Gå til innhold

Kan gammelt SIM-kort resultere i dårlig batterilevetid?

Anbefalte innlegg

Kan ett sim kort gi dårlig batteri?

Jeg har en helt ny SE Elm men batteriet hoder i 1,5 dag toppen 2. Jeg har prøvd og deaktivere WIFI det hjalp litt men ikke mye.

Jeg ringer veldig lite og har sendt få sms, jeg har hatt telefonen i ca 2 uker.

Jeg har ett sim kort fra OneCall, jeg hadde før byttet en SE T700 som jeg nå har satt ett ludo sim kort i denne har nå fått mye bedre batteri en tidliggere.

Så er det noen som har erfaring med at Sim kort kan gi dårlig batteri tid?

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Simkortet kan nok ha en efekt jo. Har en kollega som klagde til Telenor fordi batteriet på hans iPhone varte unormalt kort. Da de hørte at han hadde ett relativt gammelt kort sendte de han ett nytt ett. Etter at han tok i bruk det nye holdt batteriet mye bedre.

Lenke til kommentar

Simkort kan påvirke batteritiden. Men husk at hver gang du trykker på telefonen så bruker du strøm. Ikke bare når du ringer eller sender sms. Så om du trykker og leker deg mye med telefonen så må du nok bare innse at du må lade den ofte.

Lenke til kommentar

Kan ett sim kort gi dårlig batteri?

Jeg har en helt ny SE Elm men batteriet hoder i 1,5 dag toppen 2. Jeg har prøvd og deaktivere WIFI det hjalp litt men ikke mye.

Jeg ringer veldig lite og har sendt få sms, jeg har hatt telefonen i ca 2 uker.

Jeg har ett sim kort fra OneCall, jeg hadde før byttet en SE T700 som jeg nå har satt ett ludo sim kort i denne har nå fått mye bedre batteri en tidliggere.

Så er det noen som har erfaring med at Sim kort kan gi dårlig batteri tid?

Har ikke erfaring med at simkort skal ha innvirkning, men det høres ut som det absolutt er verdt et forsøk. Har selv en Elm og batteriet holder lett i 3-4dager da med noen mindre samtaler, litt mms og litt fikling ellers i det daglige. Har på kun GSM-nett da velogmerke.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å opdatere firmware/ sjekke at du har den nyeste? På sony ericsson har ofte nyere firmware bedre batteritid

Det er desverre ingen ny firmware til telefonen, det var det første jeg sjekket etter at jeg fikk den.

Venter fortsatt på svar fra Onecall.

Lenke til kommentar

Gammelt simkort i ny telefon vil gi dårligere batterilevetid. Om du har Telenor er de nyeste simkortene helt hvite, og om du har Netcom er de hvite på den ene siden og oransje på den andre. Andre simkort aner jeg ikke noe om. Nyere modeller har også gjerne noen barnesykdommer som kan fikses ved hjelp av en oppdatering med Update Service fra sonyericsson.no.

Edit: Ser at jeg skulle lest gjennom emnet litt bedre. Beklager :p

Endret av Nanophus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...