt dratt ned. Klar målsjanse, og klart rødt kort. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Cole tar et ben som er plantet i bakken, med tanke på vår historik med lignende situasjoner skjønner jeg veldig godt at han blir tatt ut på båre. Han hadde antagligvis heller ikke spilt andreomgang om vi hadde hatt noen å satt inn. Men om du ikke skjønner at en slik takling, i den farta kan gjøre vondt evt skade Koscielny så er det du som er tragisk her, ikke Koscielny. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Det du skriver her har ingenting å gjøre med det jeg skrev. Jeg reagerte på at du mente at Koscielny var skuls med Cole fordi han også ble vist ut. du blander meg nok med en annen. Det har jeg aldri skrevet... Mye av innlegget mitt hadde med dommerdiskusjon å gjøre. og det første avsnittet var rettet direkte til deg. Stemmer det, beklager. Blandet deg visst med Hugol. Hvilket innlegg var det avsnittet rettet mot? ett innlegg du skrev. Du finner det sikkert hvis du leser litt tilbake fra svaret mitt på side 13. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 (endret) I Torres-situasjonen har Vermaelen god sikring, han har 5 meter på Torres og han er mellom Torres og målet. I tillegg skjer taklingen på 25-30 meter. Hvordan dette er en åpenlys målsjanse får du værsågod å fortelle meg. Makan til bullshit. Torres hadde ballen og var på vei mot mål Endret 17. august 2010 av Leo_Khenir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå