Gå til innhold

Billigst av Magaluf og Agia Napa, Guttetur 2011

Anbefalte innlegg

Heisann :) Holder på å planlegge neste års "18årstur" til varmere strøk, og vi har såvidt påbegynt diskusjonen om destinasjon.

Vi har to alternativer:

Magaluf

Agia Napa

Lurte med dette på hvilken destinasjon man kunne få billigst opphold og reise (to uker)?

Har prøvd på Startour sine sider å booke tur, men man kan bare booke tre mnd frem i tid hos dem, og det blir gjerne problematisk mtp at vi mest sannsynlig blir opptil 17stk, og alle skal ha plass på samme fly, både til og tilbake.

Takke for alle svar! :) :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forholdsvis like "dyrt" begge stedene, så det kommer egentlig kun an på hotell og hva dere vil, jeg var med en gjeng i fjor dog til Magaluf, kjempe fornøyd! Anbefales, vi lå to og to på hvert rom (ponent mar, het hotellet). Hotellrommet og fly kostet 10 000 for 1 uke /2. jeg brukte 10 000 i lommepenger der nede på den uken. Jeg shoppet ikke, gikk stort sett i alkohol, mat og aktiviteter (f.eks. vannscooter).

da spiste vi en bedre middag og var selvføgelig ute på kvelden hver dag. Det med å gå på restaurant hver dag i 2 uker er kanskje ikke noe man behøver å gjøre, for det er dyrere enn man tror.

Alkohol prisene på barer o.l. ligger mellom 2-4Euro for en øl, altså maks 30kr

En bedre middag, fra 25Euro og oppover.

God tur :)

Lenke til kommentar

Det er forholdsvis like "dyrt" begge stedene, så det kommer egentlig kun an på hotell og hva dere vil, jeg var med en gjeng i fjor dog til Magaluf, kjempe fornøyd! Anbefales, vi lå to og to på hvert rom (ponent mar, het hotellet). Hotellrommet og fly kostet 10 000 for 1 uke /2. jeg brukte 10 000 i lommepenger der nede på den uken. Jeg shoppet ikke, gikk stort sett i alkohol, mat og aktiviteter (f.eks. vannscooter).

da spiste vi en bedre middag og var selvføgelig ute på kvelden hver dag. Det med å gå på restaurant hver dag i 2 uker er kanskje ikke noe man behøver å gjøre, for det er dyrere enn man tror.

Alkohol prisene på barer o.l. ligger mellom 2-4Euro for en øl, altså maks 30kr

En bedre middag, fra 25Euro og oppover.

God tur :)

Tusen takk! Hvilket flyselskap fløy dere med, eventuelt hvilket reisebyrå?

Tror prisene er ganske like der, ettersom en pils koster 3-5euro på byn i Napa, avhengig av når på kvelden det er.

Om du husker alkoholprisene på butikker, altså til vorspiel FØR byn hadde det vært GLIMRENDE! Takk igjen :new_woot:

Lenke til kommentar

Flasker med alkohol får du kjøpt på alle butikker i Spania, kom hjem fra Mallorca forrige helg og var innom Magaluf et par ganger.

Skal du ha Smirnoff koster 1 L rett under hundrelappen. Du kan få billigere vodkamerker for 50-60kr. Billigste jeg så var 2L vodka for 60kr.

Lenke til kommentar

Vi fløy med ving og det var bra opplegg, men vi kikket ikke godt nok rundt på priser, vi var litt sent ute med å bestille og planlegge, noe som ikke dere er, og det er bra, så dere kan få turen litt billigere enn hva vi fikk den til, og hvis ikke hotell standaren er så viktig kan dere kutte inn litt der også, siden hotellet vårt var av utrolig bra standard.

By the way, husker ikke helt sikkert men mener den rimligste ølen jeg så på butikken, var på 1,40Euro altså 11-12 kr

Lenke til kommentar

For øvrig vil jeg påpeke at det er bare nordmenn og skandinaver som sitter og "vorser" før de drar ut i Spania. Det er så billig på utestedene at folk går ut veldig tidlig på kvelden.

Wrong, dessverre.

Spanjoler drar ut mellom 23.00 - 00.30 på kvelden, alkoholserveringen i Spania har ingen restriksjoner så man kan få servert snaps og øl til de tidlige morgentimer. Dessverre er "vorsing" på hotellrommet en asosial aktivitet som er forbundet med Nordmenn og skandinavere generelt.

Lenke til kommentar

Det var vel det jeg mente, egentlig. Vi i skandinavia er vant med å sitte i grupper på 4-5 stk og vorse også stikke ut 1 time før stengetid og drikker et par pils ute også. Mens der nede har utestedene åpne til langt på morgenkvisten, så å komme med 5 øl innabords kan bli en sliiiiiitsom kveld.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi er 5-6 jenter som skal sommeren 2011.

Reisedato er ikke bestemt, men skal ihvertfall bo på Vista sol hotell :)

Magaluf eller Napa? :)

Magaluf :D

dokk då?

Ikke helt bestemt enda :) Mest sannsynlig Magaluf, men vi vurderer faktisk Ibiza sterkt og. :w00t:

Lenke til kommentar

Ok this is it:

Magaluf, Ayia Napa, Kos og alle de der er helt like. Alt er helt likt på de. De har barer, nattklubber og diskoer samt en overvekt av Skandinavisk klientell.

Ibiza er noe spesiell da det er mer en "event"-rettet øy, og kan fort bli en del dyrere en de andre. Der er det i steden for nattklubber og barer, store utendørs og innendørs eventer med f.eks David Guetta, Tiesto og Armin van Buuren. Disse festene koster mye å komme inn på. På Ibiza er det mye Engelskmenn og Nederlendere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vi er en gjeng på 11 jenter / gutter som skal til Ayia napa i April =) Vi er fra 18 til 21. Siden det er mye folk dær hele året , (og helt stappet om sommeren) syns vi det er like greit og dra da. Siden det er mye billigere for reise da =)

Vi betaler 4500 for 15 dager på et 4* hotell fra oslo, reiser da ned fra Lofoten.

Jeg har tidligere vært på party tur i Sunny beach, som forsåvitt er et greit og billigt sted, men etter mye , (mye) leting så valgte vi nå å dra til Ayia napa.

Prisene der er på en 3euro før øl : 24kr. Å 3-4 for dram. :dribble:

Men i min erfaring funker det som de brygger selv i landet (som ikke er avgift på) like fint, og da blir det billigere ;D

Har satt opp en diskusjon ayia napa i april om dere vil dra litt tidligere ! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...