Bone Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Heisann! Jeg trenger litt hjelp her.. Jeg har en bærbar PC, og C: er på ca 50 GB. Jeg har installert Windows 7 på den. Alle Windows-programmer (ikke spill, de ligger alle på D: ) som jeg installerer på den PC-en legger jeg i en egen katalog i C: , for å ha oversikt. Den er ikke større enn 3 GB. Det er jo ikke å unngå at noe "småsnusk" kommer i Programfiler -katalogen, men det er minimalt. Greia er; nå har jeg ca 1 GB ledig igjen. Hva tar ta all plassen? Jeg finner ikke noe spesielt som tar opp noe, heller!? Eneste jeg har kjørt er CCleaner. Til sammenligning har jeg også en stasjonær som også følger samme "oppsett", men her har jeg ca 25 GB ledig, altså halvparten.. noen færre programmer på denne enn min bærbare, men! "Mine Dokumenter" (og alt privat) ligger på D: , på C: har jeg KUN OS og installerte programmer. Noen som vet hva denne plassmangelen kan skyldes, eller hva jeg kan gjøre for å finne ut av det? Takk, takk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hei. Problemer med plassmangel må løses ved at du finner ut HVA som tar opp plassen. Et godt hjelpemiddel for akkurat dette er programmet Treesize. Lykke til Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Takk for svar og for tips om program! Fant hva som tok plass, men er ennå ikke helt sikker på hvorfor.. c:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Local\Microsoft\Media Player\Art Cache\LocalMLS inneholder ca 28 GB fordelt på ca 650 000 .jpg filer, hver på 68 KB .. hmm.. Hvorfor blir ikke de slettet med CCleaner, hva er det egentlig, og hvordan i huleste kan det være så mange av dem? Og, hvordan kan jeg stoppe at de kommer tilbake.. bruker jo ikke Media Player, heller.. (bare Classic) Takk igjen!! Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Høres ut som album bilder og div. i forbindelse med wmp. Har ikke mappen selv så får ikke sjekket det. Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Vet av erfaring at systemgjenoppretting hurtig spiser opp diskplass. Det merket jeg godt første gangen OS'et ble installert på en SSD. Etter en reinstall kuttet jeg det like godt helt ut (bruker nå image). Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Søkte litt rundt på nettet og fant fort ut at mappen LocalMLS er wmp sin database. Skal visstnok være trygt å slette (men du gjør det uansett på eget ansvar). Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Takk, takk! Ja, den ble slettet med en gang!! hehe.. Men, synes det er litt rart siden jeg aldri bruker WMP i hele tatt.. litt dårlig gjort å okkupere all plassen min med sjit jeg ikke trenger! hehe.. Men, nå har jeg ca 30 GB ledig, så all is good! Takk igjen!! EDIT: Men, skulle gjerne likt å vite hvordan man IKKE får så mange filer der.. !? Endret 8. august 2010 av Bone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå