Gå til innhold

The Gathering 2011-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser TG er lista med 5000 deltakarar på Geekevents. Har dei gått ned? Det har vel vore 5200 kvart år sidan 2006?

Er ganske sikker på at det var lagt ut 5200 billettar på PTN tidlegare år, og at crew ikkje er ein del av det talet.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Fant det:

Jobber med e-mailen jeg skal sende til mamma om å få lov til å være med :p

Det er sikkert noe inni der jeg bare har funni på som jeg tenkte kunne være med, mom will never know :ph34r:

Fikk noe som var temlig likt av en annen forumbruker, har så langt bare endret det om fra en fyr som skrev denne til en annen fyrs mor og lagt til noen småting ;)

TG Turen

God dag mor 

Så jeg har lyst til og ta seg en tur på The Gathering :-) Ja det har mange av oss ungdommer lyst til! Men det MANGE MANGE MANGE foreldre og folk generelt tror om TG er at det er BARE sitting foran dataen HELE dagen i 5 dager til du drar hjem.. thats it... og man bruker 846 kr til det sammen med mANGE tusen voksne/ungdom... Ja ... hvis det bare var for spillinga hvorfor tror du så mange gidder og ta hele turen til Hamar. Man må liksom pakke en 20kg tung dataskjerm.. masse mat.. dra en stund.. (mange som drar fra langt nor og det koster jo en del..) hvorfor gidde alt det stresset bare for og spille 5 dager?

ENKELT! For det er _IKKE_ SPILLING_ som er FOKUSET på TG! Det heter The Gathering... som kan oversettes til "Samling". Jo hvorfor heter det det? og ikke "Her samles vi for og bruke penger og sitte foran dataen i 5 dager?" fordi det er SÅ MYE MER enn spilling der!

TG skriver om seg selv:

The Gathering (også kalt "TG") har blitt arrangert siden 1992 og har alltid vært et møtested for unge kreative sjeler for å konkurrere i et spekter av begivenhetsrike konkurranser: demo-koding, musikk, grafikk, animasjon, spill og maskinvare-modifikasjon, for å nevne noen.

Hvert år samles unge og gamle dataentusiaster for å dele erfaring, møte nye venner og ha en strålende tid på en av våre mest unike begivenheter i vår tid - The Gathering.

Som du sikkert ikke veit så finnes det MASSE innenfor data veldig få andre veit. Blant ting som skjer på TG er at det er Shows med band, konkurranser og MANGE, MANGE boder som har egne konkurranser / billige ting. Jeg har planer om å sette meg på en plass som heter rekefjøla/HW rekka. Dette er da folk fra forumet (diskusjon.no) som setter av plasser og egne små arrangementer for de som har meldt seg på(mer om dette lengre ned). Tradisjon her er at dem drar innom Peppes Pizza og har det hyggelig 

Også noe info du sikkert er begymret over:

SIKKERHET:

På TG så er det NESTEN INGEN STJELING! I fjor så var det knapt noe stjeling. MEN er man i en diger hall med masse folk så er det ingen vits i og la være å være forsiktigHvis jeg gjør dette kommer jeg til å være relativt trygg:

1. Jeg sitter blant TRYGGE folk. Siden vi trolig sitter på HW rekka eller rekefjøla så kan det umulig være mye stjeling siden alle som er der er "registrert" så vi veit hvem som er der. Så skal du ta deg en tur på dass/sove/sjekke noe, så sier du ifra til naboen om han kan passe på eller pakker unna saker.

2. Når du legger deg er det uansett best at du tar med datamusa, minepenner.. div småting som du ikke vil miste og hive nederst i soveposen siden hvem vil krype ned i en sovepose mens noen sover i den?.. ikke jeg

3. TG har også egen security som går rundt der 24/7

Renhold:

TG har nok med toaletter, dusjer og det meste du skulle trenge under oppholdet!

Div. Rykter:

Du har helt sikkert hørt nyhetene om narkotika osv inne på TG.

Disse er bare å glemme nå, siden politiet går rundt med narkotika hunder når alle har kommet inn og satt seg. (ALL form for rus er forbudt)

Soving:

Generelt og være oppe 5 dager i strekk er regelrett selvmord.. du DØR uten å sove iløpet av 5 dager... Harde fakta... ingen kommer til å presse seg til å være oppe, heller ikke jeg. Det er bare idioti. Og det er godt mulig jeg kan få et eget og stille rom å sove på pga ME’en

Spising:

Mat må man fikse selv. Om han skal spise pizza hele TG oppholde så velger han og ende opp syk.. så sunn mat er jo en selvfølge .. pumpe i seg 1kg godis hver dag er sikkert godt.. men tørr vedde man angrer seg når man kommer hjem senere... Det er feriåpne butikker ikke langt ifra og det er vanlig å gå ut for å spise, det er microovner, vannkokere osv der også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...