ROFoto12 Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Hei ei venninde har brukt WD disken. Etter lang tids bruk har et eller annet skjedd, så plutselig skal den ha en passord, men vi har ikke peiling på hva det kan være, siden disken aldri har blitt satt opp med noe passord. Er det noen som veit hvordan WD diskene og SmartWare fungerer? Har søkt endel på nettet og ser flere har problemer med dette, og det nærmeste jeg har kommet en løsning er at noen sier det skal fungere å bruke File Rescue programmer, men slik disken er nå så finner den ikke partisjonen, eneste som kommer opp er den fiktive CD rom delen, som SmartWare ligger på. Funderer her på om jeg bør slette alle partisjoner og opprette en ny uten SmartWare, også søke gjennom harddisken for slettete filer. Noen som har noen tips?? Endret 7. august 2010 av ROFoto Lenke til kommentar
jim_smyth Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hei ei venninde har brukt WD disken. Etter lang tids bruk har et eller annet skjedd, så plutselig skal den ha en passord, men vi har ikke peiling på hva det kan være, siden disken aldri har blitt satt opp med noe passord. Er det noen som veit hvordan WD diskene og SmartWare fungerer? Har søkt endel på nettet og ser flere har problemer med dette, og det nærmeste jeg har kommet en løsning er at noen sier det skal fungere å bruke File Rescue programmer, men slik disken er nå så finner den ikke partisjonen, eneste som kommer opp er den fiktive CD rom delen, som SmartWare ligger på. Funderer her på om jeg bør slette alle partisjoner og opprette en ny uten SmartWare, også søke gjennom harddisken for slettete filer. Noen som har noen tips?? Om det er data du vil beholde på disken ville jeg prøvd å kikke på disken uten å bruke smartwareprogrammet... Går det? Starte i sikkerhetsmodus. Hjelper det? Ta ut disken og plugge den i en maskin som slave. Fungerer det? Har aldri opplevd å få passord på en harddisk før, så her ville jeg googlet litt om det ikke løser seg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 går ikke ann å gjøre noe med det. Har hun satt passord, så får du få det hos henne, eller sende henne en regning på disken. De er rimelig sikker de der diskene. Endel av programvaren ligger i kontrolleren på de diskene. De kommer frem som en cd når disken kobles i. For å være litt etterpåklok, så kan den prgramvaren som ligger i disken slåes av... Lenke til kommentar
ROFoto12 Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 går ikke ann å gjøre noe med det. Har hun satt passord, så får du få det hos henne, eller sende henne en regning på disken. De er rimelig sikker de der diskene. Endel av programvaren ligger i kontrolleren på de diskene. De kommer frem som en cd når disken kobles i. For å være litt etterpåklok, så kan den prgramvaren som ligger i disken slåes av... Du misforsto litt her, jeg har fått den av henne nå fordi hun ikke lenger kommer inn på den, og skal se om jeg kunne finne ut hva som har skjedd. Hun har aldri satt noe passord, men disken spurte plutselig etter passord. Har søkt endel på nett og hun er vist ikke aleine om å ha problemer med disse diskene og SmartWare, som alltid så er backup gull vært, noe som desverre ikke var perfekt her. Takk for svarene deres. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 går ikke ann å gjøre noe med det. Har hun satt passord, så får du få det hos henne, eller sende henne en regning på disken. De er rimelig sikker de der diskene. Endel av programvaren ligger i kontrolleren på de diskene. De kommer frem som en cd når disken kobles i. For å være litt etterpåklok, så kan den prgramvaren som ligger i disken slåes av... Du misforsto litt her, jeg har fått den av henne nå fordi hun ikke lenger kommer inn på den, og skal se om jeg kunne finne ut hva som har skjedd. Hun har aldri satt noe passord, men disken spurte plutselig etter passord. Har søkt endel på nett og hun er vist ikke aleine om å ha problemer med disse diskene og SmartWare, som alltid så er backup gull vært, noe som desverre ikke var perfekt her. Takk for svarene deres. Beklager så meget. Det kan jo hende du kan få fjernet programvaren dra disken, men da må du instalere wdsmartware (eller hva det heter) først på maskinen. Takker for info om at flere kan ha dette problemet. Tror jeg for fremtiden disabler programvare i disse diskene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå