Gå til innhold

Canal Digital, bare rot med disse?

Anbefalte innlegg

For ca 3 uker siden ringte jeg Canal Digital for å bestille bredbånd og kabel-TV til en leilighet jeg snart skal flytte inn i. Kundebehandleren jeg ble satt over til snakket dårlig norsk, men etter mye om og men klarte jeg endelig å bestille det jeg skulle ha.

Noen dager senere ringte de meg opp og sa at de manglet en hel del opplysninger. Det hele endte opp med at jeg på nytt måtte bestille det jeg skulle ha, denne gangen med en oppegående kundebehandler.

Fordi jeg ikke mottok noe dekoder 2 uker etter bestilling ringte jeg de på nytt opp i dag, og da fikk jeg vite at hele bestillingen var slettet i dag. Han hadde ingen annen forklaring enn at det hadde blitt en masse rot med hele bestillingen, så for tredje gang måtte jeg bestille det jeg skulle ha.

Nå sitter jeg på nytt og venter, og har heller ikke fått bestillingsbekreftelse via e-post. Kjenner jeg blir en smule sur, fordi det blir ikke mye trivelig å flytte inn i ny leilighet 20. august uten TV eller bredbånd.

Er det jeg som overreagerer, eller er det uvitne sommervikarer jeg har med å gjøre?

Grunnen til at jeg ville bestille fra Canal Digital var fordi jeg kunne få TV og bredbånd på samlet faktura.

Finnes det noen andre leverandører, da Get ikke kan levere på min adresse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig det er sommervikarer som har kødda det litt til der ja, kjenner folk som har jobbet som kundebehandlere der, og det er alt fra idioter til veldig profesjonelle som sitter over telefon.

Du har trolig vært en av de jævlige uheldige.

Åssen ligger det an med fiber der du bor?

Lenke til kommentar

Vet i grunn ikke så mye om hvordan det er med fiber dit jeg skal flytte. Alt jeg gjorde var å gå inn på Canal Digital sin hjemmeside, og der stod det at de kunne levere. Lykkelig som jeg var tok jeg å bestilte, men nå begynner jeg å bli lei av å aldri få noe.

Lenke til kommentar

Jeg digger canal digital. Hvis det er feil på linjen ringer jeg inn, å da kan jeg velge å få automatisk beskjed på SMS når feilen er rettet. Det funket meget bra.

Men har også opplevd at telefonsystemet deres vet om en feil i mitt område, men ikke internettsiden.

Sist jeg ringte for å endre fra månedlig til kvartalsvis fakturering, fikset kundebehandleren det kjappere enn jeg brukte på å trykke 1 og 2 for å komme frem til han :p

Lenke til kommentar

har for det meste dårlige erfaringer med canal digital.

dekoderne de sender ut er rævva, og det samme er kabelmodemene og for å gjøre det bedre har de tidenes mest miserable oppetid på nettet

Jeg er i helt andre enden av skalaen.

Greit, tuner er ikke av det beste men den funker da greit nok.

Har hatt CD som leverandør i snart 5 år og samlet nedetid kan maks ha vært 2-3 timer grunnet feil på linje eller planlagt oppgradering. Så modemet fungerer da helt fint. I tillegg har jeg hatt meget god hastighet hele tiden.

Så det finnes de som har god erfaring med CD. Når jeg har ringt kundeservice har det aldri vært noe problemer.

Trådstarter har vært utsatt for sommervikarer eller ekstremt dårlige kundebehandlere. Uheldig mao.

Lenke til kommentar

Ingen erfaring med de selv personlig, men fikk sjokk over gamle naboen som hadde bestilt seg digital tv. Dekoderen som ble levert på døra i første etasje nektet dem å bære opp før dem hadde betalt 200kr. Det er 8 trappetrinn .....og et gammelt ektepar som er dårlig til beins. Jeg ble pissed når jeg hørte det der .... En ting om det hadde vært en fast regel, men at budet faktisk ikke tar seg energien til å løfte beina 8 trappetrinn for gammelt folk ........ ahhhhh

Lenke til kommentar

Eg var CD-kunde (TV/internett) i ca. eitt år (sommar 2008-sommar 2009), i eit burettslag. Eg leigde leiligheten, så abonnementet var i utgangspunktet registrert på eigaren, ikkje meg.

Eg hadde følgjande samtaler med kundeservice:

- TV fungerte ikkje når me flytta inn, abonnementet var ikkje aktivert. Fyren aktiverte det, TV fungerte eit par timar etterpå.

- Ville oppgradere hastighet, måtte då først overføre abonnementet til meg. Overføring og oppgradering gjort på 5 min, og neste faktura kom med korrekt beløp rett til meg. Opplevd hastighet var som forventa.

- Ringte inn då eg flytta ut for å nedgradere abonnementet igjen og føre det tilbake på huseigaren. Gjekk kjapt og greit, ikkje noko fakturarot i ettertid.

Eg hadde minimalt med nedetid. Om nettet gjekk ned rakk eg ikkje ringe kundeservice før det var oppe igjen, så enten var det feil på mitt utstyr (som eg fekk retta opp før eg ringte), eller så løyste det meste seg ganske kjapt. Eg har ingenting imot CD. :)

-Edit-

NextGenTel leverar kombinert TV og internett over ADSL, men ikkje alle område er bygd ut for TV.

Endret av enixitan
Lenke til kommentar

Etter å ha pratet med 2 forskjellige svensker hos CD kommer jeg aldri mer til å forholde meg til annet en norsktalende kundebehandlere.

Jeg brukte 15min på å forklare at en leilighet hadde fått nye leietakere, og at abb. måtte åpnes og føres over på ny beboer. Dette hadde svensken store problemer med å godta, for han mente at siden regningen ikke var betalt, så forble abb. stengt.

Når jeg til slutt ga opp og ba om å få prate med sjefen hans ble han såpass lite hyggelig at jeg ba om navnet hans. Han nektet å sette meg over til noen andre, og han nektet å oppgi navn. Isteden slang han bare på røret.

Bortsett fra disse to hendelsene har CD vært eksemplariske på alle felt. De er svært raske til å svare på tlf, raske/flinke til å sette seg inn i situasjonen og det går ikke mange minuttene før de har utført jobben/rettet feilen.

Bortsett fra at de raner nye kunder er CD uten tvil i toppklasse når det gjelder kabel-tv og bredbånd. Jeg hjelper kunder, venner og familie om det skulle være noe, så jeg har en del erfaring med dem. Tjenestene/linjene opplever jeg som svært stabile, og jeg har aldri vært borti at ytelsen ligger under det som er lovet. Når det en sjelden gang er planlagt vedlikehold har jeg fått SMS på forhånd, og arbeidet utføres på en knapp time eller to midt på natten.

Det som er litt synd er at de nærmest raner nye kunder. Istedenfor å lokke nye kunder med gode priser har de passet på å gjøre det så dyrt som mulig... med mindre man kjenner systemet og alle tilbudene dems.

Eksempel:

Ny kunde som bestiller kabel-tv med HD-PVR og 12/2mbit internett må ut med 1290,- i installasjonsavgift, 2990,- for HD-PVR og 990,- for montør. Totalt 5270,-

Om man først bestiller vanlig kabel-tv så man blir en kunde, kan man ringe inn dagen etter og bestille 12mbit bredbånd der man ikke bare får gratis montør, man får også HD-PVR til kun 6-700,-

Jeg har hørt om et tilfelle der kundebehandler selv foreslo denne løsningen, men jeg har bestilt 4-5 slike pakker de siste 6-8mnd, og ingen har nevnt noe om muligheten for å redusere kostnadene.

For min del er ADSL/VDSL dødt. Aldri mer.

Lenke til kommentar

Eksempel:

Ny kunde som bestiller kabel-tv med HD-PVR og 12/2mbit internett må ut med 1290,- i installasjonsavgift, 2990,- for HD-PVR og 990,- for montør. Totalt 5270,-

Om man først bestiller vanlig kabel-tv så man blir en kunde, kan man ringe inn dagen etter og bestille 12mbit bredbånd der man ikke bare får gratis montør, man får også HD-PVR til kun 6-700,-

Jeg har hørt om et tilfelle der kundebehandler selv foreslo denne løsningen, men jeg har bestilt 4-5 slike pakker de siste 6-8mnd, og ingen har nevnt noe om muligheten for å redusere kostnadene.

Sanningen:

Installation kabel-tv: 0:-

HD-PVR: Ca 2300:-

Installation internet: 0:-

Bindningstid 12 månader på internet, månadspris beroende på hastighet.

Det du pratar om, "bredbånds-pakkken", kräver att man har aktiv kabel-tv. Detta innebär att kunderna först beställer kabel-tv, accepterar beställning, vänta på installatör av kabel-tv, därefter beställa. Detta tar lite tid.

Men det ÄR ett alternativ. Vad som då krävs är:

(Som i fallet ovan, fast det billigaste för BB-pakken)

Installation kabel tv 1200

Dekoder (hd-104c) 1290 (får inte beställa kabel-tv om man inte beställer dekoder, eller har det från förr).

Därefter bb-pakken:

Installation internet: 0:-

HD-PVR dekoder: 695:-

Summa: 3185.

Då har du iofs 2 dekodrar.

Så inte riktigt sant det där. Vilket som, jag jobbar på CD. Precis som påpekats, det jobbar dåliga människor där, och bra folk. Osannolikt mycket misstag som görs, pga stadig rotation av personal. Det är inte ett jobb folk stannar i för en guld-klocka, om man säger det så.

Våran leveranstid på internet kan upplevas som seg, men jämförelse med mitt eget exempel.. (kan itne få CD på min adress.) Beställde internet+telefon från Nextgentel. Inga problem, fick allt, allt funkar bra. Dom släpper next3, snabbare internet. Detta beställer jag, plus next tv.

Fick hem en dekoder, och hörde inte så mycket mer. Ringde dom iallafall 10 gånger under en tre veckors period, då dom hade gjort fel på vad jag beställt otal gånger. Hela tiden fick jag höra "Din nya hastighet kommer om en vecka, och en vecka därefter kommer tv". Förra veckan ringde vi in 2 ggr på samma dag, med två olika frågor, och varje gång hade vi frågor vidrörande vårat internet. "En vecka, sen finns det där". Samma dag, runt 3, fick vi mail att det blev försenat till september. Slutet av september. Dvs, 10 veckor efter att vi beställde det. Jag fattar att det är högt tryck, men NÅGON kan ju säga detta till en. Sitter fortfarande och väntar på tvn, som skulle vart redo i slutet på förra veckan, sist dom sa.

För övrigt; Cd blev korat till norges näst bästa kundecenter för kabel-tv (vinnaren var ett lokalt kabel-tv sällskap på västkusten tror jag). Kom etta på internet, och etta överlagöver sällskap med bredband+tv+telefon. Vi HAR ganska bra kundtjänst, ibland råkar man tyvärr bara ut för idioter.

Endret av DanneP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...