Gå til innhold

The Gathering 2011-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12x2tb SAS så jeg vil tro de kommer til å takle 10 gbit :p

sas er vel ganske overflødig der med tanke på at det sata disker med penere navn for bruk på sas backplate.

Men er raidkontroller(ene) det kommer annpå, disker nok til fylle 10gbit får du rimelig men kontrollerne svir.

Men vi kan slå oss sammen om du stiller med linjen :D

Med sanet + raidet på vmware boksen har jeg 10gbit i lese/skrive ytelse samt et ubrukt 10gbit kort.

Diskene er SAS fordi det er hva jeg fikk den med akuratt som linja jeg trenger ikke mer en en liten laptop harddisk og en 10/10 mbit linje med lav ping og en quad core CPU :p At jeg endte opp med denne er helt tilfeldig.

Og jeg aner egentlig ikke hva du spør meg om her, RAID kontrolleren er sterk nok til å håndtere både linjen og diskenes krav.

Lenke til kommentar

2tb "sas" diskene er jo bare rebrandet sata med samme hastighet/ytelse som en sata, eneste nye er prisen som hoppet opp endel.

Det prøver jo ikke engang hp,dell etc som skal pushe de på deg når du kjøper du das/san legge skjul på.

du kan likegodt kalle de 2tb ssd om nytt navn på samme tingen får de til virke bedre :)

Men tenkte mer på 12xSata klare 10gbit, med raid0 + superb kontroller + medvind + i nedoverbakke så kanskje.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

2tb "sas" diskene er jo bare rebrandet sata med samme hastighet/ytelse som en sata, eneste nye er prisen som hoppet opp endel.

Det prøver jo ikke engang hp,dell etc som skal pushe de på deg når du kjøper du das/san legge skjul på.

du kan likegodt kalle de 2tb ssd om nytt navn på samme tingen får de til virke bedre :)

Men tenkte mer på 12xSata klare 10gbit, med raid0 + superb kontroller + medvind + i nedoverbakke så kanskje.

Jeg eier ikke og ingen har pushet noe, det var bare at dette var alternativet og jeg eier ikke jeg leier. Og går utifra at de som har bygd serveren med SAS disker har behov for det, SATA enterprise hadde sikkert gjort sammen jobben. Men om jeg skulle bygget noe som skulle brukes på dette nivået ville jeg gått for enterprise disker, ikke på grunn av ytelse men på grunn av holdbarhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...