obskur.figur Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hei! Jeg behøver hjelp til kjøp av ny stasjonær pc siden min bærbare takket for seg før sommeren. Har et budsjett på ca 8000, men kan gå litt over om det blir nødvendig. Jeg er student så jeg kommer til å bruke den til skolearbeid, film, musikk osv. I tillegg har jeg lyst til å kunne spille Sims 3 på den, derfor vil den vel kreve litt mer (systemkrav). Jeg har sett litt på disse: 1: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10426 2: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10180 Kommer de til å kjøre spillet bra, eventuelt hva må jeg oppgradere på for at en av de skal kjøre Sims 3? Er det noen av dere som kan pc som kan hjelpe meg? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Flin Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Begge kjører The Sims 3 og begge to er bra PCer. Skulle kanskje ønske at de hadde litt mer RAM, men det burde gå fint. Hvis du skal se en del film og serier så vil du kanskje se det i HD da er det bra at skjermkortene har såpass mye internminne. Det vil gjøre det mulig å se bluray kvalitet uten hakking og problemer. Ser den ene er litt billiger, men den følger det ikke med skjerm på. Har du en grei skjerm? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Begge de to kan kjøre SIMS 3 uten problemer. Men de har kanskje en litt stor fjortisfaktor, med rødt lys og greier Merk at den første du linker til leveres uten skjerm. Lenke til kommentar
obskur.figur Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Så flott da! Så om jeg kjøper den som er link nummer 2 og kanskje oppgraderer til 4gb RAM vil det være bedre? Nei, jeg har ingen skjerm fra før. Dersom jeg kjøper den første vil jeg jo måtte kjøpe en ekstra skjerm i tillegg. Vil skjermen i link nummer 2 være god nok, både til film og spill? Noen av dere som har erfaring med den modellen? Haha, ja, det med lysene er ganske harry! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Jeg hadde valgt alternativ 2 fordi den PCen har en 4 kjerners prosessor, skjermkortet har bedre kjøler (Twin Fozr, muligens Twin Fozr II kjøler) og dobbel så stor hard disk. Ellers er begge PCene ganske like når det kommer til å spille SIMS 3. Den er litt dyrere, men som Thorsen sier så kommer alternativ 2 med skjerm. Kabinettet er greitt nok det, har selv CM Storm Sniper og der kan jeg skru av lysene, vet ikke om dette kan gjøres på Storm Scout da. Skjermen er bra den, jeg har en BenQ 24" og er godt fornøyd med den Så den skjermen burde være god nok til både spilling og se på film. Tja, ingen dum ide å oppgradere tiul 4GB RAM, den kommer jo med Windows 7 64 bit så da får du uthyttet all RAM. Endret 7. august 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Flin Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/minicat/new/upsell/inspiron-570-D005736?c=no&cs=nodhs1&l=no&s=dhs En jeg så på dell.no, skulle jeg kjøpt en ferdig bygd så hadde jeg kanskje gått for denne. Klart nå er den mye bedre enn det du trenger i grunn, men det er egentlig de to du har linka også. Denne PCen kommer sikkert til å kjøre The sims 4 uten problemer. Lenke til kommentar
obskur.figur Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Ja, men da tror jeg at jeg velger alternativ nummer 2! Tusen takk for at dere hjalp meg! Tar det mye strøm at lysene på kabinettet er på hele tiden da, om det ikke er mulig å skru de av? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Nei, de lysene tar ikke mye strøm, dessuten kan de slåes av hvis du synes de blir FOR harry. Lenke til kommentar
obskur.figur Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Herlig at det er mulighet for å skru lysene av! Flin: Mener du at den fra dell vil være bedre enn den fra komplett? Den var jo billigere, så om den er bedre er det kanskje bedre å gå for den? Lenke til kommentar
Flin Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Den fra har kanskje ikke med mus og tastatur eller høyttalere, men selve PCen er bedre ja. Stor og fin skjerm har den også. Kunne vært lurt å sjekke andre steder enn komplett før du bruker såpass mye penger. Lenke til kommentar
obskur.figur Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Mus, tastatur og høyttalere er jo ikke så veldig dyrt å kjøpe utenom da. Ja, jeg skjønner hva du mener, men jeg vet ikke om så mye og ble anbefalt komplett av en kompis. Annet enn Dell, har du noen sider å anbefale med da? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 For å si det enkelt, jeg hadde ikke tatt den Inspiron PCen, for dårlig skjermkort synes jeg. Det er vel det dårligste kortet i HD 5xxx serien. Kan nok spille SIMS 3 i 1440 x 900 eller noe der omkring, kanskje litt høyere, men ikke forvent veldig høy framerate eller høye detaljer. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Det er en hel haug nettbutikker ute å går. Sjekk prisguiden til HW.no så finner man sikkert en liste der. Chavalito: Har du sett på systemkravene til The Sims 3? Endret 7. august 2010 av Flin Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Du kan jo sjekke denne PCen hos Dustinhome. Den kommer uten skjerm etc, men har bedre prosessor, 4GB RAM, 1 TB hard disk. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Chavalito: Har du sett på systemkravene til The Sims 3? Jepp, har faktisk det, mener å huske det var skjermkort med 128 MB minne. Leste også en review av HD 5450 som Inspiron har, snitt 44 fps i SIMS 3 med en oppløsning på 1360 x 768. meduim detail. Så vil ikke påstå at HD 5450 er et kjempe skjermkort, faktisk er det low-end kort. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Du kan jo sjekke denne PCen hos Dustinhome. Den kommer uten skjerm etc, men har bedre prosessor, 4GB RAM, 1 TB hard disk. Pluss at det mangler OS og man må sette den i sammen selv. Den er klart bedre, men man trenger ikke X4 955 for å spille Sims 3. Med OS, Skjerm, tastatur og mus bikker den fort 9 000 kr. 1 Lenke til kommentar
obskur.figur Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Med andre ord, kanskje jeg bare skal holde meg til den på komplett? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Det beste tilbudet finner du faktisk med Multicom 420 Value. Den ble kåret som testvinner av Dinside, og gir deg både maskin, skjerm, tastatur, mus og høyttalere til 6450 kroner. Endringene jeg vil at du skal gjøre er å klikke av for 2 stk USB 3-porter (gratis), velge skjermkortet Nvidia GeForce GT 240 (+152 kroner) og velge høyttalerne Creative Inspire T3130. Dersom du har trådløst nettverk der hjemme, altså at maskinen ikke trenger å være plugget til i veggen for å få internett, må du også kjøpe Trådløs nettverk (+279 kroner). Denne PCen vil fungere ypperlig til Sims 3 og alt annen bruk, og gir deg altså desidert mest for pengene. 3 års garanti. 2 Lenke til kommentar
darket Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 GT240 kort da, synes ikke det virker veldig fremtidsrettet(eller bra).. Men har forøvrig grei erfaring med komplett sine pakker Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 HD 5770 yter alt fra 30 til 50% bedre. Det spiller likevel ingen rolle når Sims 3 kjører glatt på et GT 240, og det gjør de fleste andre krevende spill også med reduserte innstillinger. Langt viktigere er det vel at du får 500GB større harddisk, 2 stk USB 3-porter, 2GB ekstra minne samt langt bedre høyttalere - og ender likevel opp med å betale 2150 kroner mindre. Så mye kan du vel ikke mene at et litt bedre skjermkort er verdt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå