IntelAmdAti Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Grunnet dårlig vær pakket BP nylig sakene sammen og la til havn, når de dro ut igjen til feltet med den lekkende oljebrønnen klarte de tilsynelatende å plugge den igjen nesten med det samme - etter over 100 dager med mislykkede forsøk! Folket jubler, men noen mener det er noe alvorlig galt med den pluggede brønnen.. Well A: X= 1,202,803.88 Y=10,431,617.00 Well B: X= 1,202,514.00 Y=10,431,494.00 Følg med på koordinatene som ROVene oppgir, brønnene har posisjon med omtrent 3,241 minutter forskjellig posisjon og det tilsvarer ifølge min regning (jeg er ikke sjømann) omlag 6km. http://www.youtube.com/watch?v=Oaf998FwQVI Endret 7. august 2010 av Pycnopodia Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Sykt. Finnes det mer info om dette? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 (endret) OK, it is my opinion that it is just not possible to pull that much wool (as unveiled by the OP) over the participating government scientists' eyes. Also, it seems entirely irrational that the government would participate in suppressing journalists coverage of the spill area the way they did unless they hiding something of their own there. I seems kinda obvious that they were hiding nuking the well. Perhaps this was also the 3.0 earthquake, but it may have been during that absurd tugboat incident. The earthquake may have been a consequence of their actions though. Was it during the storm itself? What a coincidence that the storm rolls right over the area and they get to evacuate the site briefly. If they nuked the well, then they would have to move the cameras to the other well. They may have kept it suppressed because it provides a legitimate peaceful use for nuclear weapons for countries that are currently denied them. Russerne har visst plugget igjen blowouts med atomvåpen tidligere.. Kilde: news.Yahoo.com Virker faktisk ikke helt usannsynlig.. En orkan kommer og alle fartøyer og kameraer evakueres. Atombombe brukes for å plugge igjen lekkasjen med resulterende jordskjelv og nå ny brønn som filmes for å skjule spor slik at ikke andre nasjoner kan si de trenger atomvåpen til fredelige formål som å reparere oljebrønner. Den gode nyheten er at lekkasjen isåfall er stoppet.. Endret 7. august 2010 av Pycnopodia Lenke til kommentar
manet44 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 For min del virker dette alt for useriøst, selv til amerikanere å være. Tviler meget sterkt på at det er brukt atomvåpen til å "sprenge" igjen brønnen. Vil også tro at dersom de har flyttet hetten og filmer den andre brønnen nå, ville de ha manipulert koordinatene slik at de hadde blitt like som brønnen som lekker. Såpass mye må de nå vertfall ha i hodet. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Den skremmende sensasjonalistiske musikken aside, dette er litt interessant. Kan BP ha vist oss feil brønn for å prøve å roe ned mediestormen? I såfall så er spørsmålet om det fortsatt renner ut olje eller ei. Ser atomvåpen blir foreslått, mja, kanskje, men det er noe som kunne ha blitt lansert som et desperat sisteforsøk fremfor å gjort det i det skjulte. Tviler på at bruk av atomvåpen til å stoppe brønnen på noen måte ville legitimert atomvåpen for "fredlige formål", så det argumentet bortfaller. Hadde vært interessant å se noe litt mer oversiktelig info på dette, fremfor noe som høres ut og klippes som scenen i dusjrommet i The Rock. De åpenbare problemene som dukker opp med dette: 1. Vise feil koordinater på kameraene virker som en særdeles enkel feil som kunne vært unngått. 2. Det ville vel naturlig nok skjedd lenge lenge før, hvis det å "forfalske" løsningen skulle vært et realistisk alternativ. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Rampage, Jeg tror vi har lett for å overvurdere folk som prøver å gjøre ting skjult fra folk flest, og de samme folkene undervurderer også massene de iblant prøver å lure. Hendelser legger som vanlig igjen spor men det er sjelden de ikke kan bortforklares, "teknisk feil i gps på ROV", "blandet opptak" eller osv.. For eksempel er alt orginalfoto fra samtlige tv-kanaler fra 9/11-2001 forsvunnet, og alle backupene som lagres på ulik lokalasjon også forsvunnet pga "not coverup but cockup". Når ingen kan bevise noe lar man tvilen komme til gode, så dersom noen begår konspirasjoner av noe slag gjør det ingenting om de legger igjen spor sålenge det ikke er replikerbare og fellende beviser de legger igjen. Man kan lure flesteparten mesteparten av tiden men aldri alle på en gang, det er alltid noen eksperter en plass på et eller annet felt som vet når noe er umulig eller mulig. Uansett, jeg holder på å sjekke opp i atombombe-teorien, her er det jeg har funnet til nå. 23. juli: Orkanen "Bonnie" på vei mot gulfen og BP gjør seg klare til å evakuere. Kilde: ibtimes.com 25. juli: BP vender tilbake, orkanen var 80 mil eller 323 nautike mil borte fra oljebrønnen. Tiden rundt evakuering er egnet for eventuelle lyssky aktiviteter. Kilde: goldsea.com Dersom de skulle ha planlagt hele tiden å fyre av en atombombe som en desperat siste utvei har de kanskje planlagt en cover-story for det. 2. august: "Magnitude 3.0 Earthquake hits Gulf of Mexico New Orleans Region" Kilde: opednews.com 3. august: "BP Begins Static Kill procedure" Kilde: Reuters.com 4. august: "BP reports Static Kill a Success!" Kilde: businessgreen.com Etter over 100 dager med feiling og mislykkede forsøk lykkes "Static Kill" i å plugge hele lekkasjen på en omtrent en dag. Edit: Episenteret til jordskjelvet ligger på land. Jeg legger teorien med atombombe til side inntil jeg finner et passende jordskjelv i passelig tidsrom med episenter nærme oljebrønnen. Det vil være mistenkelig hvis det dukker opp et jordskjelv i gulfen nå men ville de proklamert suksess før de var sikre på at lekkasjen var tettet? Tvilsomt, men man vet jo aldri.. OP er fortsatt relevant ettersom det antyder at BP vendte tilbake til en annen oljebrønn (Well A) etter orkanen "Bonnie", absolutt verd å undersøke grundigere. Har ikke funnet indikasjoner på jordskjelv eller større eksplosjoner i Mexico-gulfen de siste to ukene, men jeg kommer til å følge med fremover. Endret 8. august 2010 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå