1unx Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hei, jeg planlegger å kjøpe meg en NAS for lagring og deling av filer etc. på hjemmenettverket mitt. Jeg har imidlertidig ikke direkte tilgang til routeren, da denne deles av en større husstand. Mitt sp.mål er da om det allikevel er mulig å koble NASen til en repeater, altså at jeg setter opp en ekstra router som et Access point og kobler denne direkte til NASen med en ethernetkabel? Takk for svar! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Ja det går. Du behøver enten en WLAN -> Ethernet converter (client), eller repeater. Lenke til kommentar
1unx Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Hei igjen, sendte inn dette spørsmålet til komplett.no og fikk følgende svar: Nei, det går ikke, for hvis du setter den opp som en repeater så har ikke routeren noen kablet tilgang. Du må i så fall heller kjøpe et aksesspunkt som du bruker som en bridge fra trådløst til kablet nettverk. Et produkt som er egnet til dette kan være: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=483558 Du kan med fordel koble en switch til denne for flere kablede utganger og igjen et aksesspunkt for videre trådløst tilgang. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=446744 Er nå ganske forvirret med tanke på hva som faktisk lar seg gjøre, om jeg må sette opp en bridge mellom primær og sekunder routeren min, for så å koble et AP til sekundeær routeren for trådløs tilgang? Får ikke testet dette ut før jeg har kjøpt NASen, og innen da hadde det vært greit å vite om det faktisk lar seg gjøre å ta i bruk NAS på et nettverk uten fysisk tilgang til den trådløse routeren. Takk for alle svar! Endret 12. august 2010 av 1unx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå