rioi Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hei! Er 23 år og har planer om etterhvert å bygge meg hytte i hjembygda. Har lite peiling på sånt som dette selv, men har skjønt at kommunen kan være vanskelig når det kommer til å sette opp nye bygg. Har liten lyst til å bygge i et regulert hyttefelt da dette sannsynligvis medfører naboer. Min Farmor har en Setervang som er ganske stor. Setervangen har for veldig mange år siden vært delt i 2 vanger.Den ene vangen er kjøpt opp av slekta mi for mange år siden og revet. Den oppkjøpte delen er nå kun et jorde/åker. Vangene er adskilt ved en liten bekk og et tynt skogbelte. Jeg er altså interessert i å bygge hytte på den ubrukte delen. Har jeg noen mulighet for å få dette til? Er forøvrig i Tynset kommune i Hedmark Nærmere bestemt Kvikne. Postet orginalt på byggehytte.no mvh Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Skulle tro kommunen bare var glad for å få litt aktivitet der ute i bushen. Men det beste er vel å ringe planavdelingen (eller hva de nå kaller seg) i kommunen der? Lenke til kommentar
hunus Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jeg vil tro at området er avsatt til LNF (Landbruk, nator og frilutftsområde) i kommuneplanen. Her er det i utganspunktet byggeforbud, så du må dispoensasjon. Du må ta kontakt med kommunenfor å høre hvilken holdning de har til spredt hyttebygging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå