Gå til innhold

Dell Inspiron 5030 fra Elkjøp ? God PC?

Anbefalte innlegg

Hei,

Siden min gamle PC tok kvelden her for noen dager siden, og jeg nå sitter på en treg maskin.

Så har jeg tenkt på å kjøpe meg en ny pc.

Har sett på denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/INSM50309978/dell-inspiron-5030

Ser denne bra ut?

Det jeg har tenkt til å bruke den til er å ha musikk og til å surfe på.

Trenger ikke noe dyrt å fancy noe siden iPad er den jeg skal bruke mest.

Så er denne å anbefale eller er dette bare en skrap? Må være sånn passe rask og en rask oppstart.

Mvh Sebastian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.

Mitt tips: Kjøp den billigste maskinen du finner med rett skjermstørrelse, men gjerne fra en litt anerkjent produsent (den du har funnet er egentlig helt kurant). Maskiner i denne prisklassen er treg, veldig treg. Men om du kjøper en SSD (ny type, veldig rask harddisk) vil den utkonkurrere maskiner som koster godt over det dobbelte i vanlig bruk. (surfing, tekstbehandling og andre enkle programmer).

Søk på youtube etter SSD versus HDD så ser du hvor stor forskjellen er.

Lenke til kommentar

Meget stor forskjell.

Men disse SSD greine er jo dyre eller?

Da kan man jo fort plusse på en 1000 lapp til?

Eller tror du at denne passer til mitt bruk?

iPaden skal jo være den jeg er mest på, går jo også an å lage flotte dokumenter og dvs. på den.

Lenke til kommentar

En SSD koster fra tusenlappen og oppover ja, om du skal ha skikkelig vare. Og da får du bare 40GB å lagre på, som igrunn er ganske lite, spesielt hvis du skal lagre musikken din lokalt.

Selv anbefaler jeg å kjøpe en forholdsvis billig PC og sette inn Seagate Momentus XT-disk i den, en 40GB SSD og en 500GB Momentus ligger på omtrent det samme og det er ikke så altfor stor forskjell på booting og oppstart av programmer på disse to. Da får man 460GB ekstra å lagre på, som alltid er en bra ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...