Fronth Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Hei! Jeg nylig har bestemt meg for å at jeg ville bygge meg min første PC. Siden jeg fant ut at det å sjekke kompatibilitet for ulike komponenter er mye arbeid og ettersom jeg ikke brenner nok for prosjektet til å legge så mye tid i det bestemte jeg meg for at jeg like godt kunne kjøpe et ferdig 'sett' fra komplett. (rim. bonus!) To pc'er som ser ut til å dekke behovet mitt greit: AMD Phenom™ II X4 955 og Intel Core i5 760 Jeg lurte derfor på hvilken PC jeg burde velge ettersom de begge er i ca. samme prisklasse. Fokus på bruk vil bli spill, ettersom det er det meste krevende jeg kommer til å anvende denne pc'en til. All hjelp og input mottas med stor entusiasme Endret 7. august 2010 av Fronth Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Vurderer også å slenge med en SSD, men er veldig usikker på uttelling av den med tanke på de andre komponentene. Tenkte på en Intel X25-M SSD 80GB men den er jo rett og slett svindyr. Frister veldig med SSD men da kan jeg kanskje like godt kjøpe en slik eller en slik.. 1. Er det verdt å bruke pengene på en SSD? 2. Er hoppet opp til 10000 veldig betydelig? Har ikke egentlig veldig høye krav men får en veldig primitiv glede av å vite at det jeg kjøper er best!, raskest!, nyest! osv. (regner med jeg ikke er den eneste som har falt i den fella, dere vet hvem dere er:P) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) SSD er et must mener nå jeg.. Intel X25-M SSD 80GB er ikke svindyr,den er egentlig veldig billig,den opplevde ytelsen du får igjen for 1800kr er mye mer enn vist du putter 1800 ekstra på en CPU. Det er ytelsen du betaler for,ikke antall GB.. Endret 7. august 2010 av taz Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Ja har også fått det intrykket(lavere load tid frister veldig) - men synes det er veldig vanskelig å sette ytelse opp mot pris når jeg såpass uerfaren. Det er jo derfor jeg er her Er det bedre å f.eks. gå ned i pris på andre komponenter og få med en SSD enn å skippe SSD og heller bruke pengene på de andre komponentene? Edit: Ooog der kom jo et svar - takk! As I suspected Endret 7. august 2010 av Fronth Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Så lenge du legger deg på X4 955/i750 så har det mere for seg å gå for en SSD..Og raskest mulig skjermkort..Eneste grunnen til å skippe SSD må være behov for raskere skjermkort mener nå jeg.. Men Intel kommer vel snart med ny SSD disker,raskere og større til lavere pris sies det,hva med å vente med SSD til di kommer? Endret 7. august 2010 av taz Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Ja, det frister det jo veldig å koste på SSD'en. Tviler på at jeg kommer til å ha veldig 'nytte' av et bedre skjermkort. Jeg liker jo at ting ser pent ut og alt det der, men er nok enig i at følt økning i ytelse av en SSD vil være veldig merkbar. Du har ikke noen formening om hvilken av de to alternativene til 8k som er best? Jeg har en 500gb ekstern hdd så jeg er ikke så bekymret over lagringsplass. Regner med det er usannsynlig at jeg kommer til å bruke mer enn 500 gb aktivt. Vet du tilfeldigvis noe om når de nye SDD'ene kommer da? Endret 7. august 2010 av Fronth Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Til høsten sies det,vet ikke om det er kommet noe mer info ut.. Test av skjermkorta i disse maskinene http://www.legionhardware.com/articles_pages/ati_radeon_hd_5770_crossfire_vs_geforce_gtx_470_and_radeon_hd_5850,4.html Men så kommer det litt ann på hvor ofte du oppgraderer og,om du enkelt senere bare kan oppgradere med et brukt HD 5850 til isteden for å oppgradere alt eller et dyrt skjermkort... Ytelse forskjellen på disse 2 maskinene er ikke særlig mye.. Men eneste litt usikker på CrossFireX på intel maskinen 1 PCI Express 2.0 x16 1 PCI Express x16 ( x4-modus ) Endret 7. august 2010 av taz Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Takker og bukker! Testen taler jo litt for pc'en av amd men jeg kan jo ikke si mye om de andre komponentene... Kommer sikkert til å oppgradere om et års tid, men ser ikke for meg at jeg gjør det før. Er det noen av systemene som er bedre egnet til oppgradering? Å kjøpe et nytt HD 5850 til den fra intel vil vel kanskje gjøre at den er smule billigere å oppgradere på grafikkortfronten (hvertfall som jeg ser det, men jeg har jo skylapper av tech-ignoranse på meg;) ) Har det forresten mye å si at PSUen på den fra AMD er 200w høyere? Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Mener du det ikke vil være mulig å kjøre to HD 5850 på intel maskinen? Er vel ikke egentlig et kjempeproblem må jeg si, men sikkert verdt å notere seg. Lenke til kommentar
Fronth Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Heller veldig mot den fra intel men er en smule bekymret for at 620W PSU er litt lite om jeg tenker å oppgradere... Er nesten 100% sikker på at jeg koster på en ssd forresten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå