ToHoR Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hei, jeg ser at det mange som har det samme problemet som meg, at de ikke kommer inn på internett. Jeg får bare opp at jeg ikke finner tjener. håper det er noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Marte Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hvis du leser dette, så er det fikset! 1 Lenke til kommentar
ToHoR Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 problemet er på en annen maskin selvfølgelig Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Her kan det være lurt med litt mer informasjon. Feks om du sitter bak en ruter. Om du er koblet direkte i modemen. Gjelder det laptop, stasjonær. Trådløst eller kablet osv. Under nettverksinnstillinger har du der valgt "Motta IP adresse automatisk" eller har du "Bruk følgene IP adresse" ? Start opp cmd og skriv ipconfig, sjekk at ipen stemmer overense med ruteren/modemen. Om du ikke får opp noe ip når du kjører ipconfig kan du prøve "ipconfig /renew" Sjekk også at nettverkskortet faktisk er innstalert (høyreklikk på min datamaskin og velg behandle, gå til enhets behandling. Sjekk at ingen gule ikoner dukker opp) Nettverkskortet kan være innstalert men deaktivert. Foreta en sjekk på dette også. Hadde nettopp et lignende problem selv, og da var det DNS tjeneren som var feil. Prøv å skrive inn følgende adresse. http://66.102.13.106/ Lenke til kommentar
ToHoR Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Her kan det være lurt med litt mer informasjon. Feks om du sitter bak en ruter. Om du er koblet direkte i modemen. Gjelder det laptop, stasjonær. Trådløst eller kablet osv. Under nettverksinnstillinger har du der valgt "Motta IP adresse automatisk" eller har du "Bruk følgene IP adresse" ? Start opp cmd og skriv ipconfig, sjekk at ipen stemmer overense med ruteren/modemen. Om du ikke får opp noe ip når du kjører ipconfig kan du prøve "ipconfig /renew" Sjekk også at nettverkskortet faktisk er innstalert (høyreklikk på min datamaskin og velg behandle, gå til enhets behandling. Sjekk at ingen gule ikoner dukker opp) Nettverkskortet kan være innstalert men deaktivert. Foreta en sjekk på dette også. Hadde nettopp et lignende problem selv, og da var det DNS tjeneren som var feil. Prøv å skrive inn følgende adresse. http://66.102.13.106/ Tastet in adressen du skrev, da fikk jeg opp google. Betyr det at dns tjeneren som det er noe galt med da? Endret 7. august 2010 av ToHoR Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Kan være ISP, Routermodem, router, PC. Siden du ikke svarer på det som spørres om, så blir det bare gjetting. Lykke til Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Da er det DNS som ikke fungerer ja. For å forklare fort hva DNS er (wikipedia) "DNS (Domain Name System) er internettjenesten som kobler domenenavn sammen med ip-adressen til en tjener på Internett og dermed gjør det mulig å sende informasjon til riktig sted på nettet." Hvordan er du koblet til nettet? Ruter? kabel elle trådløst? Hvilken ISP har du? Midt problem gjaldt LYSE. Hadde flere dager med ustabilt nett som endte opp med at DNS ikke fungerte. Løste seg ved å sette inn DNS adressene til LYSE manuelt i ruteren. Adressene: Primær: 81.167.36.3 Sekundær: 81.167.36.11 Endret 7. august 2010 av Hille Lenke til kommentar
ToHoR Skrevet 7. august 2010 Forfatter Del Skrevet 7. august 2010 Jeg bruker laptop og den er koblet direkte til modemet (Zyxel P2602HWT) som vi har fått ifra Telenor, jeg bruker kabel. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Prøv først å slå av og på Zyxel routermodem. Hjelper ikke det, så ligger problemet trolig i PC. I såfall kan du prøve systemgjenoppretting i Windows. Lenke til kommentar
ToHoR Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Har prøvd det, men det ga ikke noe resultat. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 For å finne ut hva slags DNS-server du har, så gå i startmeny, kjør... CMD <enter> I det sorte vinduet skriver du: ipconfig /all <enter> Hvilke DNS-server(e) får du der? Lenke til kommentar
ToHoR Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Windows Ip konfigurasjon Primær DNS - suffiks ..................................: DDA.Local NOdetype ................................................ Ukjent IP -ruting aktivert ...................................... nei Wins Proxy aktivert .................................... nei Ethernt -kort lokal tilkobling: Medietilstand .....................Medium frakoblet Beskrvelse ........................... Intel® 82566MM Gigabit network Conn Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Windows Ip konfigurasjon Primær DNS - suffiks ..................................: DDA.Local NOdetype ................................................ Ukjent IP -ruting aktivert ...................................... nei Wins Proxy aktivert .................................... nei Ethernt -kort lokal tilkobling: Medietilstand .....................Medium frakoblet Beskrvelse ........................... Intel® 82566MM Gigabit network Conn Har du sjekket at nettverkskabelen sitter ordentlig i i begge ender? Lenke til kommentar
ToHoR Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Sitter nå å bruker en pc jeg låner og den har ingen problemer å komme på internett, men i det jeg setter kablene i min så er det ikke nett lengre. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Last ned og kjør denne filen på din egen maskin. Restart PC etterpå. http://www.softpedia...inSockFix.shtml Dette fikser tilkobling og hosts-filen i din PC. EDIT: ipconfig /all skulle kjøres mens nettverkskabel og router var tilkoblet. Endret 8. august 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
ToHoR Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 DNS server.........................193.213.112.4 130.67.15.198 Når jeg prøvde å bruke DriveMender så fikk jeg ikke installlerte på maskinen min. Jeg fikk bare opp "kan ikke åpne denne instalasjonspakken. kontroller at pakken finnes og at du har tilgang til den, eller kontakt programvareleverandøren for å bekrefte at dette en en gyldig Windows Install-pakke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det var winsockfix jeg linket til. De DNS-adressene du mottar er korrekte. Er dette på den 'defekte maskinen?'. I såfall burde du få riktig DNS-info fra Telenors DNS, slik du gjør på den andre maskinen. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hvilken nettleser bruker du? Testet med flere? Lenke til kommentar
cozygirl Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 jeg har noe av det samme problemet, og jeg har heller ikke peiling på data. Har prøvd å gjøre det dere har foreslått. Skrevet inn CMD osv. Og jeg får opp blant annet at medium er frakoblet. Hva vil det si og hvordan får man på den? Mitt problem er og DNS :-S På forhånd takk for svar :-D Lenke til kommentar
ToHoR Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Dem Dns serveren fikk jeg på den defekte maskinen. Det vil si at det ikke er en DNS-feil da. Jeg bruker Mozilla Firefox, men jeg prøvde Explorer det var det samme problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå