Gå til innhold

Hjelp med canal digital- kort i tv.

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk mitt canal digital kort i posten i går og har knotet og rivd av meg håret her. Har en LCD Samsung LE46A656A1F tv med cam tilgang. Har gjort alt som står i "bruksanvisningen". Koblet ut strømkabel i tv- satt inn kortet og satt inn kabel og skrudd på. Da står det at det skal komme opp et bilde med setup til canal digital. Det eneste som kommer opp er mine eksisterende kanaler via "veggen"(kabel-tv). Noen som har cam eller vet noe om hvordan jeg skal komme meg videre? Håper på svar.

PS: min tv står ikke i godkjente tver som kan motta signaler men er mellom en eldre og en gammel modell fra samsung som de hadde testet, og mannen på canal digital sa at det ville gå greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke så enkelt å finne informasjon om den tv'en der, men er du sikker på at din støtter DVB-C?

Etter hva jeg kan se av tidligere diskusjoner på avforum etc. er A1F en britisk utgave av tv'en, og det skal visst være den nordiske som heter A1C som har DVB-C innebygget.

Jeg ville ringt Samsung support for å sjekke om tv'en har mulighet for dette eller ei.

Endret av datating
Lenke til kommentar

Det var ikke så enkelt å finne informasjon om den tv'en der, men er du sikker på at din støtter DVB-C?

Etter hva jeg kan se av tidligere diskusjoner på avforum etc. er A1F en britisk utgave av tv'en, og det skal visst være den nordiske som heter A1C som har DVB-C innebygget.

Jeg ville ringt Samsung support for å sjekke om tv'en har mulighet for dette eller ei.

Hvis man ikke en gang får søkt inn kanaler så er det hverfall ikke CAM/kort som er problemet. Det kan være en dårlig kanalsøk funksjon i TV eller wost case manglende DVB-C tuner slik du antyder.

På TV'er som kanalene finnes og vises i kanallista så må man være klar over at CD må parre kortet til CAM'en dersom man har kjøpt godkjent CD CAM for IDTV. Jeg har opplevd at venner av meg har kjøpt godkjent CD CAM i butikken men de i butikken har faktisk ikke opplyst at CD må kontaktes for å knytte kortet opp mot CAM'en.

Lenke til kommentar

Nei det er sant. Var vel i en dag jeg holdt på med dette og fant ut da senere at jeg skulle ringe CD og parre kortet med cam. Har fortsatt ikke fått det til. Har gitt opp og skaffet meg en ny dekoder. Tipper at det er kommet ned til tven som ikke støtter det, noe jeg syntes er rart etter som en eldre modell av samsungs tv var godkjent til dette. Ble pvr dekoder. Blir ikke så dumt det heller. Så lenge jeg har PL til helgen er jeg fornøyd :)

Takk for svar likevel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...