Horge Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Har et par kammerater som har startet egen bedrift. Ettersom de er helt i startgropa så mangler de stort sett alt av infrastruktur på den tekniske fronten; de har bare hver sin bærbare, samt abo på et par-tre nettjenester (domene, nyhetsbrev, trafikkmåling etc). De har heller ikke noe kontor, de sitter altså ofte hjemme hver for seg, langt mindre har de en egen server hvor de kan lagre felles arbeidsdokumenter. Det de trenger er ganske enkelt en nettjeneste hvor de kan få lagret filer på en fornuftig måte – gjerne bare i form av enkel mappestruktur, slik at de kan dele dokumenter. Backup på serveren vil være en fordel, selv om de til nød kan stå for dette selv i form av at de har lokale kopier på den bærbare samt backup av den bærbare. Forretningsområdet de jobber innen krever en ganske stor porsjon diskresjon og sikkerhet, så de kan ikke ta til takke med hva som helst. Det må altså stå en seriøs aktør bak, og den tekniske løsningen må gi et tilstrekkelig nivå av sikkerhet; selv om jeg er den første til å innse at definisjonen av “seriøs aktør” og “tilstrekkelig grad av sikkerhet” i dette tilfellet blir alt annet enn objektiv. Betalingsvillighet er til stede, men betalingsevnen er dog ikke den beste, så pris er en åpenbar faktor. Noen som har forslag til, og gjerne også erfaring med, en leverandør som kan treffe blink i dette tilfellet? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Dropbox og/eller Google Docs Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Google Docs anbefales på det sterkeste ! Jeg har selv brukt Google Docs og er veldig fornøyd med det. Endret 7. august 2010 av Remote Administration Tool Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Vi har jo alltids Google Docs, men det med sikkerhet blir ganske relativt. En seriøs aktør er det i hvert fall. Edit: :!: Endret 7. august 2010 av Horrorbyte Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Windows Live Mesh kan også fungere. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Google Docs anbefales på det sterkeste ! Google Docs skal jo i henhold til rykter og reklame takle doc(x) og xls(x) (les: MS Office), men hvordan er dette i praksis? Er alt bare fryd og gammen, eller kan dette bli en kilde til frustrasjon. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Dropbox Skal ikke nekte for at Dropbox var det første som slo meg også da de spurte, men er det noen som har erfaring med hvordan dette blir i jobbsammenheng? Her er det jo ikke snakk om at samme person skal ha data på flere maskiner, men at flere personer på ulike maskiner jobber mot dokumenter lagret på dropbox. De ønsker jo egentlig ikke å ha hvert sitt dropbox-abonnement, men én felles firmakonto med flere brukere. Mulig det bare er jeg som var sløv da jeg leste listen over features hos dropbox, men jeg fant ikke noe om versjonshåndtering, og i så fall med backup av tidligere versjoner av dokumenter. Noen som vet om dette finnes hos dropbox? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 +1 Google Docs. Den støtter vel MS-formatene i en viss grad, ja, men hva er vitsen i å bruke de formatene når man kan bruke googles eget format? Anbefaler egentlig å flytte hele "butikken" over på Google Apps. Gir følgende fordeler : Gratis for inntil 50 brukere - du bruker ditt eget domene. Mail, kalender, docs, chat, osv. Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Google Docs støtter Microsoft Office sine formater fullt! Du kan velge å lagre i de formatene eller lese de formatene så det skal ikke bli noe problem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå