Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

fusker når jeg gasser, trenger sårt hjelp!

Anbefalte innlegg

hei, har en piaggio liberty 50, husker ikke modell, og ja jeg er stolt av jallatralla mi <3 men ja, den hadde stått stille i rundt 2 år når eg fikk den og alt den trengte for å starte var å kicke rundt 20 ganger så gikk den som juling. men jeg kjendte at tomgangen var noe ustilt så jeg stilte den, og så plutselig startet den ikke lenger, jeg prøvde alt, hele scooteren lå i deler og så klarte jeg og en kompis å fikse den, ny tennplugg og nytt luftfilter og blomberingene på potta ble fjernet fordi de var helt gjennomrusta og så ble potta ghettosveisa sammen igjen. så sveiv scooteren igjen, og så skulle jeg bare kjøre den en kjapp tur hjemom og så merka jeg at hvis jeg gassa en del om gangen så daua den nesten, hørte bare en merkelig surkle/boblelyd, og da slakka jeg bare på gassen igjen og gasset forsiktig så merket jeg ikke noe av dette. men på vei hjem så ville ikke lyden gi seg og scooteren daua og nektet å starte igjen. jeg har en fornemmelse av at det kan være feil blandigsforhold (bensin/olje), at den får for mye bensin når jeg gasser eller vann som har kommet seg i forgasseren. og bare for å gi skikkelig info så når jeg trillet ghettotralla hjem så prøvde jeg å starte den med jevne mellomrom både med elstarten og kicken og den startet 2 ganger, men bare i noen få sekunder og den nektet å gå noe framover.

please trenger virkelig hjelp her?

peace, Kjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...