RWS Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Du skriver at skeptikere er åpne. Det har jeg aldri opplevd. Men åpenhet har kansje en annen betydning for dere? Ja mulig det, at åpen er noe annet for oss. Hvis du mener åpen for all mulig slags ubeviste påstanderr så er vi skeptikkere ikke særlig åpne nei, men kom med ihvertfall et minstemål av bevis og vi er lutter øre til hva enn det skulle være vi! Men vi er åpne for ALT, også guder, men som jeg sa, vi krever bevis for det og ikke tror derfor ikke blindt på påstander. 1 Lenke til kommentar
dixi Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ta f.eks kornsirkle. Enten erde menneskelagde eller så har de kommet fram pået mystisk vis. Jeg mener det er jeg som er åpen fordi jeg lager ikke meg noe fasitsvar på grunnlag av min tro. Ateister tror ikke fordi de mener så mye om hvordan det har oppstått. De lager sine egne meninger basert på sin tro. Men dere er flinke med nedsettende ord på de som tror noe annet enn dere selv da. Selvskryt er jo bare bra da Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ta f.eks kornsirkle. Enten erde menneskelagde eller så har de kommet fram pået mystisk vis. Jeg mener det er jeg som er åpen fordi jeg lager ikke meg noe fasitsvar på grunnlag av min tro. Ateister tror ikke fordi de mener så mye om hvordan det har oppstått. De lager sine egne meninger basert på sin tro. Men dere er flinke med nedsettende ord på de som tror noe annet enn dere selv da. Selvskryt er jo bare bra da Da må du også holde mulighetene åpne for at de er lagd av spøkelser, gud, alver, troll osv osv. Jeg mener ikke så mye om hvordan de har oppstått, men jeg vet at 1) mennesker klarer å lage uhyre komplekse kornsirkler iløpet av kort tid og 2)kornsirkler kan være uhyre komplekse og lages i løpet av kort tid. Så tenker jeg litt, og tror at kornsirkler er menneskelagd, finner ikke en eneste grunn for at de skal være lagd av hverken aliens, spøkelser, gud, alver eller troll. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ta f.eks kornsirkle. Enten erde menneskelagde eller så har de kommet fram pået mystisk vis. Jeg mener det er jeg som er åpen fordi jeg lager ikke meg noe fasitsvar på grunnlag av min tro. Ateister tror ikke fordi de mener så mye om hvordan det har oppstått. De lager sine egne meninger basert på sin tro. Men dere er flinke med nedsettende ord på de som tror noe annet enn dere selv da. Selvskryt er jo bare bra da Er ikke det det er snakk om. Det er snakk om, hva gjør et lite utvalg av kornsirklene så forbanna spesielle når vi vet, det er på film, at tilsvarende kornsirkler har blitt laget av mennesker et annet sted? Og vi har sett mange ganger igjennom tidene (diverse Bigfoot-'bevis') at noen mennesker liker å bygge under en myte, selv om det hele er oppspinn. En 'skeptiker' (grupperinger er generelt teit) mener at det ikke er noe magisk ved ting, at det ikke er noe unaturlig fenomen inntil sikre bevis er å finne. En redneck fra USA som sier han har blitt bortført av aliens er heldigvis ikke tilstrekkelig bevis. Hvis vi skulle trodd på tilfeldige vitneutsagn, hvordan hadde det da gått med rettsvesenet vårt? Lenke til kommentar
i_karantene Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 (endret) Her om dagen dukket det opp ny hvitmaling over fotgjengerfeltene i gata der jeg bor. De dukket bare opp sånn helt i det blå og har dessuten en perfekt, komplisert geometri. Kan disse også være laget av utenomjordiske vesener? edit: skrivefeil Endret 25. august 2010 av i_karantene Lenke til kommentar
dixi Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ta f.eks kornsirkle. Enten erde menneskelagde eller så har de kommet fram pået mystisk vis. Jeg mener det er jeg som er åpen fordi jeg lager ikke meg noe fasitsvar på grunnlag av min tro. Ateister tror ikke fordi de mener så mye om hvordan det har oppstått. De lager sine egne meninger basert på sin tro. Men dere er flinke med nedsettende ord på de som tror noe annet enn dere selv da. Selvskryt er jo bare bra da Da må du også holde mulighetene åpne for at de er lagd av spøkelser, gud, alver, troll osv osv. Jeg mener ikke så mye om hvordan de har oppstått, men jeg vet at 1) mennesker klarer å lage uhyre komplekse kornsirkler iløpet av kort tid og 2)kornsirkler kan være uhyre komplekse og lages i løpet av kort tid. Så tenker jeg litt, og tror at kornsirkler er menneskelagd, finner ikke en eneste grunn for at de skal være lagd av hverken aliens, spøkelser, gud, alver eller troll. Det kan være flere grunner for at de er lagd av mystiske varelser. Vi kan jo ikke vite hvorfor de er blitt til. Jeg ser ingen bevis for at mennesker har gjort det. Det er jo rart at man ikke har klart å avsløre at de er menneskelagde syns jeg. Men at det ikke er blitt bevist at mennesker har laget disse kornsirklene gjør det jo ikke helt umulig at mennesker kan ha laget de. Men jeg er åpen for at de kan ha blitt laget på et mystisk vis fordi bevisene for at mennesker skal ha laget de er svake. Jeg er åpen for alt, fordi jeg ikke vet. Akkurt her så kan jeg ikke engang si at jeg tror på noe om kornsirkler. Troen er fraværende men jeg er åpen. Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Kornsirkler behøver ikke å være enten utenomjordiske kreasjoner, eller menneskeskapte verk (nei, jeg tar ikke alle kornsirkler med i betraktningen). Det har naturlig nok forekommet at noen personer har hatt det meget morsomt med å lage slike sirkler opp igjennom årenes løp, men generelt sett tror jeg at det har en naturlig og vitenskapelig forklaring. Temaet har vært under kontinuerlig forskning i over 30 år, av både hobbyforskere, så vel som respekterte innenfor miljøet. De har kommet frem til at store deler av kornsirklene oppstår med visse forutsetninger involvert - mikrobølger, sterke magnetiske felt og uvanlige elektriske pulser. Mikrobølgene involverer kornstråets leddknuter, og deres væskeansamling (væskeansamlingen er større her enn i resten av kornstrået). Når denne væsken blir utsatt for høy varme, kan det oppstå "eksplosjonshull", eller forlengede leddknuter på planten. Årsaken til dette er at den oppsamlede væsken forandres til damp, og dampen vil naturlig nok prøve å presse seg ut. Dette kan i visse tilfeller resultere i at planten bøyer seg hele 90 grader. De sterke magnetiske feltene forsvarer også at høy varme er med i bildet. Det har ved mange anledninger forekommet små funn magnetiske partikler av jern i slike kornsirkler, noe som har resultert i en flott hypotese. Hypotesen går ut på at små meteorittiske støvpartikler, som har gått i oppløsning i øvre atmosfære, blir sugd inn i kornsirkelens energisystem av kraftige magnetiske felt. Selve essensen i dette er at i det disse jernpartiklene blir trukket inn i denne plasmavirvelen, som er på vei ned på jorden, vil partiklene smelte og innta kuleform - de vil treffe jorden i det de enda er "smeltet". Dette resulterer i høy varme. De sterke elektriske pulsene går ut på at kornstrået blir "bedre" enn andre kornstrå. Vekstraten blir fordoblet en del ganger, så vel som at planten vil klare seg lenger uten vann/sollys og lignende. Dette ble testet, og plantene ble utsatt for de elektriske pulsene de antok at kornsirklenes planter ble. Resultatet førte til en 4-5 ganger høyere vekstrate, bedre overlevelse uten vann/sollys - det stemte strengt tatt med hva de antok at det ville stemme med. Å diskutere hvorvidt utenomjordiske vesener er innblandet eller ei, blir for useriøst for meg. Jeg holder meg til å påstå at visse kornsirkler er menneskelaget, mens andre har en ren og skjær vitenskapelig forklaring - som det meste annet. Lenke til kommentar
i_karantene Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Diskusjonsmumriken: Tviler på at det faktisk eksisterer seriøs forskning rundt kornsirkler, da jeg tviler på at mennesker som har investert så mye av livet sitt for å ta en doktorgrad ville bruke tiden sin på å studere kornsirkler. Innlegget ditt forøvrig virket høyst spirituelt. Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det er det som er så flott med vitenskapen - det finnes forskning innenfor utrolig mange tenkelige fagfelt. At forskere ikke skulle interesse seg for et mysterium vi enda ikke har beviser rundt, er meg uvisst. Hvorvidt dette involverer fagkyndige med doktorgrad eller ei, er jeg ikke den rette personen til å svare på. Med "respektert innenfor miljøet", mener jeg forskere som har brukt uttallige år på emnet - dette er ofte noe som fører til respekt hos medmennesker. Det er tross alt andre enn han selv som ønsker svar. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ta f.eks kornsirkle. Enten erde menneskelagde eller så har de kommet fram pået mystisk vis. Jeg mener det er jeg som er åpen fordi jeg lager ikke meg noe fasitsvar på grunnlag av min tro. Ateister tror ikke fordi de mener så mye om hvordan det har oppstått. De lager sine egne meninger basert på sin tro. Men dere er flinke med nedsettende ord på de som tror noe annet enn dere selv da. Selvskryt er jo bare bra da Uhm.. hva i alle dager har ateisme med eventuelle ufoer å gjøre? Må du være religiøs for å tro at det finnes liv på andre planeter, muligens med mer teknologi enn oss? Jeg har ingen kvaler med å tro at det kan finnes liv andre steder, her diskuterer vi om kornsirkler er laget av andre sivilisasjoner. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Ta f.eks kornsirkle. Enten erde menneskelagde eller så har de kommet fram pået mystisk vis. Jeg mener det er jeg som er åpen fordi jeg lager ikke meg noe fasitsvar på grunnlag av min tro. Ateister tror ikke fordi de mener så mye om hvordan det har oppstått. De lager sine egne meninger basert på sin tro. Men dere er flinke med nedsettende ord på de som tror noe annet enn dere selv da. Selvskryt er jo bare bra da Da må du også holde mulighetene åpne for at de er lagd av spøkelser, gud, alver, troll osv osv. Jeg mener ikke så mye om hvordan de har oppstått, men jeg vet at 1) mennesker klarer å lage uhyre komplekse kornsirkler iløpet av kort tid og 2)kornsirkler kan være uhyre komplekse og lages i løpet av kort tid. Så tenker jeg litt, og tror at kornsirkler er menneskelagd, finner ikke en eneste grunn for at de skal være lagd av hverken aliens, spøkelser, gud, alver eller troll. Det kan være flere grunner for at de er lagd av mystiske varelser. Vi kan jo ikke vite hvorfor de er blitt til. Jeg ser ingen bevis for at mennesker har gjort det. Det er jo rart at man ikke har klart å avsløre at de er menneskelagde syns jeg. Men at det ikke er blitt bevist at mennesker har laget disse kornsirklene gjør det jo ikke helt umulig at mennesker kan ha laget de. Men jeg er åpen for at de kan ha blitt laget på et mystisk vis fordi bevisene for at mennesker skal ha laget de er svake. Jeg er åpen for alt, fordi jeg ikke vet. Akkurt her så kan jeg ikke engang si at jeg tror på noe om kornsirkler. Troen er fraværende men jeg er åpen. Når jeg kjører igjennom byen så ser jeg diverse tagging på veggene. Jeg har ingen beviser på at de er laget av mennesker, da jeg ikke har vært så mye i byen om natten og observert dette. Derfor er jeg åpen for at taggingen er utført av usynlige Big foots som skjønner at vi ville blitt overrasket dersom de viste seg frem, og derfor prøver de sakte men sikkert å gjøre seg kjent gjennom tagging. Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dårlig poeng. Det finnes et endeløst antall tilfeller hvor tagging er både bevist, tatt opp på video, øyevitnet - og attpåtil mer. Det er heller ingen mystikk involvert, og eventuell forskning rundt temaet ville vært klar i sin sak. Uten en rynke i pannen, kunne 100% av verdens forskere konkludert med at taggingen var menneskeskapt. Mest trolig kunne de også ha sporet opp det eksakte mennesket som tagget, forutsatt at de hadde brukt nok tid/ressurser på saken. Jeg skjønner forøvrig hva du sikter til, men jeg er i det kverulante hjørnet i dag - ha meg unnskyldt. Lenke til kommentar
i_karantene Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dårlig poeng. Det finnes et endeløst antall tilfeller hvor tagging er både bevist, tatt opp på video, øyevitnet - og attpåtil mer. Det er heller ingen mystikk involvert, og eventuell forskning rundt temaet ville vært klar i sin sak. Uten en rynke i pannen, kunne 100% av verdens forskere konkludert med at taggingen var menneskeskapt. Mest trolig kunne de også ha sporet opp det eksakte mennesket som tagget, forutsatt at de hadde brukt nok tid/ressurser på saken Hehe, du vet at nøyaktig det samme kan sies om kornsirkler. Faktisk ble det postet en video som viser hvordan mennesker lager kornsirkler omtrent i første post. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Dårlig poeng. Det finnes et endeløst antall tilfeller hvor tagging er både bevist, tatt opp på video, øyevitnet - og attpåtil mer. Det er heller ingen mystikk involvert, og eventuell forskning rundt temaet ville vært klar i sin sak. Uten en rynke i pannen, kunne 100% av verdens forskere konkludert med at taggingen var menneskeskapt. Mest trolig kunne de også ha sporet opp det eksakte mennesket som tagget, forutsatt at de hadde brukt nok tid/ressurser på saken. Jeg skjønner forøvrig hva du sikter til, men jeg er i det kverulante hjørnet i dag - ha meg unnskyldt. Det finnes ett ganske høyt antall av kornsirkler som er tatt opp på video, menneskelagd og blitt laget med øyevitner. Gjort på dagtid uten mystikk involvert. Hvorfor må vi sette inn en X-faktor? Jeg har sett grafitti som ser helt overnaturlig ut, altså så bra gjennomført at jeg sliter med å skjønne at et menneske har laget det.... Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Det er jeg klar over, og det er årsaken til at jeg utelukket slike tilfeller i min egen avklaring. Jeg skrev at det var visse forutsetninger som var nødvendige for at kornsirklene skulle ha en naturlig forklaring - noe jeg står ved. Lenke til kommentar
i_karantene Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Så din hypotese er altså at dersom en ikke finner ut hvem som stod bak taggingen, så kan en heller ikke utelukke at aliens vandrer rundt på jorda? Lenke til kommentar
dixi Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Så din hypotese er altså at dersom en ikke finner ut hvem som stod bak taggingen, så kan en heller ikke utelukke at aliens vandrer rundt på jorda? man kan ikke utelukke noen tng skal man være åpen. men tagging er det få som ser noe overnaturlig eller uforklarlig ved. Lenke til kommentar
Diskusjonsmumriken Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvor kommer utenomjordiske vesener inn i bildet? Jeg er helt og holdent i mot slike teorier, tro mine ord når jeg sier dette. Det jeg terpet på var selve sammenligningen - jeg mener at den ikke holder mål (som sagt er jeg i mitt kverulante hjørne). Forskjellen på tagging og kornsirkler, er det faktum at kornsirkler HAR flere forklaringer/muligheter rundt seg, ikke bare ett fasitsvar. Det er derfor det blir sett på som et uløst mysterium - og det er derfor forskere vier sitt vitenskapelige liv til emnet. Jeg har ingen problemer med å innrømme at en god del kornsirkler er menneskeskapt, men ikke i alle tilfeller. Din teori rundt min hypotese er med andre ord ikke korrekt. Lenke til kommentar
i_karantene Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Forskjellen på tagging og kornsirkler, er det faktum at kornsirkler HAR flere forklaringer/muligheter rundt seg, ikke bare ett fasitsvar. Finner det høyst merkelig at du har en så bastant mening knyttet til tagging, mens du er så åpen i forhold til kornsirkler. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 Hvor kommer utenomjordiske vesener inn i bildet? Jeg er helt og holdent i mot slike teorier, tro mine ord når jeg sier dette. Det jeg terpet på var selve sammenligningen - jeg mener at den ikke holder mål (som sagt er jeg i mitt kverulante hjørne). Forskjellen på tagging og kornsirkler, er det faktum at kornsirkler HAR flere forklaringer/muligheter rundt seg, ikke bare ett fasitsvar. Det er derfor det blir sett på som et uløst mysterium - og det er derfor forskere vier sitt vitenskapelige liv til emnet. Jeg har ingen problemer med å innrømme at en god del kornsirkler er menneskeskapt, men ikke i alle tilfeller. Din teori rundt min hypotese er med andre ord ikke korrekt. Jeg har knapt sett en eneste tagging live. Jeg har heller ikke sett mye videoer fra det. Kan være de ligger tilgjengelig, men pr nå så velger jeg å overse videoene, og tror at taggingen er laget av usynlige big foots. Jeg skal ikke fortsette mer i denne stilen, poenget mitt er presentert til deg. Det ER flust av beviser på at kornsirkler lages av mennesker, både enkle og svært avanserte. Vi mennesker laget ufattelig utsmykkede bygninger før vi hadde kraner og trykkbor... Du undervurderer mennesker hvis du sier vi ikke kan tråkke ned korn slik at det ser fantastisk ut fra oven. Som menneske merker jeg at jeg nesten blir litt fornærmet, blandet med trist.. at noen faktisk ikke tror vi er i stand til å lage disse avtrykkene 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå