Gjest Sulten Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Kort fortalt: Jeg er 21 år, 176 høy, veier 69kg og spiser som en kjøter. Til tider har jeg problemer med fordøyelsen -- løs avføring. Dette er ganske sporadisk. Har ikke cøliaki (tatt blodprøve). Jeg trener regelmessig, og dette har fått meg opp 5-6kg. Jeg jobber åtte timer om dagen med tungt fysisk arbeid, og kostholdet mitt er i overkant sunt. Tillater meg sjeldent usunn mat og drikke. Jeg er aldri mett lenge av gangen. Som regel sulten igjen etter en to/tre timers tid etter et stort måltid. Det går ikke en dag uten at jeg plages av smertefull sult. Har hatt perioder med tyngre rusmisbruk i ungdomsårene, da spesielt amfetamin. Jeg er tynn som ei flis, men jeg har fortsatt noe av en kulemage. På en dag kan vekten min variere veldig (flere kilo). Kan det være at det feiler meg noe? Lenke til kommentar
reor Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Tror jeg ville konsultert en lege med den storyen der. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Dopen kan helt klart ha noe med vekten og hvorfor du ikke går opp i vekt, der det fucker opp signaler i hjernen. Og i så ung alder, da hjernen er i utvikling kan ting skje. Men hvor mye spiser du da? Det er ofte "den usunne" maten som inneholder mest energi per 100g. Og idag, er så meget av mat stemplet som usunt. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Sant som Pijus sier, er ofte den usunne maten som er mest energirik. f.eks. kebab, hamburger på MacDonalds, osv osv. Åtte timer med tungt fysisk arbeid høres ut som noe som kroppen vil bruke mye energi på, og det vil nok være forklaringen bak sulten din. Jeg anbefaler at du begynner å drikke mye H-melk. Dette gjør du kanskje allerede, og du trenger sikkert ikke tips om kosthold. Men om du ikke visste det, så inneholder 1L h-melk 666kcal, samt 33g protein. Protein gir en større metthetsfølelse enn andre næringsstoffer. Jeg er også enig med Pijus i at dopen sikkert har mye med dette å gjøre. Jeg kan dessverre ingenting om dop. Jeg foreslår du tar historien til legen, som reor sier. De har taushetsplikt, så du trenger ikke bekymre deg for å komme i en konflikt med loven eller andre. Lykke til Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 TV + peppes to-tre dager i uka i to måneder burde gjøre susen. Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 vis du klager på at du er tynn så er du ikke det jeg er 183cm og vieier 62...spiser mye selv men går aldrig opp i vekt Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Et meget konstruktivt svar Fanta4free.. Der bidro du mye gitt. Slik jeg ser det er dere forresten ganske "jevntynne". Lenke til kommentar
reor Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Min tante foret meg med fløte i oppveksten fordi hun syntes jeg var for tynn, men det hjalp ikke på vekten, noe jeg forøvrig ikke hadde noen problemer med. En ting er å ha et balansert næringsrikt kosthold over tid, noe helt annet er å gi kroppen tid til å fordøye maten og ikke kjøre på i 100 hele døgnet. Vanligvis går vekten opp hvis man trener med vekter samt stumper røyken. Jeg gjentar tipset om å oppsøke lege. Ha gjerne med en oppstilling over hva du har spist siste uken med kvanta. Noen enkle prøver vil avdekke stoffskiftet ditt og om du mangler stoffer til å nyttegjøre deg maten. Lykke til! Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Cheeze doodles. JEG KØDDER IKKE! en påse om dagen og du vil se en markant økning på kort tid. Ved siden av spiser du MASSE biff og rødt kjøtt. Men det du sier om din avføringen kan være en grunn til bekymring. Kan være det er feil med energiopptaket ditt og at du har en eller annen sykdom! Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 jeg vet om en ting som kansnskje kan hjelpe, det er og trene styrke og protein pulver...huske muskler veier mer en fett vettu.. + big mass pulver skal være veldig bra...ikke prøvd det selv men fått det anbefalt selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå