Gå til innhold

The Gathering 2011-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele problemet oppstod foidi noen hadde flyttet en kabel som fikk alt for mange over på en kurs. Jeg vet ikke hvem som flyttet den, og heller ikke hvorfor. Hva den andre kursen var koblet på fikk jeg desverre ikke med meg, da noen var for kjappe å trekke den ut når vi ryddet opp i strømkaoset. For det jeg vet kan alt som var på den maskinen kursen ha vært en laptop. Det vil jeg aldri få vite, og det spiller heller ingen rolle.

Og husk; det er ikke en skjennepreken fra min side, men siden jeg var en del av tech:suppoert i år, og muligens en del av :net eller :support neste år, så ønsker jeg å skape et best mulig TG for alle deltakere, og da vil jeg at dere som tar med så strømkrevende ting skal vite hva dere driver med for å unngå problemer. Jeg peker ikke fingre når det kommer til strømproblemene på raden deres i '10, bare så dere vet det :p, da jeg ikke vet hvem som gjorde det. Men blandt crew, og andre, så håper jeg at dere ser at det er lett å peke på dere siden dere er de som trekker mest strøm på rekka, selv om det ikke trenger å være det som er problemet.

Men når det kommer til strømtrekk:

12KW? Siden dette er digitale forsterkere så tjener du en del på at ikke så mye blir varme, og siden dere ikke spiller fullt lenge (tror jeg?) så er det ikke helt det samme som effektiv effekt ut fra strømnettet, men alikevel, dere bør jo fort regne ca 6-8KW i effektivt trekk mens dere spiller, hvis dere hadde høyttalere til all den effekten, og det tilsvarer jo ca 34A, og dersom vi regner 1 plass = 1/12 av 16 ampere, som er faktisk kapasitet på kursene, blir det 25 plasser. Dersom vi regner 1 plass = 1 ampere, som er det TG vil ha dere innenfor når dere drar med så mye, og som er den strømmengden dere har krav på (Resten er bare marginer for å unngå problemer), så blir det intet mindre enn 34 plasser. Hvor mange plasser kjøpte dere?

EDIT: Leif.

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar

De offisielle linjene sier 230W pr plass. De uoffisielle tallene vi fikk fra Crew var 1000-1300W i snitt per plass. Vi hadde 17 plasser på 13 folk, med ca 400W trekk (peak) pr person. Det gir oss 12800W teoretisk til overs.

Med mindre jeg er på bærtur, that is.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

De offisielle linjene sier 230W pr plass. De uoffisielle tallene vi fikk fra Crew var 1000-1300W i snitt per plass. Vi hadde 17 plasser på 13 folk, med ca 400W trekk (peak) pr person. Det gir oss 12800W teoretisk til overs.

Med mindre jeg er på bærtur, that is.

Tror ikke du er på bærtur, men de i crew som sier 1000 - 1300W i snitt på hver plass er totalt på bærtur. På en halv rekke med 72 plasser er det 6 kurser. Det skal være 12 mann på hver kurs. En kurs er 16A, som på 230V gir oss 3680w. I reglene sies det 1A (altså 230w per plass), og det er faktisk dette som er snittet når det kommer til strømtrekk blandt deltakerene på TG. I praksis er det litt mer, pga marginer slik at kursene ikke går i tid eller utide, og det er derfor ca 1,333A per deltaker, som gir oss ca 305w per plass. Dette er mer enn nok til vanlige pc-er, og på TG '10 var det nesten bare på deres rad det var strømbrudd, og derfor kommer det nok ikke til å bli lagt mer strøm neste år.

hvordan i allverdeen får man egentlig loopet en slik krets

Det var ikke noen loop. Hadde noen koblet en loop (les skøteledning med to støpsel, inn i to ulike padder(aka: widowmaker)), så hadde det enten fungert uten noen problemer, eller så hadde det sagt pang når noen koblet det inn. Litt avhengig av hvordan du treffer fasene og slikt...

EDIT: Og til slutt, jeg vil virkelig oppfordre til å ha med anlegg i '11, hvis dere har kontroll på strømmen, da det kort og godt er dritgøy :p

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar

Ok, kjekt å vite. Kjipt for alle at vi automagisk ble synderne da, til tross for at vi ikke hadde gjort noe som helst - folk bare gikk automatisk ut ifra at det var oss fordi vi var 6 år mentalt.

EDIT: Anlegg er fantastisk. TG er det eneste stedet vi får utforsket det skikkelig, så vi kommer nok ikke til å skuffe i år heller :p

Endret av WheelMan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

JÆÆVLIG stort anlegg, og sittende sammen med hauger av andre koselige forumtroll/nerder/tøser! Bare TENK så koselig det blir! :love:

Jeg elsker deg litt nå, sånn non gay. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...