Nopros Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Har enda ikke greid å bestemme meg om jeg orker/gidder TG Wait.. What?! Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hva pokker er DH? haha måtte jo spare tid! Ja, hele 2 sekunder! var morro tho Du skal på TG: pakk sakene dine. jeg kommer og kidnapper deg. Er skremmende redd for at jeg ender opp på TG... Skjønner ikke hvorfor du vurderer en gang... Alle vet jo at du ender opp på TG, med et oversize anlegg sammen med Wheelman. 1 Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Neeeeeeei ikke si det... Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 JÆÆVLIG stort anlegg, og sittende sammen med hauger av andre koselige forumtroll/nerder/tøser! Bare TENK så koselig det blir! Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 JÆÆVLIG stort anlegg, og sittende sammen med hauger av andre koselige forumtroll/nerder/tøser! Bare TENK så koselig det blir! Blir nok restriksjoner ang. anlegg i år da. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Pfft... DET snakker vi ikke noe om (ikkje skremme bort Petter ) Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hvis dere drar med et SVÆRT anlegg, så, for de på rekka deres sin skyld", tenk på strømmen. Ikke noe triksekobling, og henting av strøm på andre rekker, og koble andre over på andre kurser slik at dere får en kurs selv. Blir så mye rot av slikt. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Hvis dere drar med et SVÆRT anlegg, så, for de på rekka deres sin skyld", tenk på strømmen. Ikke noe triksekobling, og henting av strøm på andre rekker, og koble andre over på andre kurser slik at dere får en kurs selv. Blir så mye rot av slikt. Så klart ikke, egne plasser til anlegg hører med. Både for strømmen og plassens skyld. Lenke til kommentar
Kakelagringsdirektivet Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Håper ikke at det blir restriksjoner KAKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 ZerKoX: Ikke noe problem å hente strøm fra en annen rekke så lenge man har tillatelse fra de på den kursen, og muligens crew. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Blir fort problem. Nå vet jeg ikke hvilke forsterkere du hadde eller hvor kraftige de er, men store PA forsterkere drar fort en del strøm. Mtp de høyttalerene som var der, så vil jeg tippe du hadde iallefall et par KW med effekt i amp-racket? I så fall drar du strøm for 10 - 15 plasser. Trekker du en kilowatt ekstra på en annen rad, så hjelper det ikke at det er greit for dem, hvis det fremdeles henger 12 maskiner på den kursen, i tillegg til anlegget ditt. Da blir det knapt. Det som også er problem er at et anlegg ofte trekker mye fra samme kurs. Da hjelper det ikke å ha tre - fire ekstra plasser utover hele rekka, da det fremdeles er god sjans for at det henger et betydelig antall maskiner på den kuresen du setter anlegget i. På TG er det 12 og 12 plasser på hver kurs (Var iallefall det i '10) og det er dessverre ikke helt uproblematisk med anlegg. Men hvis du gjør beregninger, og kan vise til at du har plasser nok på de forskjellige kursene til å trekke såpass med strøm, så kjør på. Det skaper liv og er gøy med lyd . Er selv lydtekniker og har fått mye tilfredstillelse av skikkelig store anlegg, så har forståelsen for hva dere driver med. Er bare ikke fullt så gøy å måtte sloss med strømbrudd og slikt, som vi hadde en del av i fjor. Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Vi var vel på 3 kurser om jeg ikke husker helt feil, hadde aldri noen problemer med at VI tok for mye strøm fra noen av de. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 De gangene strømmen gikk på rekka spilte ikke anlegget, så det var ikke skylden i problemene... 2 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 12 kW effekt, hvis jeg husker riktig. Var kalkulert ut at det skulle gå uten problem. Digitale forsterkere, så lenge vi ikke startet alle samtidig gikk det helt fint. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Morosamt når kidsa med kjempespeakers og elendig forsterkerkraft spiller. Høres ut som ei katte som går igjennom en kjøttkvern når de spiller på høyt volum. Ladd for TG, men trur nok jeg må ofre en kveld/natt til pils og dram Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Morosamt når kidsa med kjempespeakers og elendig forsterkerkraft spiller. Høres ut som ei katte som går igjennom en kjøttkvern når de spiller på høyt volum. Ladd for TG, men trur nok jeg må ofre en kveld/natt til pils og dram Vi hadde nok power Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg skal ikke peke fingre, eller noe som helst, fordi jeg vet ikke i detalj hva som har skjedd på rekka deres, men det er fremdeles ikke gøy for deltakere å miste strøm. Det jeg vet, er at på rekken deres så var det jort noe triksekobling helt i enden med midtgangen, der en skøteledning som var beregnet på noen av de siste plassene var tatt fra en kurs som den hadde alene, og flyttet til en kurs som mange andre skulle bruke. Dette gav plutselig ca 24 maskiner på en kurs, og det er å be om problemer. Om dette var triksekobling fra deres side eller ikke, det gidder jeg ikke bry meg om, da det ikke spiller noen rolle. Men dersom dere hang på den kursen som ble frigitt ved å flytte tidligere nevnte skøteledning, så er det ikke merkelig om dere påstår at ikke anlegget skapte problemet, da dere muligens hadde strøm selv om en hel gjeng andre mistet strømmen. Det skal også nevnes at sikringer faktisk ikke ryker mens du spiller, selv om du drar mer enn merkestrøm, med mindre du spiller lenge. Det er vel så stor sjans at sikringen ryker når du slår på forsterkerene. Spesielt om det er snakk om litt eldre forsterkere med jernkjernetrafo, og ikke switch-mode power supply. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Plassene med problemer var 10 plasser ovenfor oss, hvor det var koblet en loop. Vi flyttet ingen kabler, det er som å be om bråk Lenke til kommentar
Petter Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jeg skal ikke peke fingre, eller noe som helst, fordi jeg vet ikke i detalj hva som har skjedd på rekka deres, men det er fremdeles ikke gøy for deltakere å miste strøm. Det jeg vet, er at på rekken deres så var det jort noe triksekobling helt i enden med midtgangen, der en skøteledning som var beregnet på noen av de siste plassene var tatt fra en kurs som den hadde alene, og flyttet til en kurs som mange andre skulle bruke. Dette gav plutselig ca 24 maskiner på en kurs, og det er å be om problemer. Om dette var triksekobling fra deres side eller ikke, det gidder jeg ikke bry meg om, da det ikke spiller noen rolle. Men dersom dere hang på den kursen som ble frigitt ved å flytte tidligere nevnte skøteledning, så er det ikke merkelig om dere påstår at ikke anlegget skapte problemet, da dere muligens hadde strøm selv om en hel gjeng andre mistet strømmen. Det skal også nevnes at sikringer faktisk ikke ryker mens du spiller, selv om du drar mer enn merkestrøm, med mindre du spiller lenge. Det er vel så stor sjans at sikringen ryker når du slår på forsterkerene. Spesielt om det er snakk om litt eldre forsterkere med jernkjernetrafo, og ikke switch-mode power supply. Ja det var noe tull ang det greiene der, men det var ikke fra vår side. Endte jo greit til slutt når "proffene" som la ledninger fikk fikset det. mistet heller aldri strømmen etter at det var fikset. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Jepp, Petter og co skapte aldri noe strømproblemer. Var dog gøy å høre på når folk mistet strømmen sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå