Gå til innhold

PL: 15.08.10 Liverpool v Arsenal, Anfield

Xanman

Anbefalte innlegg

Vel, jeg synes vi ble alt for stillestående. Nasri går med ball (glimrende forsåvidt), men det blir ikke gjort noen løp. Alle står og veiver med armene og vil ha ballen i beina. Det funker ikke om du skal trenge igjennom et forsvar. Syns dette tok seg opp da van Persie kom inn. Vi var best i førsteomgang, men det var fordi Liverpool var så ræva.

Satser på at alt dette bedrer seg når vi får Song, Cesc og RvP fra start.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan prøve meg på en spillerbørs:

Almunia - 4

Sagna - 6

Koscielny - 8

Vermaelen - 7

Clichy - 6

Eboue - 5

Diaby - 6

Wilshere - 5

Nasri - 7

Arshavin - 4

Chamakh - 6

Rosicky - 7

Walcott - 5

Van Persie - 6

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Clichy burde få 6 (redda jo oss tross alt), ellers enig med deg. Rosicky burde starte neste kamp. Spilte veldig bra da han kom inn.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Har ikke sett noe av Arsenal i preseason, så ble veldig overraska over Koscielny. Trodde han kom til å være veldig veik, men det virka mye stødigere enn hva jeg forventa. Nå var han ikke opp mot Kenwyne Jones, Drogba eller Carew men de to situasjonene med Torres var herlige. Bombesikker på at han hadde hatt han i den tredje om ballen hadde gått over hånda og. Veldig god debut, men Arsene bør vel hente inn en stopper til for eventuelle skader eller situsjoner lignende i dag.

Fin kamp med perfekt resultat for min del. Poengdeling og 2 røde :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Diaby spilte en bra kamp. Det eneste jeg reagerer på er at han er alt for glad i ballen. Det tar alt for langt tid før han sentrer og det gjør at spillet vårt ikke flyter.

En annen ting er folk må blir mer tilgjenglige for hverandre. Vi så jo at spillere som Nasri prøvde og prøvde, uten å få så mye hjelp av medspillerne sine.

Idag viste det seg også at vi har mange offensive spillere. Da spillere som V.persie, Walcott og Rosicky kom inn, viser det jo seg at vi har nok av offensive spillere. Så det blir veldig spennende og se hvordan Wenger disponere laget.

Lenke til kommentar
Det du skriver her har ingenting å gjøre med det jeg skrev. Jeg reagerte på at du mente at Koscielny var skuls med Cole fordi han også ble vist ut.

du blander meg nok med en annen. Det har jeg aldri skrevet...

Mye av innlegget mitt hadde med dommerdiskusjon å gjøre. og det første avsnittet var rettet direkte til deg.

Lenke til kommentar

selv om 1-1 på Anfield er meget imponerende, så er jeg ganske skuffet over kampen. Vi står å ser på så si hele tiden. Det er alltid kun en som gjør seg spillbar når vi har ballen. Utrolig frustrerende! Arshavin og Clichy hadde mye små spill med hverandre på venstrekanten uten at det ble noe utav det. Wilshere, shava og eboue var spesielt skuffende i dag!

Almunia - 4

Sagna - 6

Koscielny - 7

Vermaelen - 6

Clichy - 6

Eboue - 4

Diaby - 7

Wilshere - 3

Nasri - 7

Arshavin - 4

Chamakh - 6

Rosicky - 7

Walcott - 6

Van Persie - 5

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Pepe- 7 (trekk for siste 5 minuttene)

Johnson-6

Carra-7

Skrtel-6

Agger-7

Masche-6

Gerrard-5

Kuyt-9 BB imo

Cole-4

Milan-6

N'Gog-7

Lenke til kommentar

Det som er litt sykt er Kuyt plutselig har begynt å drible og vise litt teknikk! Det synes jeg er veldig gøy. :p

Ellers ser det veldig ut som Reina blir blenda av sola ved scoringen, men ikke godt å si. Uansett en av de mest stødigste keeperne i PL, sånt skjer alle.

Tror noe av det vi gjorde riktig i dag var å ta Arshavin så og si helt ut av kampen. Kjente jeg blei grisenervøs med en gang han fikk ballen rundt 16-metern vår, men heldigvis var ikke det så altfor ofte.

Synes vi gjorde en god kamp jeg. Defensivt ganske solide og offensivt litt blanda, men tross alt Arsenal vi spilte mot da. Det jeg liker er at det virker som vi spiller oss litt mer ut, det er ikke bare de lange ballene opp mot spissen hver jævla gang. Selvfølgelig vanskelig å si noen ting sikkert etter én kamp, men jeg synes det ser positivt ut.

Hvis Aquilani er skada, så synes jeg helt ærlig Pacheco skal få spille mot City i rollen til Cole. :p

Lenke til kommentar

Så UFATTELIG herlig med ett poeng her. 1-1 på Anfield uten Cesc, RvP og Song fra start er en sterk prestasjon. Vi var best i 1. omgang, Liverpool dominerte i første halvdel av 2. omgang og etter det var det enveiskjøring fra får side. Helt rettferdig resultat. Almunia står helt hårreisende feilplassert på målet til N'Gog, og han var elendig på alle cornere imot, så jeg håper Wenger ser at vi trenger Schwarzer. Koscielny var kanskje vår beste spiller, noe som er svært lovende for oss. Det røde kortet var helt ufortjent, men hvis både han og Djourou er ute neste kamp ser nok Wenger at vi MÅ ha en ny stopper, så sånn sett kan det være positivt.

Fantastisk å ha PL tilbake! Gleder meg til neste helg.

Ikke at jeg er Arsenal-supporter, men jeg hadde vært skepsis til Schwarzer og feltarbeid.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke annet enn å si meg fornøyd med 1-1 i dag isolert sett, rett og slett fordi det er jævla vanskelig å fotball mot et godt lag som har dommeren på sin side. Jada, jeg vet at Kos også ble feilaktig utvist, men det var to sekunder før kampen var slutt, mens vi blir tvunget til å spille en omgang med en mindre og uten en av de få spillerne som kan utrette ting på egenhånd. Det er et ran, Atkinson, og jeg håper du degraderes til Championship og brenner fast der nede resten av sesongen. Du holder jo faen ikke nivået for fem øre.

Men når det er sagt så er jeg ikke fornøyd kampen sett under ett. Vi spilte ikke spesielt bra i dag, men vi scorte et nydelig mål, og vi blir tvunget til å etterhvert ligge bakpå av utvisningen. Arsenal var også svake i dag, men får naturligvis presset og initiativet i kampen etter ledermålet og vår mangel på Cole. Deretter forsvarer vi oss stort sett bra, men som alltid så roter vi inn et jævla drittmål i 90. minutt. Det er "The story of Liverpool" de siste tyve årene. En fantastisk tabbe av en ellers fantastisk keeper, hvordan det gikk seg til vet jeg ikke, men det kostet oss dyrt i dag. Pepe er tilgitt, men den kommer til å sitte igjen lenge.

De to poengene vi mistet kan fort koste mye om vi ikke tar poeng i Pengebingen neste runde, da det å ligge 5 poeng bak for eksempel Man Utd og Chelsea, hvis så blir, etter bare to runder kan være psykologisk krevende for mange av spillerne. Riktignok er vi da ferdige med to av de mer vanskelige kampene i årets sesong, men likevel. Å havne bakpå allerede fra start er ikke bra.

Det er godt å være i gang igjen, men det tok ikke mer enn en omgang av årets Liverpool-sesong før vi ble påminnet om dommerproblemet Premier League har opplevd de siste årene. Det er synd, for det ødelegger så mye.

Ellers takk for kampen Arsenal-supportere, det var i det minste intenst og spennende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det du skriver her har ingenting å gjøre med det jeg skrev. Jeg reagerte på at du mente at Koscielny var skuls med Cole fordi han også ble vist ut.

Mye av innlegget mitt hadde med dommerdiskusjon å gjøre. og det første avsnittet var rettet direkte til deg.

Stemmer det, beklager. Blandet deg visst med Hugol.

Hvilket innlegg var det avsnittet rettet mot?

Ikke at jeg er Arsenal-supporter, men jeg hadde vært skepsis til Schwarzer og feltarbeid.

Ikke at jeg er Fulham-supporter, men er ikke det en av Schwarzers sterkeste sider? Jeg må innrømme at jeg ikke har sett ham spille så veldig mange ganger.

Lenke til kommentar

Wilshere er ikke klar og Almunia er PL dårligste keeper.

True.

En veldig dårlig kamp i dag egentlig for oss "nøytrale", jesus. Perfekt resultat for oss da.

Andre som følte at mange av Arsenal-spillerne prøvde ikke så hardt en gang? Noen unntak selvfølgelig som Rosicky (som var banens beste for Arsenal offensivt sett selv om han bare spilte i en halvtime liksom..).

Aiaiai. Dårlig keeperspill av verdens beste keeper. hmm.gif

Så du reddninga på skuddet til Rosicky?

Reina er verdens beste keeper, eod. Pisser på oppskrytte tabbe Casillas

Tabbe Casillas? Vet du ikke liker Spania osv men Casillas er en mye bedre keeper enn Reina, Reina er fumlete til tider og har faktisk flere tabber enn Casillas. Vet ikke helt om du kødder eller ikke da, men ja.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Jeg tror at våre spillere var litt forsiktige offensivt idag, i og med at vi ble overkjørt på kontringer i fjorårets storkamper.

Veldig sant. I dag var vi redde for å få et "slag i trynet" på offensivt spill. Vi brukte mye tid, og mange unødvendige pasninger på å spille oss til sjanser.

Lenke til kommentar

Stemmer det, beklager. Blandet deg visst med Hugol.

Hvilket innlegg var det avsnittet rettet mot?

Ikke at jeg er Fulham-supporter, men er ikke det en av Schwarzers sterkeste sider? Jeg må innrømme at jeg ikke har sett ham spille så veldig mange ganger.

Ikke hans sterkeste side, nei. Hans styrke er den store rekkevidden hans. En god shotstopper, men ikke noen kjempe i feltet. Dog bedre enn Almunia, men det skal ikke så mye til :p

Ellers er Almunia betydelig bedre i sweeper-rollen enn Schwarzer.

Der tipper jeg Schwarzer vil få problemer siden Arsenal står så høyt oppe med forsvaret kontra det Fulham gjør.

Lenke til kommentar

Akkurat tilbake for kvelden, og fyt faen det var deilig at vi endelig spilte en offisiel kamp igjen. Selv om vi spilte som ei eselræv.

Forbered dere på et langt innlegg uten skikkelig mening og oppbygning.

Laget vårt idag var sterkt redusert, og av alle de Poo supporterne som symta over at Wenger bare lekte med mindgames, HA! IN YOUR FACE!

Forøvrig hadde jeg rett om Cole, overvurdert sirumpa crap. Atpåtil er han stein idiot.

Taklinga var idiotisk, og fortjente rødt kort, uavhengig av utfallet, strake bein og knotter ute, uansett om han bommet er rødt. Når taklinga atpåtil er totalt unødvendig og om han faktisk får den til der så oppnår han bare å gi et innkast til oss, på overtid av omgangen og atpåtil så saksetakler han Kosnienclsy. Direkte rødt, klart. Forøvrig synes jeg at det var klart at Hodgson hadde sagt til gutta sine at "Arsenal don't like it up 'em!" Både Gerrard, Cole, Agger og Johnson var ute med grisetaklinger og generelt sett veldig unødvendig hardt spill. Ikke helt Bolton nivå, men fremdeles.

Når det kom til selve balltrillinga var vi ganske gjevnspilte, selv om Arsenal hadde overtaket totalt sett, noe som egentlig er naturlig da vi var 11 mann i 93:30, og Pool bare i 45:39. Nasri, Arshavin og Chamakh skuffa meg mest idag, da bevegelsene var svært dårlige. Nasri sine pasningsvalg var også svært dårlige, da han mange ganger valgte å overse Ebouè sine gode løp, og heller slå en pasning til noen andre i enn mye dårligere posisjon, og til tider heller bare drible for seg selv, som ikke åpnet opp noe rom. Han skuffet meg idag, men han hadde ikke heller verdensklasse bevegelser rundt seg akkurat.

Rosicky og RvP var et friskt pust inn vårt ellers kjedeligee og stilestående angrep. Walcott var veldig meh, og gjorde ingeting galt, men ingenting eksepsjonelt bra heller.

Forsvarslinja vår var veldig god idag, bortsett fra Clichy som altfor ofte ble "caught out of posisition". Koscinelsy var veldig god idag, kommer til å bli en suksess, veldig smart stopper og kansje banens beste idag. Tommy V og Sagna var stabile og gjorde lite galt. Diaby imponerte faktisk i den mer tilbaketrekte midtbanerollen, langt ifra noen Song. (fy faen, så klasse Song er. Merker det så jæøvla mye når han ikke spiller. We've only got one Song!)

Almunia beviste idag hvorfor han kan være andrekeeper og ikke førstekeeper. Samtidig som Reina beviste at han hadde studert Arsenal sine keepere veldiug godt, og plukket opp ett par triks her og der.

Gjorde meg ingenting.

Almunia - 5

Sagna - 6

Koscielny - 8

Vermaelen - 7

Clichy - 5

Eboue - 5

Diaby - 7

Wilshere - 4

Nasri - 5

Arshavin - 3

Chamakh - 6 (skulle hatt lavere, men får ++++ pga involverionga i målet. Kommer til å bli en helt på Emirates, "Chack Attack")

Rosicky - 7

Walcott - 5

Van Persie - 5 (hadde fått mer om han hadde spilt lenger.

Forøvrig imponerte Skrtel stor idag, og Torres var kvalmende. Men det var også Arshavin.

Over og ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...