Gå til innhold

Hjelp en uteknisk jente med kjøp av stasjonær pc?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/minicat/new/upsell/inspiron-570-D005736?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs

En jeg så på dell.no, skulle jeg kjøpt en ferdig bygd så hadde jeg kanskje gått for denne. Klart nå er den mye bedre enn det du trenger i grunn, men det er egentlig de to du har linka også. Denne PCen kommer sikkert til å kjøre The sims 4 uten problemer.

Vanvittig dårlig PC.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke denne PCen hos Dustinhome. Den kommer uten skjerm etc, men har bedre prosessor, 4GB RAM, 1 TB hard disk.

Kommer ikke den i deler, da? Det å skru sammen en maskin er kanskje en lek for oss nerder, men utekniske jenter vil muligens få en smule panikk.

(har du lekt med Lego og synes det var gøy; da er du mer enn klar nok for maskinmekking)

Ellers er det en smule overkill med firekjerner og 5770 til bruksområdet som nevnes, synes jeg. 4GB minne og Win7 64 er bra greier, dog. Fornøyd blir du nok uansett.

Hva er årsaken til at du ikke vurderer en nå bærbar maskin? I og med at du er student, vil det jo være en fordel om du kunne ta den med deg på skolen.

Dét undrer jeg også på (vel, egentlig ikke, siden jeg får noia ved utstrakt tasting på bærbar), samt nøyaktig hva gikk galt med den du hadde?

Lenke til kommentar

Det beste tilbudet finner du faktisk med Multicom 420 Value. Den ble kåret som testvinner av Dinside, og gir deg både maskin, skjerm, tastatur, mus og høyttalere til 6450 kroner.

128.jpg

Endringene jeg vil at du skal gjøre er å klikke av for 2 stk USB 3-porter (gratis), velge skjermkortet Nvidia GeForce GT 240 (+152 kroner) og velge høyttalerne Creative Inspire T3130. Dersom du har trådløst nettverk der hjemme, altså at maskinen ikke trenger å være plugget til i veggen for å få internett, må du også kjøpe Trådløs nettverk (+279 kroner).

Denne PCen vil fungere ypperlig til Sims 3 og alt annen bruk, og gir deg altså desidert mest for pengene. 3 års garanti. :)

Støtter denne, med GT240. Helt dugandes maskin som trekker Sims 3 (og endel andre spill), skjerm inkludert, og det hele til såvidt over 6000. Ingen grunn til å svi av masse penger på heftige grafikkort og blinkende kabinetter til TS' formål.

Lenke til kommentar

Ja, jo, hvis TS ikke skal spille mer krevende spill enn SIMS 3 og skolearbeidet ikke er noe som krever mye maskin kraft, så er Multicom 420 Value et godt tilbud. Som det blir nevnt, bytt til GT 240 kortet, pluss på 2 stk USB-3 porter og Creative høytalere, blr en bra PC det.

Som lch sier så kommer jo Dustinhome PCen i deler, ikke noe problem å sette sammen for en nerd, men hvis TS ikke vet noe om selvbygging av PC, så er Multicom 420 eller Komplett sine PCer som kommer ferdig bygd et bedre valg.

Lenke til kommentar

Takk for at du fant dette tilbudet til meg Agentspoon, det virker som om dette er mer i min gate. Er, som dere har påpekt, ikke akkurat opphengt i lysende kabinetter og kommer nok ikke til å spille andre spill enn Sims 3 på den.

Det var så mye galt med min forrige bærbare.. Hadde den på service fire ganger i løpet av et år og den kom stadig tilbake med de samme feilene. Til slutt så kom det feilmelding da jeg skrudde den på og den skrudde seg av. Jeg leverte den til en kompis som kan litt om pc, og han sa at det ikke var noe å gjøre, at det ville bli dyrere å fikse den enn å kjøpe ny..

Jeg velger ikke bærbar fordi jeg har ikke bruk for det. Det er ikke aktuelt for meg å ta med pc frem og tilbake hver dag. Har lyst på noe jeg kan bruke hjemme og som varer en stund.

Dersom dere mener at Sims 3 vil kjøre fint på det skjermkortet, så går jeg for det. Jeg kommer ikke til å bruke den til noen mer avanserte spill uansett.

Jeg valgte de nevnte endringene, i tillegg valgte jeg også å oppgradere dette:

Fra: AMD Athlon II X4 630

Til: AMD Athlon II X4 635, 2.9 GHz, 4 kjerner (terningkast 5 DinSide.no)

Fra: 21.5" skjerm Full HD 1920x1080 med DVI fra BenQ

Til: 24" skjerm Full HD 1920x1080 med DVI fra BenQ

La også til trådløst nettverk. Takk for tipset om det forresten, det hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt!

Etter endringene endte jeg opp med en pris på: 7619 - noe jeg er utrolig fornøyd med!

Hva mener dere, ser det greit ut?

Lenke til kommentar

Du bør kjøre reklamasjonssak på din bærbare, hvis de ikke fikser den så har du rett til erstatningsvare eller rett og slett heving av kjøpet.

Endringene du har gjort ser greie ut, de. Du får 2 USB 3.0 kontakter gratis, virker det som. Det står ingen pris for det tillegget, ei heller påvirker det totalsummen hvis du legger det til. Det står ikke om det er Win7 64, det bør du forhøre deg om. Du får ikke brukt minnet fullt ut uten det.

Lenke til kommentar

- Prosessorvalg er hipp som happ. Du klarer deg nok med 630, men prisforskjellen op ptil 635 var heller ikke allverden.

- Enig i skjermen. Du får samme oppløsning, men større skjerm. Har selv både en 21,5" og en 24", hver med fullHD, og den største er best :) Sørg for at du også bestiller en DVI-kabel til denne da det har en tendens til å ikke følge med Benq sine skjermer (er en egen checkbox for dette der du konfigurerer maskinen, mellom høyttalere og operativsystem).

- Det Ich sier om Windows er viktig. Windows 7 fåes i både 32- og 64-bitsversjon. Et 32-bits operativsystem kan bare utnytte opptil rundt 3GB RAM, så hvis du vil ha full utnyttelse av din RAM, må du ha 64-bits Windows. Kontakt nettbutikken før du bestiller for å få klarhet i dette.

Dette med trådløst nettverkskort er vel og bra. Jeg foretrekker homeplug (nettverk via strømnettet), da det er mer stabilt. Har selv hatt endel problemer med WLAN i kollektivet, og siden min stasjonære maskin sto fast på rommet mitt uansett, var det ingen grunn til å bruke WLAN fremfor homeplug. Et sett med 2 enheter koster litt under 700 kr fra multicom. Det er litt dyrere enn et trådløst nettverkskort, men dersom det er mange vegger osv mellom ruteren og skrivebordet der PCen skal stå, er homeplug en mer stabil løsning.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Enig med srbz angående trådløst nett og HomePlug, HomePlug er knall. Nå vet jeg ikke hva slags ruter/aksesspunkt du/dere har, men du klarer deg sikkert fint med den trådløse løsningen som tilbys, såframt det er stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...