Gå til innhold

PL: 15.08.10 Liverpool v Arsenal, Anfield

Xanman

Anbefalte innlegg

Typisk Arsenal fra ifjor egentlig. God start, faller sammen og slipper inn. Presser på siste 10 og får målet sitt. Utifra denne kampen virker det ikke som om de skal forbedre seg noe særlig fra ifjor. Mangler utpregete stjerner og folk som tar tak, og har mange små individuelle gode spillere. Men man kan ikke lage film med bare biroller.

Reina viser på de siste 10 både hvorfor han blir regnet som PLs beste keeper, og hvorfor han ikke blir det. Først en herlig feberredning på skuddet til Rosicky, før han er klumsete og fumlete i 2 situasjoner etterpå hvor det ene fører til baklengs.

Latterlig dømming forøvrig av Atkinson, legger seg på samme nivå som ifjor. To veldig strenge røde, spess det siste hvor Koscielny ikke har mulighet til å forhindre situasjonen. Tror ikke suspensjonen får så mange konsekvenser dog. Det er tross alt Blackpool hjemme. Og selv om de ligger på andre plass nå, og man ikke skal ta lett på dem, forventer jeg storseier til Arsenal med Fabregas og Van Persie tilbake. Det er jo de kampene Arsenal faktisk ser ut som en gullkandidat. Synd for dem at de aldri får det helt ut i toppkamper.

Endret av Maefteda
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-140898

Fy FAEN så fornøyd jeg er med 1-1. Vi spilte drita dårlig frem til det er spilt 80 minutter, og først da begynner sjansene å komme. Vi får ett poeng her, men vi kunne likegodt stjelt alle tre på tampen. Alt i alt er jeg misfornøyd med spillet, men utrolig fornøyd med poenget. Takk for kampen, gutter.

Så vi PÅ samme kamp?

Okei, Liverpool skapte de største SJANSNE i 1.omgang, men vi hadde ballen mest og spilte bra. Etter at Cole ble utvist, så ble vi tatt på senga. Jeg ble overrasket hvor bra Liverpool spilte i 2.omgang

Men jeg mener vi fortjente IKKE å tape kampen. Fortjent at vi reduserte.

Koscielny spitle en bra kamp og viste stor fart i noen tilfeller. Det lover bra.

Chamakh var egentlig VELDIG usynlig, men pga en veldig god jobb av Skrtel.

Vi kjørte kampen, Liverpool skapte de største sjansene.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Så UFATTELIG herlig med ett poeng her. 1-1 på Anfield uten Cesc, RvP og Song fra start er en sterk prestasjon. Vi var best i 1. omgang, Liverpool dominerte i første halvdel av 2. omgang og etter det var det enveiskjøring fra får side. Helt rettferdig resultat. Almunia står helt hårreisende feilplassert på målet til N'Gog, og han var elendig på alle cornere imot, så jeg håper Wenger ser at vi trenger Schwarzer. Koscielny var kanskje vår beste spiller, noe som er svært lovende for oss. Det røde kortet var helt ufortjent, men hvis både han og Djourou er ute neste kamp ser nok Wenger at vi MÅ ha en ny stopper, så sånn sett kan det være positivt.

Fantastisk å ha PL tilbake! Gleder meg til neste helg.

Fader meg bra jeg holdt en badeball og ikke noe annet i hendene når Reina scorte, for da hadde TVen ryki gitt. :p

Har ikke Reina fått nok av badeballer, da? :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Typisk Arsenal fra ifjor egentlig. God start, faller sammen og slipper inn. Presser på siste 10 og får målet sitt. Utifra denne kampen virker det ikke som om de skal forbedre seg noe særlig fra ifjor. Mangler utpregete stjerner og folk som tar tak, og har mange små individuelle gode spillere. Men man kan ikke lage film med bare biroller.

Reina viser på de siste 10 både hvorfor han blir regnet som PLs beste keeper, og hvorfor han ikke blir det. Først en herlig feberredning på skuddet til Rosicky, før han er klumsete og fumlete i 2 situasjoner etterpå hvor det ene fører til baklengs.

Latterlig dømming forøvrig av Atkinson, legger seg på samme nivå som ifjor. To veldig strenge røde, spess det siste hvor Koscielny ikke har mulighet til å forhindre situasjonen. Tror ikke suspensjonen får så mange konsekvenser dog. Det er tross alt Blackpool hjemme. Og selv om de ligger på andre plass nå, og man ikke skal ta lett på dem, forventer jeg storseier til Arsenal med Fabregas og Van Persie tilbake. Det er jo de kampene Arsenal faktisk ser ut som en gullkandidat. Synd for dem at de aldri får det helt ut i toppkamper.

Manglende utpregete stjerner ? Hallo..

Spillere som Fabregas og Song spilte ikke engang.

Lenke til kommentar
Manglende utpregete stjerner ? Hallo..

Spillere som Fabregas og Song spilte ikke engang.

Legg merke til at jeg tar stilling til hvordan Arsenal spiller i denne kampen. Det at dere mangler deres beste spillere er nok noe vi får se mer av senere i år også, det er jeg sikker på. Sier jo litt når Fabregas ikke er med i det hele tatt her.

Forøvrig. Er det noe som er mer typisk enn at Sir Alex klager på dommeravgjørelser, er det at Wenger ikke ser situasjonen. "I didn't see it".

Lenke til kommentar

Hvorfor trenger du gjøre noe spess ut av det når det er utrolig enkelt å se mitt simple poeng?

Hva er ditt poeng? Koscielny ble grisetaklet av Cole, derfor fortjente han et rødt kort?

Jeg deler poenget mitt med flertall av eskpertene, Cole fikk også et ufortjent rødt kort. Basta. End of discussion

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor trenger du gjøre noe spess ut av det når det er utrolig enkelt å se mitt simple poeng?

Hva er ditt poeng? Koscielny ble grisetaklet av Cole, derfor fortjente han et rødt kort?

Jeg deler poenget mitt med flertall av eskpertene, Cole fikk også et ufortjent rødt kort. Basta. End of discussion

At du er i ferd med å tape en diskusjon betyr ikke at den er over. Koscielny gav ikke Cole et rødt kort, dommeren gjorde det. Om det var fortjent eller ei er irrelevant.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Nå har jeg klart å roe meg litt ned. Var så irritert i sted etter Reinas fuck up at jeg nesten etset opp klærne mine.

Skrev tidligere at jeg var mer nervøs for om vi klarte å holde inn en ledelse enn å skape mål, og visst faen fikk jeg rett. Gang på gang falt vi sammen i fjor. Det virker som om vi har mistet evnen til å snu en kamp. Likevel, ut i fra prestasjoner er uavgjort et veldig rettferdig resultat i denne kampen.

Ellers så spiller vi alt for mye sentralt, vi bruker ikke kantene. Men hva kan man vente med Agger som VB. N'Gog spiller bare bedre og bedre og det ser overraskende greit ut på spissplass.

Lenke til kommentar

Shait. Kjipern som faen å ikke holde ut de siste minuttene, men kampen sett over ètt var det et fair resultat. Igjen, hodeløs dømming av en dommer som måtte ha vært høy på sopp.

Jovanovic er kjappere enn jeg så for meg, så det kan bli en god tilvekst på både kant og spiss når det trengst. Synest dog vi burde byttet inn Babel etterhvert og ikke Maxi, for å ha litt kontrings/og skuddstyrke.

Synd dette med Reina også, kan ikke fatte hva som skjedde.. Var glimrende gjennom hele kampen også, fuck. Synest så jævlig synd på Pepe nå. Men hva faen tenkte Glenny på når han sparket den ut til kast der istedet for langt til helvete frem på Torres?!!

Lenke til kommentar

For penger? Utdyp gjerne.

den eneste grunnen til at han valgte LFC var at han fikk mer i lønn enn hos United. Hadde han gått til WH, greit. Nå blir det bare så jævla tydelig da United matchet alle kravene hans...

jaja Joe "Hoe" Cole. Du lot deg kjøpe for penger. Karma strikes back?
Tulling. Var ikke det du som sa at Cole ble tilbudt mer penger i West Ham?

nei, det har ikke jeg sagt.

Her har vi en som stoler blindt på VG. Man Utd var aldri intressert i Joe Cole engang, kiddo.

Høy intensitet, men svakt nivå. Hadde forventet langt mer fra Arsenal, selv om Fabregas ikke var med.

Lenke til kommentar

Le Professeur:bør ikke det ligge til grunn når man skal vurdere en takling?

Stygg takling og med overlegg=fortjent? Uheldig, litt for hardt inn i duellen når han prøver å ta ballen=ufortjent?

Jeg synes at hvis dommeren ikke klarer å bestemme seg for om en spiller fortjener kort eller ikke, da bør han heller ikke dømme.

Ellers synes jeg at mange dommere i PL (og resten av Verden) av og til bør stoppe opp før de skal gi direkte rødt og tenke:

Hvorfor skal denne spilleren ha rødt kort? er taklingen så stygg at den fortjener rødt? bør han stå over kamper/en kamp(hvis andre advarsel) pga denne taklingen? Er han ute etter å skade motspiller? Er denne stygge taklingen med overlegg? hvordan forklarer jeg det for spillerne. Når en dommer finner ut at ja er svaret på de fire midterste spørsmålene og det stemmer med virkeligheten, da har han gjort en god jobb. Noe Atkinson absolutt burde vurdert å tenke gjennom i dag!

Goldwing:Jeg har lest at United sa at han krevde for mye i lønn. var mange skriverier om United og Cole. Det er ikke bare noe du finner på da?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Le Professeur:bør ikke det ligge til grunn når man skal vurdere en takling?

Stygg takling og med overlegg=fortjent? Uheldig, litt for hardt inn i duellen når han prøver å ta ballen=ufortjent?

Jeg synes at hvis dommeren ikke klarer å bestemme seg for om en spiller fortjener kort eller ikke, da bør han heller ikke dømme.

Ellers synes jeg at mange dommere i PL (og resten av Verden) av og til bør stoppe opp før de skal gi direkte rødt og tenke:

Hvorfor skal denne spilleren ha rødt kort? er taklingen så stygg at den fortjener rødt? bør han stå over kamper/en kamp(hvis andre advarsel) pga denne taklingen? Er han ute etter å skade motspiller? Er denne stygge taklingen med overlegg? hvordan forklarer jeg det for spillerne. Når en dommer finner ut at ja er svaret på de fire midterste spørsmålene og det stemmer med virkeligheten, da har han gjort en god jobb. Noe Atkinson absolutt burde vurdert å tenke gjennom i dag!

Det du skriver her har ingenting å gjøre med det jeg skrev. Jeg reagerte på at du mente at Koscielny var skuls med Cole fordi han også ble vist ut.

Lenke til kommentar

Jævlig kjipt, men også en positiv kamp fra Liverpool sitt ståsted. Vi har ikke enda fått spilt en eneste kamp med et nærmest toppet lag i pre-season og er vel bare naturlig at vi ikke imponerer noe i første omgang. Andre omgang var dog nice, særlig med tanke på at vi bare spiller med 10 mann, men utrolig kjipt med Agger og selvmålet. N'Gog var virkelig postiv i dag og spissproblemet ser nesten ut til å ha løst seg så fremt vi skal fortsette med 1 på topp.

Er faktisk overraskende positiv til seriestart etter den sesongen vi hadde i fjor. Var deilig å få inn Hogdson som manager, hittil har gjort mye bra og startoppstillingen i dag var akkurat som jeg ønsket (hadde ikke sett for meg Agger på venstreback, men tror ikke Aurelio hadde gjort det bedre). Vi har virkelig fått mange unge talenter de i forhold til det vi har hatt, Pacheco, N'Gog, Shelvey og Wilson er alle gode spillere som jeg håper får en del matcher. Også blant yngre spillere har vi fått opp mange talenter, noe vi kan takke Benitez for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...