Gå til innhold

Hvilemodus, stenging av lokk

Anbefalte innlegg

Hei,

Akkurat kjøpt meg en Samsung X125.

Jeg får ikke til å skru av slik at maskinen ikke går i hvilemodus når jeg stenger lokket.

Under alternativer for stenging av lokk, er alle feltene grå, og det går ikke ann å endre noe på instillingene der.

Har prøvd å opprette egne strømprofiler, og brukt de ferdig konfigurerte.

Når jeg endret til profilen Høy Ytelelse, fikk jeg valget "Aldri" under hvilemodus, men fikk fortsatt ikke endret dette under valg ved stenging av lokk. Går forøvrig ikke ann å gjøre endringer for hva som skjer når jeg trykker på av og på knapp.

Hadde blitt veldig glad om noen har en løsning på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din maskin har ikke skrud på dvalemodus. Det er en egen innstilling, men akkurat på hvor på Windows 7/Vista husker jeg ikke. Google: How to turn on hibernation Windows 7

Lenke til kommentar

Din maskin har ikke skrud på dvalemodus. Det er en egen innstilling, men akkurat på hvor på Windows 7/Vista husker jeg ikke. Google: How to turn on hibernation Windows 7

Er du sikker på dette?

Jeg får nemling maskinen til å gå i dvalemodus og hvilemodus, men bare ikke forhindre dette når jeg lukker lokket på maskinen. Vil at maskinen skal kjøre fullt selv om jeg lukker lokket.

Lenke til kommentar

Er du sikker på dette?

Jeg får nemling maskinen til å gå i dvalemodus og hvilemodus, men bare ikke forhindre dette når jeg lukker lokket på maskinen. Vil at maskinen skal kjøre fullt selv om jeg lukker lokket.

Jeg missforsto innlegget ditt. My bad.

Trodde du ikke klarte å skru det på. Er alle feltene grå under når du kommer til innstillingen for endring av hva som skjer når lokket stenges? Er det Windows strømegenskaper eller det egen fra produsent?

Lenke til kommentar

Er du sikker på dette?

Jeg missforsto innlegget ditt. My bad.

Trodde du ikke klarte å skru det på. Er alle feltene grå under når du kommer til innstillingen for endring av hva som skjer når lokket stenges? Er det Windows strømegenskaper eller det egen fra produsent?

Takk for svar.

Ja, det er windows, og alle feltene er grå som på bildet.

post-69635-1281216795,9282_thumb.png

Lenke til kommentar

Kan du trykk på lenken under som sier noe slikt "Endre innstillinger er..." og se hva meldingen sier? Evnt. post skjermdump av den.

Strømstyringsplanen er ikke tilgjengelig.

Trykker jeg på linken igjen kommer jeg til windows hjelp, som ikke gir meg noe særlig relevant informasjon.

post-69635-1281217092,3622_thumb.png

Lenke til kommentar

Kanskje denne er til hjelp?

http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows-vista/Power-plans-frequently-asked-questions

Har du administrator rettigheter forresten?

Har admin rettigheter ja.

Ser ut som dette kan være årsaken:

"Ikke nødvendigvis. Fordi maskinvarekonfigurasjonene varierer på de forskjellige datamaskinene, er det ikke sikkert at datamaskinen støtter alle strømstyringsinnstillingene som er tilgjengelige i denne versjonen av Windows. Windows finner automatisk maskinvarekonfigurasjonen for datamaskinen og gjør tilgjengelig bare de innstillingene du kan endre."

Takk for hjelpen. Jeg får se om jeg kan få noe svar fra Samsung.

Lenke til kommentar

Dessverre har du ikke oppgitt dit fulle produktnavn til oss her på Diskusjon.no.

Så jeg kan ikke hjelpe deg videre uten få det fulle navnet som kan være noe slikt f.eks: Samsung X125-JA01.

Du finner det under laptopen.

Lenke til kommentar

Dessverre har du ikke oppgitt dit fulle produktnavn til oss her på Diskusjon.no.

Så jeg kan ikke hjelpe deg videre uten få det fulle navnet som kan være noe slikt f.eks: Samsung X125-JA01.

Beklager. Det er en Samsung NP-X125-JA01SE

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe svar til deg, ser du har en ganske så liten laptop. Du får kontakte Samsung om hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe svar til deg, ser du har en ganske så liten laptop. Du får kontakte Samsung om hjelp.

Takk for hjelpen. Fant ut av det.

Maskinen kom med et eget samsung fastboot program som var aktivert, slik at dette overstyrte windows sine strømalternativer.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...