_-Espen-_ Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Jeg har nettopp kjøpt meg en pavilion dv6 3065 Så lurer jeg på om det er mulig å få byttet ut hardisken med en raskere disk. Hvis dette er mulig, noen anbefalinger til en kjapp harddisk? Endret 7. august 2010 av _-Espen-_ Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) De fleste hdder skulle er nok raskere en den som følger med den pcen, 5400 rpm på hdd. Om du skal ha noe kjapt så er vel ssd veien å gå. Som denne. Minuset er jo at du får mye mindre plass på hdd, så en fordel med ekstern hdd også. Endret 7. august 2010 av arjato Lenke til kommentar
_-Espen-_ Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Tror jeg venter litt med å kjøpe en full ssd disk, synes jeg fikk litt lite plass og så koster de fortsatt litt mye. Har sett litt på denne tror jeg får ganske grei ytelse og plass med den. Men ser at den er Serial ATA 300 og den harddisken som står i nå er S-ATA 150, har dette noe å si? Lurer også på om disken kanskje blir for varm ettersom den harddisken som står i nå bare er 5400rpm og denne er 7200rpm. Har ikke så mye peiling på dette med harddiksker så hadde vært fint med litt hjelp. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Disken blir ikke varmere fordi om den går raskere, om så var at den ble det så har det ikke noen praktisk betydning. Sata 300 er nyere grensesnitt og er raskere en sata 150. Men det krever at maskinen har støtte for sata 300 for at du skal kunne utnytte det, men hdden du fant skulle fungere greit den. Endret 8. august 2010 av arjato Lenke til kommentar
_-Espen-_ Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Ok, nei trodde jeg hadde lest det ett sted at de kunne bli varmere =) Vil jeg bli nødt til å sette harddisken i sata 150 manuelt med jumper eller skjer dette automatisk? Er også usikker på om Pavilion dv6-3065 faktisk også støtter sata 300. Har sett litt rundt på hjemme sidene til hp men fant ikke ut av det Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det er ikke noen jumpere på sata disker, var bare med de gamle ide diskene. Sata 300 er bakoverkompatibelt med sata 150, så skal bare være å koble den på. Lenke til kommentar
_-Espen-_ Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Ja men da er alt greit. Takk for hjelpen. Er spent på om det blir mye forskjell på hvor fort pcen booter og laster programer med ny disk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå